Start CCcam 2.0.7 en geen beeld

H

Harry

Hoi,

Ik heb een dreambox DM 500-s gekoppeld aan een satelliet schotel.

Sinds kort valt het beeld plotseling weg. Soms komt het weer even plotseling terug. Vaak niet.

Als ik alles uit zet en dan weer aan, krijg ik het volgende bericht:

Start: CCcam 2.0.7 Daarna komt er op het scherm "no signal" en gaat alles op zwart.

Weet iemand wat hier het probleem is? En hoe dit op te lossen?

 
Eerst welkom op het board.

Het lijkt me 100% duidelijk geen signaal.

Als eerste denk ik dan dat de schotel iets bijgesteld moet worden.

En daarna kun je denken dat de lnb kapot is of zelfs de tuner maar ik hoop voor je dat het de schotel is dat is het eenvoudigst en gratis.

 
Dank voor de ontvangst op het board en je antwoord.

Je geeft drie opties aan die mijn probleem zouden kunnen veroorzaken:

De schotel: Het ene moment is er signaal, en dan wordt een ontvangst van boven de 80% aangegeven op SNR en AGC (en 0 of laag op BER). En het volgende moment is alles op zwart. Dan vermoed ik dat het daar niet aan ligt. (Maar ja ik weet er niet veel van)

LNB: ik heb drie LNB's. Heb ze elk een voor een losgekoppeld, maar dat lost ook niets op. Er zullen er toch niet drie tegelijk kapot gegaan zijn?

Tuner: Zit die in de dreambox? Ik heb laatst wel de dreambox elders aan een schotel gekoppeld en daar deed ie het gewoon.

Dus toch wat aan de schotel gaan rommelen en hopen dat dat de oplosisng brengt?

 
Het kan natuurlijk ook de coax kabel zijn, nu lees ik soms 80% en dan ineens weer niks, misschien even de f connectors nakijken dat er geen los stukje inzit of dat ze niet goed vastzitten of niet goed massa maken.

Maar eigenlijk denk ik dat er niets kapot is maar dat het ergens in het buitengebeuren is.

 
Bedankt. Ik ga ermee aan de slag. Eens kijken of ik eea op kan lossen met je advies

 
@ aart44

Een CCcam update zou wellicht ook wel een strak plan zijn.

Hoewel ik eerder geneigd ben om in jouw visie mee te gaan Aart dat het een herdwarematig probleem moet zijn....als je drie lnb's hebt zou ik ook de switch eens nakijken, die zou ook het probleem kunnen geven.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 03:10 uur ----------

je kunt ook nog de volgende controle toepassen.

1 heb je al gedaan lnb's losgekoppeld.

Nu zou je een signaalmeter rechtstreeks op je lnb's moeten zetten en kijken of je signaal krijgt.

Signaal= LNB's ok schotel staat goed

Geen Signaal= Schotel staat niet meer goed/lnb's stuk

2. Heb je wel signaal als je de meter rechtstreeks op de lnb's zet , dan zou ik alles aankoppelen en je meter rechtstreeks op de switch zetten

Geen signaal= Switch kapot?

Signaal = Switch Ok/ kabel wellicht kapot

Vergeet ook niet om de kabels die van je lnb's naar de switch lopen te controleern.

3 Kabel controleren op beschadigingen of breuken en connectoren nakijken.

4 Check of er geen vocht zit in de connectoren.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Wing: Dank voor je hulp.

Ik heb de LNB al los gekoppeld van de switch en ze een voor een direct aan de decoder (dreambox) gekoppeld. Dan krijg ik wel signaal. Ik heb voorzichtig wat met de schotel gedraaid.

Optimale wat ik nu heb heb, is een signaal van rond de 45% op SNR en 0 op AGC. (Maar eerder had ik dus veel hogere scores op beiden en dan viel het plotseling weg en kwam het ook plotseling weer terug). Ik zal nog eens goed naar de connectoren en de switch kijken. Maar er lijkt dus wel signaal tussen schotel, LNB, via switch, naar de decoder te gaan.

Mocht je nog suggesties hebben, die zijn van harte welkom...

 
Je zegt dat je met 1 lnb voorzichtig wat met de schotel gedraaid hebt, en dan beter signaal hebt.

Heb je dit alleen van links naar rechts gedaan, of ook de hoek een beetje veranderd?

Ik ben vandaag ook bezig geweest met het afstellen van 2 schotels en kwam er ook weer achter dat het erg nauw is om die dingen af te stellen...

Bij eentje wilde het maar niet lukken, en ik kwam erachter dat de buis waar de boel overheen zit door de jaren heen een beetje ingedeukt was door het aandraaien en verdraaien, en na het vernieuwen van die buis ging het stukken beter.

Vwb de 45% snr, heb je nog een andere lnb, want normaal als de lnb goed is zou dit hoger moeten zijn.

 
Hoi Harry,

Uit je verhaal maak ik op dat je de LNB's rechtstreeks aan de ontvanger hebt gehangen en dan op deze waarden uitkomt.

Het zou beter zijn als je een satellietmeter zou kunnen vinden en dan kijken naar welke waardes er komen vanaf de LNB's

Daarna zou je de sat meter rechtstreeks op de switch kunnen zetten en kijken wat er dan gebeurt en welke waardes die geeft.

Als dat beiden goed is ben ik echt geneigd te denken dat 1. je kabel die vanaf de switch naar de ontvanger loopt ergens niet helemaal jofel meer is of 2 dat de tuner in je dreambox kuren heeft.

Dat laatse zou je kunnen uitsluiten door je box bij iemand anders die wel goed signaal heeft aan te koppelen en kijken of dan wel alles goed gaat

Ik stuur je wel even een pm

Groetjes,

Wing

 
Ik heb laatst wel de dreambox elders aan een schotel gekoppeld en daar deed ie het gewoon.
In zijn tweede posting geeft Harry aan dat ie dat dus al geprobeerd heeft.

Harry:

Hoe lang heb je de installatie al en hoe lang geleden zijn deze problemen begonnen ?

Indien het blijkt dat je hulp van iemand nodig zou hebben (dus iemand die naar je toe komt), is het slim om te melden in welke regio je woont.

 
@ Mas3

Je hebt helemaal gelijk Mas, Wing had last van het Stevie Wonder syndroom .....(voortaan beter lezen :)

Ik heb Harry een pm gestuurd, als hij niet te ver bij mij uit de buurt zit wil ik proberen om hem te helpen maar nog geen reactie ontvangen.

Al ik het zo lees, heb ik het idee dat het dan of aan zijn switch ligt of de kabel die naar de ontvanger loopt.

Heb jij nog een ander idee?

Groet,

Wing

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Switch is eerste verdachte, maar je moet niet vergeten dat er ook nog stukjes kabel tussen switch en LNB zitten.

Wanneer je gaat testen, dan niet alleen de kabel rechtstreeks aan de LNB zetten, maar ook de switch vervangen voor een F-F koppelstukje zodat je dat laatste stukkie kabel ook meeneemt in je test.

Sowieso is het altijd een goed idee om alle F-connectoren te controleren, want je wil niet weten hoe vaak die verkeerd op de kabel zit.

Een correct gemonteerde F-connector laat zich moeilijk van de kabel halen.

Wanneer je de connector zo van de kabel trekt, heeft ie niet goed gezeten.

 
Ik weet het Mas........tussenliggende kabels neem ik ook mee....gewoon systematisch werken, LNB kabels switch lange kabel receiver en connectoren

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan