Steeds opnieuw inloggen?

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Sinds vandaag moet ik bij elk bezoek aan Duck en Fun steeds weer opnieuw inloggen.

Doe ik iets verkeerd of is er iets aan de instellingen van Duck en Fun veranderd?


Multilog :)D)
 
Had ik op andere sites ook.
Misschien is er wat anders aan de hand.
 
Janblues;206392 zei:
Had ik op andere sites ook.
Misschien is er wat anders aan de hand.

Ik heb slechts Duck en Fun als automatische login sites dus
kan niet beoordelen wat de oorzaak is, ik heb niets aan mijn
instellingen veranderd. (Voor zover ik weet.:biggrin:)

Multispeed
 
had van morgen het zelfde probleem maar alleen bij duck
gr frans
 
frweber;206398 zei:
had van morgen het zelfde probleem maar alleen bij duck
gr frans

Ik heb het probleem nog steeds ondanks aanvinken "Mij onthouden".
Blijft vreemd.

Multilog :biggrin:
 
Alle anderen gaan idd gewoon open.
Had het sattelite fun en hier.
Maar eenmaal ingelogd blijft het staan.
Het probleem ligt bij jouw denk ik Multispeed.
 
Ik betwijfel of het bij mij ligt want inmiddels ontdekt dat ik nog
een site heb met auto-login en die werkt wel normaal.
Ook daar fiets ik onregelmatig langs net als bij Duck en Fun.

Vreemde is dat als ik na enige tijd terug kom bij Duck mijn naam
achteraan bij de Actieve deelnemers staat terwijl in niet ingelogd ben.

Zodra ik inlog staat mijn naam vooraan bij de Actieve deelnemers.

Het blijft maar raar.

Multispeed
 
Ik moest hier en bij Fun ook opnieuw inloggen, maar daarna is alles weer "normaal".
Wellicht 'n verlopen koekkie ?
 
Mr Blue Sky;206402 zei:
Wellicht 'n verlopen koekkie ?

Dat was het, geen seconde aan gedacht.

Thank You Mr Blue sky


Multispeed
 
Met andere woorden we hebben allemaal: oude koekjes.

Te veel toeval.

Ik vermoed wat anders. :biggrin:
 
Ook hier al tijden zo en als het een verlopen koekie mocht zijn dan gaat het binnen 24 uur. wel een beetje vreemd.

Verder geen problemen met d.i.v forums.


Grtz/Sth.
 
Ik weet ook niet wat het is, maar misschien dat Eendenteam of Black Tiger uitleg kunnen geven?
 
Ben je er even bijna 2 dagen niet regent het weer vragen.:biggrin::biggrin:

Oke, het probleem met het opnieuw inloggen is inderdaad een cookie probleem. De server waar Fun en Duck op zitten is momenteel dezelfde server, dus kan het voorkomen dat een probleem wat je hier tegen komt, bij Fun ook tegen kunt komen en omgekeerd.
Echter het kan ook zijn dat er verschil zit en dan wordt het interessant.

Anyway, de server wordt echt -dagelijks- geupdate en er zat dacht ik deze keer een php en/of apache en/of Cpanel update bij, dat weet ik nu niet meer, maar dat kan dus veroorzaken dat cookies eerder verlopen dan de bedoeling is. Aangezien het een server-wide change is, betekent dit dus dat inderdaad bij iedereen de cookies verlopen zijn in zo'n geval.
Oplossing: Cookies wegkiepen en opnieuw inloggen, "mij onthouden" weer aanklikken.

Een andere oorzaak van het probleem, maar dan komt het bij meerdere forums voor, is het gebruik van CCcleaner als je aan hebt staan dat cookies gewist moeten worden.

Oorzaak nummer 2 is vaak een firewall of bepaalde popupblocker die de cookie van de site tegen houdt of op andere wijze geheel of gedeeltelijk blokkeert.

Oorzaak nummer 1 is spyware. Dan komt het bij enkele gebruikers voor en is een scan met Malwarebytes te adviseren. De problemen doen zich dan normaliter bij meerdere forums voor.

Multispeed zei:
Vreemde is dat als ik na enige tijd terug kom bij Duck mijn naam
achteraan bij de Actieve deelnemers staat terwijl in niet ingelogd ben.

Zodra ik inlog staat mijn naam vooraan bij de Actieve deelnemers.
Nee dat is niet zo vreemd hoor. Het betreft hier een heel andere functie van de forum software.
Zo gauw je inlogt, sta je vooraan, da's normaal. Maar als jij weg bent is je activiteit op het forum dus stil. Anderen loggen wel in op een recenter tijdstip en daarom komen zij verder vooraan. Aangezien jij niet uitlogt middels de uitlogfunktie, denkt de forumsoftware dat je wel nog online bent, maar lang niets gedaan hebt en aldus schuif je dus langzaam maar zeker naar achteren in de lijst van actieve gebruikers.
Totdat het forum een bepaalde time-out bereikt heeft, die ingesteld staat op een inactiviteit waarbij een gebruiker dus echt niet meer online is, en dan ben je verdwenen uit de lijst.
Hoe lang deze specifieke time-out is weet ik niet dat staat standaard. Maar het is dus niets vreemds, gewoon een forum funktie.
Normaliter als je op actieve deelnemers klikt sorteert het ding dacht ik eerst op tijdstip en daarna alfabetisch ook nog.
 
hier ook het probleem, terwijl hij ook nog op wachtwoord onthouden staat
 
Heb je ook mijn tips opgevolgd? Zoals alle cookies verwijderen etc.?
Zoja, welke browser gebruik je?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan