Steeds meer wordt er afgeschaft, en alles wordt duurder!!!

Te veel verdienen @Marie??? 

Het kan best zijn dat ik in de middenmoot zit, maar dat wil niet zeggen dat wij het volle pond moeten betalen!

Ook hier wordt keihard gewerkt om de maandelijkse lasten te betalen, maar de middeninkomens hebben het hier in Nederland het zwaarste,

men kijkt wat je verdiend, en daar wordt de boel op afgestemd, want men rekent uit wat de maandelijkse uitgaves zijn, maar of er nog rekening gehouden wordt met eventuele hobbies??? 

Ik heb vandaag een aantal serieuze telefoongesprekken gehad met diverse instanties die er om heen hangen, de rekening is even geannuleerd, tot dat men weet wat het uiteindelijke bedrag is, want dat er ergens een fout zit daar is men wel aan uit.

 
Het blijkt dat de z.g. Zorgverzekering alleen maar een

verzekering is dat je nagenoeg alles zelf betaald.

 
220 euro voor 1 uurtje 4 weken lang is 55 euro per uur.

Voor dat geld wil ik ook wel even een uurtje een gesprek houden met je vrouw elke week. Liefst met koffie erbij.;)

 
BT, misschien heb ik het verkeerd geschreven, het is 1 uur per periode van 4 weken... En daar rekent men €427,- voor! 

Onze eigen bijdrage is dus €220,- .

 
Ze zitten bij jou liever met whatsapp te klungelen dan dat ze jouw eigen bijdrage correct berekenen. Bij de volgende lokale verkiezingen anders gaan stemmen Freggel1.

 
Godver de godver!!! Ja sorry, maar ik vloek even!

Ze blijven maar doorgaan die instanties! Het Cak stuurde deze dag weer een rekening, €427,- voor de geleverde zorg van maar liefst 1 uur! 

Mijn eigen bijdrage is intussen verhoogd naar maximaal €229,-, dus ff weer dat bedrag ophoesten.

Meteen weer in de telefoon geklommen, en het kastje naar de muur spelletje begint weer, je moet bij de gemeente zijn...

Mail gestuurd naar "Elz" en het verhaal uitgelegd, en een antwoord terug, dit is inkomensafhankelijk, we bellen u om het te bespreken, en misschien moet u zoeken naar een andere zorginstelling, particulier of zo. 

Ja duh, we zijn weer lekker aan het binnen rijven.

Dit gaat binnenkort mijn eerste gesprek worden met een deurwaarder, en een ritje met een witte auto met oranje stickers, richting een hokje van 3x2, want dit gaat Freggeltje never nooit niet betalen, en van mijn spullen blijven ze af!!!

In wat voor land leven we nog???

K*tland!!!

 
Ja het regent klachten, is pas nog een stukje over op de TV geweest, bij Netwerk meen ik me te herinneren afgelopen week.

Let op met wachten tot een deurwaarder. Want als die komen moet je echt betalen en dan is het inmiddels echt nog een hele hoop duurder geworden.

Ook het "van mijn spullen blijven ze af" gaat dan niet meer op want als je niet betaald leggen ze beslag. Dat is namelijk het verschil tussen een deurwaarder en een incassoburea, de laatstgenoemden kunnen niet zo veel, eerstgenoemde kan alles.

 
Ja maar een deurwaarder moet eerst voordat hij iets mag naar de rechtbank voor een vonnis zonder vonnis mag hij ook niets.

En daar krijg je dan bericht van als je van de kantonrechter gelijk krijgt staat ook de deurwaarder met lege handen.

Maar pas op als je daar verliest kan hij alles beslag op je loon bij de werkgever beslag op je bankrekeningen en als uiterste je auto en een gedeelte van je huisraad verkopen.

Dus probeer het op een normale manier op te lossen zonder deurwaarder.

 
De laatste tijd komen er steeds vaker beslagleggingen middels een deurwaarder voor binnen mijn kennissenkring die soms net op tijd zijn te stoppen of uit te stellen. En zit je eenmaal op die glijbaan naar beneden dan is het heel moeilijk om terug te krabbelen als je de juiste weg niet kent om het glijden naar beneden af te remmen.

Soms kan je dingen voorleggen aan een geschillencommissie of is de gang naar de rechter na een ingediend bezwaar niet te vermijden. Zeker gezien de situatie van Freggel1 en de hoge rekeningen moet je een schriftelijk bezwaar indienen tegen een absurde hoge beschikking voor die eigen bijdrage. Grote kans dat ze dan de eigen bijdrage gaan aanpassen. Wat ze willen en je feitelijk nu ook toe dwingen is dat je particulier een hulp gaat inroepen en die kosten zijn zo'n €15,00 p/u.

 
Ja maar een deurwaarder moet eerst voordat hij iets mag naar de rechtbank voor een vonnis zonder vonnis mag hij ook niets.
Nou dat valt wel mee. Je hebt immers over het algemeen pas met een deurwaarder te maken nadat de rechter al een beslissing heeft genomen, of je krijgt met de deurwaarder te maken omdat hij je vanwege schulden middels een dagvaarding op een rechtszitting wil uitnodigen, om het maar even netjes te zeggen.

Dat zijn dingen die een incassobureau niet kan zonder deurwaarder. :)

Hij kan ook gewoon een incassoprocedure opzetten als de schuldenaar bereid is te betalen.

Als hij beslag wil leggen moet hij ook naar de rechter daarvoor, maar dat gaat over het algemeen wel vrij eenvoudig. Een deurwaarder krijgt daar zelden nul op het request.

Het zal eerder gebeuren dat ze met lege handen bij de schuldenaar komen te zitten omdat er niets of te weinig te halen is.

Ik heb liever niet met een deurwaarder te maken, juist omdat die dan makkelijker bij een rechter een dwangbevel kunnen krijgen dan een incassobureau, want die moeten op hun beurt daarvoor weer een deurwaarder inschakelen.;)

Edit: nog even een aanvulling. Er zijn ook instanties die geen vonnis van de rechter nodig hebben bijv. overheidsinstanties, dus dan is het nog makkelijker om bijv. loonbeslag te leggen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat van die deurwaarder meen ik echt niet, zo ver laat ik het niet komen, dan maar een betalingsregeling als het zover mocht komen.

Ik ben op dit moment bezig met het vragen naar de specificaties van de geleverde uren via Amarant, en die heb ik intussen.

Morgen heb ik een telefoongesprek met de instantie Elz, en bij het CAK heb ik het zover dat de gestuurde rekeningen geblokkeerd zijn tot dat uitgezocht is waar de fout zit, en dat is voor 100% bij onze eigen gemeente, want die moeten alles doorsturen naar het CAK dus er komen als het goed is geen herinneringen of aanmaningen, door die blokkade  .

Ik heb ook al naar mijn rechtsbijstandverzekering gebeld of hun iets voor mij kunnen betekenen, en ze willen er gerust even naar kijken wat er precies aan de hand is, en of dat hun iets hiermee kunnen.

Het plan is ook om nog even naar de belastingdienst te bellen of dit eigenlijk nog gedeeltelijk onder de aftrekpost valt, want dan wordt mijn aangifte nog even aangepast.

Zodra de diverse gesprekken gevoerd zijn, ga ik met alle gegevens eens een bezoekje brengen aan onze gemeente. Die mogen het mij dan eens uitleggen hoe dit zit.

Maar dit wil niet zeggen dat dit zonder slag of stoot gaat, want ik ben er nog steeds behoorlijk pissed over.

Is het echt zo dat dit door veranderingen betaald moet worden, tja dan gaan we een betalingsregeling in termijnen zien te regelen.

Daarom deel ik dit verhaal zoveel mogelijk op de social media!

 
Het is akelig stil, de instanties die ik gebeld heb laten totaal niets van zich horen, zowel via de post als via de email niet, terwijl deze toezeggingen wel gedaan zijn bij de telefoongesprekken.

Maar we zijn niet alleen!


De Nationale ombudsman begint een onderzoek naar de wijze waarop gemeenten zorgbehoevenden informeren over de eigen bijdrage van thuishulp.


 


De aanleiding is een klachtenregen van mensen die niet of nauwelijks worden geïnformeerd hierover.


 


Volgens de ombudsman voelen hulpbehoevenden zich overvallen wanneer ze de hoogte van de eigen bijdrage horen. Vaak gaat het om forse bedragen die ze niet kunnen betalen. Deze bijdrage is afhankelijk van de persoonlijke situatie van de aanvrager, maar ook van het beleid van de gemeente.


 


''De ontvangen signalen baren de ombudsman zorgen en daarom heeft hij de gemeenten vragen gesteld over de informatieverstrekking aan de burger hieromtrent.''


 


Sinds het begin van dit jaar moeten mensen voor ondersteuning van huishoudelijke hulp aankloppen bij de gemeente. Door de overheveling van zorgtaken van het Rijk naar gemeentes ging er het afgelopen jaar veel mis.


 


De ombudsman verwacht het onderzoek onder bijna driehonderd gemeenten in het voorjaar van 2016 af te ronden.





 
Dit zijn nu eenmaal de gevolgen van decentralisatie. 2 jaar geleden heb ik al op een ander forum hiervoor gewaarschuwd omdat nu helemaal afhankelijk is in welke gemeente men woont en iedereen ook nog eens een andere behandeling krijgt al zijn het gelijkwaardige situaties.

Nu is het zo dat 390 gemeenten allemaal hun eigen beleid kunnen uitvoeren en volgens mij is dit nog eens in strijd met de grondwet omdat een ieder in gelijkwaardige omstandigheden recht heeft op een gelijkwaardige behandeling. Dit kabinet heeft voor een enorme verdeeldheid gezorgd in Nederland.

 
Ik ben even stil geweest, maar het gaat verdomme maar door!!! 

De gestuurde rekeningen zouden allemaal geblokkeerd zijn, tot dat men weet wat er fout gaat...

Intussen gehoord dat een medewerker van het WMO-loket haar ontslag gehad heeft omdat ze fout zat, en de rekeningen door haar fouten zouden kwijtgescholden zijn??? 

Kom ik net thuis van het werk, en ik zie er weer eentje blinken, een herinnering van het CAK, €91,- binnen 10 dagen betalen, en als ik naar de specificatie kijk gaat dit over periode 2, even gerekend, nog 7 over dus... 7x91? 

Pfft, morgen even bellen wat de bedoeling is, en als het echt betaald moet worden zeg maar dag met het handje naar de zomervakantie, en, helaas de FreggelBBQ!!!!

Gvd.... gvd....

 
Met de Freggel BBQ kunnen we met zijn allen nog wel wat bijlappen, maar het gaat om het principe.

Ja, "dit land is het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog"en "Dit land kan wel een beetje VVD gebruiken".

...wanneer straffen ze die clowns nu eens één voor één af daar in Den Haag? En het liefste zoals vroeger in de middeleeuwen, op het schavot op het dorpsplein..

..ik ben dan de eerste met een rotte eierenkraam en een stalletje met overrijpe tomaten... hoewel de onrijpe harder aankomen. :biggrin:

 
@Drz, het heeft niets te maken met het bijlappen, het gaat hier even om mijn gemoedstoestand. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan