Allereerst: Mijn waardering is groot voor dealers die duidelijk adviseren over de problemen waar je rekening mee moet houden. En voor het grootste deel van de schotel-schroevers

is de
DREAMbox dan beter af te raden. Maar daar gaat het hier dacht ik niet over...
Originally posted by maura
Ik weet ook dat veel mensen hun image erin schrijven via dreamuplan of FTP.
De veiligste manier is serieel
Kijk, dat illustreert meteen waarom het apparaat voor veel mensen minder geschikt is. Er wordt computer en netwerkkennis gevraagd. Van dreamuplan is bekend dat het bugs heeft, en daardoor niet betrouwbaar. En ftp is een prima progje gebaseerd op tcp (transport control protocol), dus met foutcontrole. In tegenstelling tot tftp, wat via udp (user datagram protocol) gaat. Deze laatste is unreliable. Dat betekent dat de pakketjes
misschien aankomen. Via de seriele poort is rechtstreeks overblazen. Het is heel basaal. Daardoor zitten er weinig punten in waarop het fout kan gaan. Maar
geen foutcontrole! Dus, ftp is betrouwbaar, en serieel heeft weinig kans op fouten. In de praktijk is dat om het even.
De tcp/ip stack van linux is heel goed, dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Die van windows versies voor win2000 is beroerd. Daarna hebben ze de stack van BSD 'geleend' (omdat je daarvan niet hoeft te vermelden dat je 'em gebruikt), en is de tcp/ip stack dus ook prima. Conclusie: ftp is prima, maar oudere windows versies zijn niet te vertrouwen.
Om nog meer op safe te spelen: gooi de MS ftp-client er af, en neem een betere. Er zijn veel andere, vrijwel altijd betere clients op internet te downloaden. Zoals
deze, of kijk
hier eens.