Startpagina

B

bekkeman

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een irritant probleem,
mijn startpagina veranderd costant
vanzelf naar een 1 of ander link site...
Ik heb al gescand met Lavasoft en ook gezocht op de harde schijf,
maar kan niks vinden.

Ik moet die kroam niet op mijn harde schijf...
wie kan me helpen dit weg te halen?

Alvast bedankt!!

Gr. Harm

Ik heb zoiets ook bij mijn zus gezien... met die virusscanner die je standaard bij asus moederborden krijgt/kreeg..
Heb ff Norton Antivirus geinstalleerd... en opgelost..

Je kan ook je 'opstarten' mapje even bekijken of daar niets vreemds in staat...

Anti Spyware Software installeren ... zoals Ad Aware van Lavasoft.
Spybot ... en niet te vergeten PestPatrol dan ben je van het hele gezeik af ... verder zou je is je licht op kunnen steken bij www.grc.com om het 1 en ander te voorkomen je moet het natuurlijk zelf weten maar je word er zeker niet dommer van....

Merry XMas ..

Ik had al gescand met Lavasoft,
Maar die anderen ken ik niet, zal even zoeken!

Maar bedankt voor de tips!

Wel vreemd, ik zit achter een Norton virus scan, firewall en
een pop-up blocker, toch dissen pruttel op de schrijf!

Gr. Harm

hi
haal maar even de boel door de online virusscanner
van trendmicro.
www.antivirus.com
Op dit gebied een uitstekend hulpje.
succes.
Jonathan

ik heb ook het zelfde gehad als hij zo weer opstart
kijk dan even in de adres balk daar geeft hij aan waar
hij staat bij mij stond hij onder programfile`s
mapje verwijdert nu heb ik er geen last meer van

gr wil

Heb het al gevonden (denk ik)

Ik heb een pleure anti spy software gedownload...
maar die haalden niks uit...
Maar het was zelfs een 'regestratievermelding' onder dir
Windows...
Stelletje kl*jo's de pojo's

Maar als het goed is, ben ik er van af!

In ieder geval bedankt voor de hulp!!

Gr. Harm

Maak je me toch nieuwsgierig. Had je ook een geupdate versie van Spybot Search & Destroy geprobeert?

Nou ik heb gewoon de versie op de website gedownload...

Versie 1.2 Weet niet of er een nieuwere is, kan maar zo...

Maar het is er in ieder geval vanaf!

Gr. Harm

Nee is geen nieuwere versie, maar is niet up2date. Na installatie moet ie eerst geupdate worden eigenlijk.
Was er gewoon nieuwsgierig naar even. Die heeft namelijk ook de prijs van beste anti-spywaretool van 2003 gewonnen en is ook mijn favoriet.

Maar het belangrijkst is uiteraard dat je het probleem kwijt bent.:)

Linux kent dergelijke problemen niet!
Virussen en Wormen worden niet toegelaten op een linux bak.

Linux wordt steeds makelijker om als workstation te gebruiken. Een terechte concurent voor windoos.

Als je meer wilt weten:

Reageer maar!

Voor mij is en blijft linux een doos van pandora, met veel vragen!
Als ik linux installeer krijg ik meer problemen dan ik er op los... da's toch ook geen doen he!
De ingewikkelde en geheimzinnige acadabra van kernel en directory struktuu,r waarin een kat haar jongen niet meer vindt...
Probeer maar als beginnende pinguin een programma te unzippen(tarren of untarren?) waar gaat dit heen enz...
In ben een dos-2.1 produkt en opgegroeid met de TRS-80 met cassette...
Dat waren nog eens pionneerstijden!
Ik heb hier een kleine biblio van Suse staan, de ene al nieuwer en krachtiger dan de andere... en al bij al heb ik Linux eruit gegooid!

Dat is toch jammer.
Het hoeft nl allang niet meer.

SuSe 8.2 start vanaf de cd, kan je gewoon naast windoos instaleren.
untarren doe je tegenwoordig toch met ARK the fileroler? allemaal grafisch....

Je hoeft de commando's niet meer te weten.

Als je toch grafisch gaat linuxxen kun je ook bij windows blijven.
Ondanks het feit dat het wel gemakkelijker gemaakt word moet ik als Linux liefhebber Jan gelijk geven.

Linux kent nog teveel onduidelijkheden, installeert veel en veel te veel onnodige dingen (meer als windows) bij een standaard installatie, en is nog echt niet geschikt voor de eenvoudige thuisgebruiker.
Het word wel beter maar het is er nog lang niet.

Linux kent dergelijke problemen niet!
Virussen en Wormen worden niet toegelaten op een linux bak.
En deze klopt ook niet. Er is al een virus uitgevonden voor Linux, is echter niet gebruikt, maar in theoretisch is het zeer wel mogelijk en een virusmakersgroep heeft dat laatst ook bewezen door een virus voor Linux te ontwikkelen, bij mijn weten is dat echter uitsluitend aan anti-virusbedrijven beschikbaar gesteld door deze groep die niets kwaads in de zin had.

Verder worden wormen ook toegelaten op Linux en niet zo'n klein beetje ook niet. Een van de bekendste webwormen tastten namen ook de nodige Apache webservers aan en da's dus Linux.
Heb hier zelfs nog ergens een utility staan om te installeren zodat verspreiding van die worm (want ook al raakt Linux niet geinfecteert is ie uitstekend geschikt voor verspreiding) tegengegaan wordt.

Linux is wel vele malen veiliger dan Windows, dat is zonder meer waar. Waarschijnlijk zelfs 90 a 95% veiliger dan Windows maar is niet onschendbaar, en de grote groep pestkoppen zullen zich dan ook zeker op Linux gaan gooien op het moment dat de groep gebruikers van Linux echt interessant gaan worden.

Ik geef je daar ook wel gelijk in.
Echter, de wormen en virussen (vooral het voorbeeld van apache wat je plaatste) is allang weer opgelost.

Wat je zeker wel moet doen is een hoop leren, maar ik ben van mening dat je dat zowieso moet doen wanneer je een computer koopt.

En uitleg is er meer dan windoos te vinden op het net.

(kleintje roept, ik post later weer wat)

Ik moet BT hier gelijk geven wat betreft de virussen en de wormen. Linux is nog niet interesant voor hackers en crackers. Pas als het door veel bedrijven wordt gebruikt, komen de virussen ook wel. Het is natuurlijk gemakkelijk zeggen dat het(haast) niet besmet kan worden. Maar dat is nog niet bewezen. Mijn oom had ook een apart ras koeien, kon niet besmet worden met de gekke koeien ziekte, moest toch geruimd worden. Dus zolang het niet bewezen is, is alles mogelijk.

@BIG_G: Het klopt dat die weer opgelost zijn, maar je schreef dat ze niet toegelaten werden, vandaar dus mijn reaktie, want een oplossing wil niet zeggen dat er geen nieuwe zullen komen, dat zie je wel aan windows.

Voor de rest heb je volkomen gelijk, ook ik ben van mening dat iemand die zich een computer aanschaft het beste eerst een paar cursussen kan nemen, liefst technische.
1.) Altijd eerst volledig updaten
2.) Recente en up2date virusscanner installeren
3.) Dan pas verder kijken.

Nu is dat bij Linux iets anders, maar net omdat veel mensen geen of weinig affiniteit hebben met computers, kiezen ze voor het gebruikersgemak van Windows.

Maar het is zonder meer waar dat de Linux gebruikersgroepen op internet en de sites, ook met NL uitleg flink aan het groeien zijn.
Hopelijk word het nog zo goed dat het voor iedereen gemakkelijker word en het een geduchte concurrent van Windows kan worden, net zoals het Windows nu al flink dwars zit op de servermarkt.:)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan