Stekker er uit trekken

klukje

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
De talloze berichten, dat men bij vastlopers van ontvangers de stroom uitschakelt, brengen mij tot het volgende:
Kennelijk is het zo, dat als je de Humax een tijd zonder stroom laat staan, een gedeelte van de opgeslagen info uit het geheugen verdwijnt, bijv. de sat posities en de emu keys.
Twee vragen: Hoe lang duurt het, voor er opgelagen info verdwijnt?
Waarom hebben de ontwerpers geen lit batterijtje ingebouwd om die gegevens vast te houden? Of kunnen we er zelf een lit batterijtje inbouwen?

Klukje,
het enige wat gebeurt is de vastgelopen firmware wordt opnieuw geladen. Daarna is alles weer precies zoals voor het vastlopen hoor.
Avensis

Nee, dat bedoel ik niet, Avensis.
Ik heb gemerkt, dat als ik een Humax 24 uur zonder stroom laat staan, de Humax het 1 en ander vergeten is: de emu keys zijn foetsie en hij weet de sat posities niet meer. Dus opnieuw keys laden (Bin Laden) en satposities er weer in.
Hoe lang kan ie die gegevens wel vast houden zonder stroom?

Aangezien Bush achter bin laden aan zit, heb je kans dat al h??l gauw is Klukje dat die bin eruit is.

Doch ik heb er geen last van.
Check de firmware versie, ik heb in het verleden meegemaakt dat dit gegevens verloren deed gaan.
Na de juiste firmware erin te hebben gezet, nooit meer problemen.
Hoop dat ik hiermee je wat kan helpen.

Grtz Parabolica.

P.s ik lees keys (Bin Laden) erin en daarna sat posities, maar is net andersom hoor.

@klukje

tja nu heeft een vriend van mij het zelfde probleem stekker eruit en na +-24 uur vergeet de humax de settings raaar bij mij is dat probleem nog niet voorgekomen

tendoryu

Ik weet het niet helemaal zeker, maar het lijkt er op, dat Humaxen met loader 1.37 hier meer last van hebben.

Komt vaker voor, het ligt aan de voeding, er zal een of meer elco's lek zijn, normaal bijft er spanning op de print staan, en bij lekkage vloeit de spanning (backub) weg.

Kijk, dat is tenminste duidelijke info.
Is die lekkende elco ook door een "leek" waarneembaar, sat@wish?

visueel meestal niet zichtbaar,zeker omdat ze betrekkelijk dicht bij elkaar gesoldeerd zijn(in het geval van de humax) en de lekkage inwendig is,als de elco echt ontploft is zie je dat uiteraard wel.
ik zelf heb de humax soms wel 3 dagen spanningsloos staan zonder enig verlies van wat dan ook,maar heb met extreme warmte dan ook de ingebouwde fan aanstaan

Is dit waarneembaar, soms wel, zoals gezegt ze staan bij de humax wat dicht opelkaar, maar als je goed naar de deksel (dovenkant) kijkt zal deze iets bol staan, vergelijk ze maar met de rest, vervang deze door een 105 graden type, hopelijk is de storing voorbij.

Je kan ook gewoon de stekker er in laten. Verder is het zo dat de levensduur van elco's ongeveer 5 jaar is .. dus het zal steeds vaker gebeuren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan