Opgelost Startproblemen kymco, super 8 snorscooter.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Mijn scooter laat me in de steek,
Het starten van dat kreng is een drama,
Met de electronische starter trek ik zowat de accu steeds leeg.

Ook met de kickstarter is het een herhaaldelijk getrap. .

Heb weinig verstand van scooters met kuren.

Wat heb ik inmiddels gedaan,
1) olie (staafje) gecontroleerd zit nog genoeg in.
2) nieuwe bobine geplaatst
3) nieuwe bougie erin. )
Combi 2 en 3 eerst getest en een keurige vonk is zichtbaar bij starten.
4) luchtfilter vernieuwd.
5) nieuwe accu geplaatst.

Nu bezig om de accu op te laden met een snellader die als de accu vol zit in de druppelstand gaat.

Verder weet ik nu niet wat ik en vooral hoe ik nog iets kan controleren.Was al blij dat ik de bobine vond.

Op het moment dat ie start is er geen problemen met rijden.
 
Misschien heb ik nog wel een paar punten.
Wat ik hier mis is de regelaar. Heb je die al eens vervangen?
Daarnaast kan het ook nog eens de CDI zijn dat had ik met mijn scooter ook 2 jaar terug.
De schakelaar in de handrem maakt die nog goed contact?
Bij onze scooter hadden we ook dat ie soms niet wilde starten en soms wel. Bleek dat die schakelaar stuk was. Als we de rem inhielden ging het achterlicht branden en dan konden we starten.
Als dat niet brandde dan bleek die schakelaar geen contact te maken en konden we starten tot we een ons wogen.
 
Het eerste waar ik aan denk dat is de nieuwe bougie.

Heb je getest of deze vonkt, en afgesteld met een voelermaatje?

Meer verstand heb ik er ook niet van.
 
Cdi stuk is geen vonk
Handrem schakelaar is niet electrisch starten , kick start blijft werken.

Wat @freggel1 zegt een andere bougie maar das meer omdat die krengen buiten de cilinder wel vonken maar onder druk, dus in de cilinder, wel eens weigeren zelfs een nieuwe uit de doos kan hier een probleem mee hebben.

De spannings regelaar heeft weinig met vonken te maken aangezien er 2 spoelen in de motor zitten
Een voor vonk een voor licht
Als je spannings regelaar stuk is zie je met gas geven feller lampen en knalt uiteindelijk stuk..

Al gecontroleerd of de choke wel werkt?
Zwart blokje in de carburateur met een gele en groene draad.
Pen moet naar binnen gaan als je er spanning op zet.

Mischien nog ff proberen ding ander eten te geven.
Lucht filter open of er af , remreiniger er in spuiten ( een beetje geen helebus lol) en starten.
Springt ie dan gelijk is het toch brandstof mensgsel

Een x in de zoveel tijd klepjes stellen wil ook wel eens helpen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft de scooter een langere tijd stil gestaan? Carburateur vervuilt? (E10 schade)
 
Carburateur vervuilt? (E10 schade)
Ik tank geen E10 maar E98 dit uit voorzorg. Scooter staat wel regelmatig ongebruikt. Soms wel 1 maand.
Lucht filter open of er af , remreiniger er in spuiten ( een beetje geen helebus lol) en starten.

Remreiniger???? Geen idee wat dat is.
Het moet niet zo zijn om een halve kast met spullen aan te schaffen.

@sat-ed
Adacabrada

@freggel1
Nieuwe bougie plus bobine, vonkt extern super

De schakelaar in de handrem maakt die nog goed contact?
Bij onze scooter hadden we ook dat ie soms niet wilde starten en soms wel. Bleek dat die schakelaar stuk was. Als we de rem inhielden ging het achterlicht branden en dan konden we starten.
Als dat niet brandde dan bleek die schakelaar geen contact te maken en konden we starten tot we een ons wogen.

Schakelaar is goed , achterlicht gaat direct aan ,
De startmotor maakt het bekende geluid maar start niet door. .

Ik krijg het idee dat er te weinig of amper brandstof tijdens starten wordt geinjecteerd.

Al gecontroleerd of de choke wel werkt?
Zwart blokje in de carburateur met een gele en groene draad.
Pen moet naar binnen gaan als je er spanning op zet.

Geen idee waar ik dat moet zoeken. Laat staan predikaat goed of fout. En dan?
 
Aha duidelijk
Zou zeggn zoek een goede fietsen maker die weet wat ie doet
 
Benzineslang loshalen en kijken of deze doorloopt? Vuil in de tank kan een probleem zijn.
 
@Dr.Z
Zou niet het probleem moeten zijn aangezien als ding een maal loopt het blijft lopen.
Maar goed wie ben ik.
Sleutel alleen maar van 1 cilinder 2 en 4 takt tot 6 cilinder in lijn diesel en mijn favoriet de v6 benzine.
Dus heb geen id wat dit zou kunnen zijn.

Een harley trapson laat je niet zo snel staan lol
 
Is het tweetakt? Misschien een gebroken membraan?
 
Het is een 4 takt.

Morgen eens de zijkant openen , kijken of de bendix koppeling nog heel is.
Hopelijk is die vrij eenvoudig te vernieuwen.

(dit heb ik niet van mij zelf maar via wat filmpjes op joetjoep
 
@Black Tiger , punt 3 de bougie had ik gezien, maar ik doelde op het feit dat een bougie ook juist afgesteld moet zijn. ;)

Althans toen ik brommer reed.
 
De bendix koppelistuk heeft lichte slijtage aan de tandjes, maar helaas kreeg ik die bendix er niet uit. Een groot tandwiel zat in de weg. . Jammer

De boel weer hersteld , nieuw luchtfilter geplaatst.
Accu lekker vol gedruppeld.

Start nu keurig , zowel electronisch als met kickstarter.

Laat hem nu voortaan aan de druppellader hangen. Ik vermoed dat de accu hoewel nieuw toch langzaam leegdruppelt en dan te weinig power heeft.

Maar het kan ook zijn dat de nieuwe bougie, bobine en luchtfilter echt aan vervanging waren. .

Voorlopig happy.

Overweeg om hem mettertijd in te ruilen voor een electrische scooter.
Dat tanken is ook een ding.
 
Actieradius van een elektrische scooter blijft toch wel een dingetje. Wanneer het 75 km kan rijden is het al veel.
 
Actieradius van een elektrische scooter blijft toch wel een dingetje. Wanneer het 75 km kan rijden is het al veel.

Dan kan ik bijna 10 keer richting centrum gaan is alleen voor rundumhouze gebruik. En niet voor vakantie naar timboektoe.
 
Nja dan valt het nog mee, zover kwam ik ook maar met mijn 2-takt. Met de 4-takt ligt het een 40-50 km meer.
Met als enig verschil dat je de tank binnen een minuut weer vol had en je weer verder kon, met een lege accu is dat wel ff wat anders ;)
 
Dat is slechts 4-8 uur laden :biggrin: :biggrin:
 
met een lege accu is dat wel ff wat anders
Volgens mij is een lege tank benzine een stuk erger.
1) waar is de dichtsbijzijnde tankstation?
2) heb je toevallig geen geld bij je.
3) zeulen met een benzinescooter van ruim 90kilo tov van een e-scooter van 50 kilo
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan