Stil staand beeld

N

NPersijn

Ik heb nog steeds last van een stistaand beeld.
Kan dit aan de hdd liggen?
Ik gebruik de hdd nu alleen nog als opslag medium.
Om het op te lossen zap ik een keer na een andere zender en weer terug.
Wie weet de oplossing?

Norman

PP110204

Wat is je signaal sterkte?

en heb je ook stilstaand beeld op BVN?

GR Fred.

De sterkte is SNR ca 86%, wat betreft de EGR (of zo iets) 56%
Je andere vraag wat betreft BVN begrijp ik niet.
Ik heb het op zowat alle sat's.

Ik ben al overgestapt naar een 0.3 LNB met het zelfde resultaat

Norman

welke emu gebruik je ? maak je gebruik van cardsharen ?

geef iets meer info dan kunnen we iets meer bedenken

Ik gebruik nu de GMcamd, eerst gbox. Beide geven stil staand beeld. Toevalig had ik gisteren het signaalmenu op staan. Op het moment dat het beeld stil ging had ik de zelfde uitslag als normaal. Ook bij de PP van 25-12 had ik hier last van.
Wat betreft cardsharing, hier doe ik niet aan.

Norman

Heb ongeveer het zelfde probleem bij mij blokt het beeld af en toe of blijft het heel even stilstaan. Maakt niet uit welke image ik gebruik heb al vanalles geprobeerd. Heb de dreambox nu ongeveer een week. Dacht eerst dat dit te maken had met de emu's die ik gebruikte maar nu zag ik dat dit ook op de vrije kanalen gebeurt. Heb ongeveer dezelfde signaalrate als jij hebt. 85% - 58%. Ga morgen even naar de kerel waar ik hem gehaald heb kijken of zijn dreambox het zelfde doet. Hoop dat ik dan misschien kan zeggen dat het aan mijn dreambox ligt.

Controleer het vrije geheugen eens (telnet: free), misschien kom je wel tot verrassende ontdekkingen.

Heb je een harddisk, lees dan dit eens door.

Heb nog 8000 kb vrij geheugen en ben vandaag even naar mijn ouders geweest heb mijn box daar aangesloten dacht misschien is mijn lbn kapot maar daar had ik het zelfde resultaat en ook een ontvangst van 85 % - 57% terwijl zij op hun box gewoon 95 % - 75 % ontvangst signaal hebben. Ga vandaag terug naar de sat winkel heb het vermoeden dat dit aan de ontvanger van de dreambox ligt. Als ik namelijk een gewone tv aansluiting op mijn tv aansluit zie ik het beeld ligt op de achtergrond als mijn dreambox aanzet.Dit hoort ook niet.

Kom net terug van de winkel waar ik hem gehaald had. Kerel hem aangesloten om zijn schotel. Zet hem op bvn heb daar een ontvangst signaal van 85 % - 63 %. Hij zegt meteen al dat dit normaal een stuk hoger moet zijn. En inderdaad bij hem blokt het beeld ook en staat het af en toe stil. Moet opgestuurd worden blijkt iets niet goed te zijn. Had helaas geen andere dreamboxen meer liggen. Moet nu een paar weken wachten waarschijnlijk. Balen. Npersijn zou als ik jou was even terug gaan naar de sat boer waar je het ding gekocht hebt want dit is niet goed als de dreambox dit doet.

mmm,zet de orginele software er eens in.kijk eens wat ie dan doet?
Illegale software is leuk,alleen heeft zo nu en dan ook nadelen.

groetjes

Basje4000 en NPersijn: Welk serienummer gaat het om? Hoeft niets te betekenen, maar wel interessant als meerdere probleemboxen in een bepaalde range zouden zitten.

Mijn serienummer is 3A710117021650S

Ik ken nog twee DB bezitters, deze hebben hetzelfde probleem.
Ik moet wel zeggen dat nadat ik van een 0,6 naar 0,3 lnb ben overgestapt ik niet meer hoef te schakelen naar een ander kanaal en weer terug om het beeld weer goed te krijgen.
Nu duurt het zo'n 2 sec voor dat het beeld weer normaal is. Dat blijft vervelend wanneer je een spannende film aan het kijken bent.
Ik hoop dat het een keer opgelost wordt.

Wat betreft de "Sat boer", deze heeft zelf ook een DB draaien met het zelfde probleem. Oorzaak geeft die aan de software.

Voor de DB bezitters die hier geen last van hebben?
Welke image gebruik je, en wat is je SNR & AGC uitslag?
Indien mogelijk geef dan het resultaat van NED1. Het verschild nl per zender, zo hebben we een betrouwbare meting.
Mijn uitlezing op dit kanaal is SNR 82% en AGC 64% met als image de PP110204.

Norman

Kan helaas niks controleren op het moment maar bij mij deed hij dit ook met de orginele software en op de vrije kanalen. Moet nog even wachten tot ik mijn dreambox weer terug krijg.

Als ik mijn schotel handmatig verdraai tot SNR72% en AGC63% dan heb ik nog steeds beeld zonder dat het gaat blokken.
Op Ned.1 zoals je vroeg.
Normaal is het SNR86% en AGC64%.
Als image de PP van 25-12

Wel die satboer ben ik.Dat heet trouwens dealer.Ik heb ook heel duidelijk bij de verkoop gezegd dat ikzelf niet kapot ben van de Dreambox.Die mening heeft me immers ooit een banningschap opgeleverd bij Sat4all.
Duidelijk heb ik aangegeven dat ik vind dat er veel problemen zijn met de dreambox.Vooral met al die image's die rondvliegen.
Ik raad de Dreambox zelfs af,en lever die dan ook alleen na duidelijke uitleg wat ik er van vind en wat je kan verwachten.Waarschijnlijk zal na het verwijderen van je hd het probleem zijn opgelost.Heb je dat al geprobeerd.Ik weet ook dat veel mensen hun image erin schrijven via dreamuplan of FTP.
De veiligste manier is serieel eerst de erase image en dan de nieuwe image.Toegegeven dat kost je snel 20 minuten als je het haalt.
Verder wat betreft signaal sterkte,gebruik nooit de signaalaanduiding die wat dan ook voor box geeft dat zegd namelijk niets.Daar komt nog bij dat de tuner van de Dreambox nou niet bekend staat als een van de beste.Hoop hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
En natuurlijk kan bij een probleem een beroep worden gedaan voor wat betreft garantie.Maar alleen met orginele software.Dat is de voorwaarde van mijn leverancier.Die geeft geen garantie op image's die niet van dream zelf zijn.

groeten

Wat betreft de sat boer. Dit is inderdaad de dealer. En een goeie ook.

Wat mij opvalt is dat ik het vooral heb wanneer ik op de Hispasat zit. Op de Thor heb ik hier geen last van.

Groetjes

Norman

Dat is toch echt een kwestie van software als je dit uitsluitend op Hispasat hebt.
Gebruik de laatste IMG PP maar en vergeet niet je flash te wissen nadat je de IMG in je box gestopt het (heel belangrijk).
Settings in je box stoppen en deze een herlaad geven ipv een reboot.

Succes gegarandeed.

Allereerst: Mijn waardering is groot voor dealers die duidelijk adviseren over de problemen waar je rekening mee moet houden. En voor het grootste deel van de schotel-schroevers ;) is de DREAMbox dan beter af te raden. Maar daar gaat het hier dacht ik niet over...
Originally posted by maura
Ik weet ook dat veel mensen hun image erin schrijven via dreamuplan of FTP.
De veiligste manier is serieel
Kijk, dat illustreert meteen waarom het apparaat voor veel mensen minder geschikt is. Er wordt computer en netwerkkennis gevraagd. Van dreamuplan is bekend dat het bugs heeft, en daardoor niet betrouwbaar. En ftp is een prima progje gebaseerd op tcp (transport control protocol), dus met foutcontrole. In tegenstelling tot tftp, wat via udp (user datagram protocol) gaat. Deze laatste is unreliable. Dat betekent dat de pakketjes misschien aankomen. Via de seriele poort is rechtstreeks overblazen. Het is heel basaal. Daardoor zitten er weinig punten in waarop het fout kan gaan. Maar geen foutcontrole! Dus, ftp is betrouwbaar, en serieel heeft weinig kans op fouten. In de praktijk is dat om het even.

De tcp/ip stack van linux is heel goed, dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Die van windows versies voor win2000 is beroerd. Daarna hebben ze de stack van BSD 'geleend' (omdat je daarvan niet hoeft te vermelden dat je 'em gebruikt), en is de tcp/ip stack dus ook prima. Conclusie: ftp is prima, maar oudere windows versies zijn niet te vertrouwen.

Om nog meer op safe te spelen: gooi de MS ftp-client er af, en neem een betere. Er zijn veel andere, vrijwel altijd betere clients op internet te downloaden. Zoals deze, of kijk hier eens.

Ik gebruik XP pro.
D.m.v. utp kabel verstuur ik de IMG m.b.v. FTP naar de DB.
Vervolgens omnoemen naar root.cramfs en het proces strart nadat ik ok heb gegeven.
Wanneer de DB herstart, houd ik het bovenste knopje ingedruk zodra het dream logo op het display verschijnt.
Vervolgens is flash erase zichtbaar, en heb ik na een paar min. een schone DB met een nieuwe IMG.

Zo is het toch goed, of zijn daar andere betere meningen over?

Groetjes,

Norman

op hispasat sinds kort freezes om de 20 min ofzo
varierend van 1 sec tot 10 sec
emu mgcam
img is de rudream 27-01
op andere sats geen last

dreamup 214b gebriuk ik om de img's erin te zetten
maar ftp en rename is net zo snel dacht ik
het enigste wat ik daaraan mis is een erase van de flash
of deze moet in het manueel installen worden megenomen door de box zelf

bij dreamup gebruik ik altijd de erase img