Stop de km-heffing

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
STOP DE KM-HEFFING

Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de kilometerheffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er wordt een belasting-

technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent dan dat de belastingdienst minder inkomsten krijgt. Gelooft u dat dus maar niet!

Neen, hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert elke seconde die u rijdt. Waar u rijdt. En hoe hard u rijdt.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per kilometer betalen. Van woonerf tot snelweg. Vanuit uw garage tot uw eindbestemming.
Weliswaar komen de wegenbelasting en de BPM te vervallen.

Dat betekent: als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30.000 kilometer u thans ? 356 per jaar aan wegenbelasting betaalt.
In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is dus: 30.000 x 6,7 is ? 2.010 per jaar.
365 Euro wegenbelasting - ? 2.010 euro Kilometerheffing = ? 1.654 in de min, oftewel betaalt u meer!

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van Eu 40.000 of meer .
Bijvoorbeeld: U koopt een Porsche 911 Carrera voor de prijs van maar ? 119.250. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is ? 47.700,=
U betaalt dus maar ? 71.550,=
Dat is toch snel verdiend die ? 47.700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlanders geen auto kopen van ? 71.550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van tussen de ? 5.000 tot 8.000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja, en de staatskas natuurlijk. U bent nl. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg dus "neen" tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php

Als u dit niet ondertekent, zult u via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, ziet u het al voor u? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!! MORE THAN EVER!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een Betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt dan houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan al uw vrienden, want waar het CDA nu mee bezig is, mag nooit gebeuren!
We zijn toch (nog ) een democratie??????

Klopt heb ook alzheimer light Bt.... is makkelijk want heb ook parkinson dus vergeet ik te trillen...

Maar dit is zo belangrijk dat het wel herhaald mag worden BT!

Grt

pikkie;206996 zei:
Klopt heb ook alzheimer light Bt.... is makkelijk want heb ook parkinson dus vergeet ik te trillen...

Dat klopt niet wat je nu zegt Pikkie, je hebt de ziekte van Parkinheimer. [ame=http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=de+ziekte+van+Parkinheimer&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=null&oq=]Parkinheimer![/ame] ( klik! )

Heb je wel een handtekening gezet freggel??????
Nou ik wel.
Of hoeft dat niet met al die fietsen.

Janblues;207008 zei:
Heb je wel een handtekening gezet freggel??????
.

Ik teken niks meer, het helpt toch niet. :neenee:

Kilroy zei:
Maar dit is zo belangrijk dat het wel herhaald mag worden BT!
Wat dat betreft ben ik het met de laatste reply van freggel1 hierboven eens. We kunnen doen wat we willen het gaat er toch komen.

Zelfs Groenlinks steunt.... :(

Nou nog niet BT!
De tweede kamer moet nog stemmen, alhoewel er een meerderheid voor schijnt te zijn.

Maar nu heeft minister Camiel Eurlings onze trotse limbo het eitje bij de ANWB gelegd.
Die moeten maar beslissen wat het wordt, en hij zal zich erbij neerleggen.
Resultaat grote consternatie in het kippenhok tweede kamer.
Want daar was er meerderheid en tenslotte weten zij wat goed voor die stomme burgers is!

Maar goed, er is nog een kans dat het niet doorgaat.
Je vraagt je wel af waarom die kamerleden niet kunnen uitrekenen dat het ons veel geld gaat kosten.
En bovendien dat het de privacy ernstig aantast.
Een echt onzinnig en onnozel plan, dat ze dat niet snappen?

Grtz.

Heb jij de vragen gezien de de ANWB stelt ?
Ik niet.
Maar Camielleke wel hoor.
Die weet om welke vragen het gaat.
Maar dat weet ik ook.
Het zijn namelijk geen vragen waarin je kunt aangeven wat jij vind van de plannen zoals ze er nu liggen.
Het zijn vragen die uiteindelijk zullen leiden tot antwoorden die kunnen worden uitgelegd (ongeacht hoe je ze beantwoord) als de meerderheid is voor kilometerbeprijzing.
Dat is iets heel anders als de meerderheid is voor de huidige plannen.
Maar dat is dus niet interessant.

Let wel dat we het hier over politici en lobbyisten hebben.
Die verdraaien graag de waarheid naar hun zin, en hier zal niets anders gebeuren.

Dus een vraag als "Bent u het er mee eens dat het eerlijk is als een grote, vervuilende auto meer moet betalen ?" die je met "ja" beantwoord, leidt tot de conclusie dat jij voor de heffing bent.

Dat soort vragen ga je tegenkomen.
Zoals al eerder gesteld, het is niet moeilijk om vragen zo te stellen dat het door jou gewenste antwoord eruit zal komen.
Zeer zeker als je de antwoordmogelijkheden beperkt door bijvoorbeeld multiple choice of ja/nee vragen.

Met andere woorden: de uitslag van dit poppentheater staat al vast.
Camielleke is niet voor niets zo zelfverzekerd.
En jij, die faliekant tegen dit debacle-in-wording is, hebt straks het idee dat er hier toch iets van democratie heeft gespeeld in de verwording van de ANWB.

Nee, ik heb er alle vertrouwen in hoor.
Jij en ik gaan betalen voor de hele wereld, maar niet voor onszelf.

Over een kleine 15 jaar zullen er weer (uiteraard geldverslindende) parlementaire commissies zich gaan buigen over de vraag hoe het toch kan zijn dat er hier iets niet blijkt te kloppen.

Nou nog niet BT! De tweede kamer moet nog stemmen zei:
Jawel hoor. Want er is meer dan voldoende draagvlak, dus het maakt geen bal uit. Let maar op, het is er gewoon door.
We krijgen die idioterie toch niet meer tegen gehouden, of er nu een meerderheid tegen is of niet want onderzoek wijst al uit dat een dikke 80% tegen is maar dan leggen ze het gewoon uit dat die 20% toch wel heel erg veel mensen zijn, meer dan we denken.
En dat het echt files gaat oplossen en al die flauwekul.

Overigens heeft Mas3 gelijk. De vragen bij de ANWB zijn zo opgesteld dat je nadelen en voordelen kunt aangeven maar op zo'n wijze, dat je feitelijk voor kilometerheffing bent dan. Wat de argumentatie klopt wel, we willen minder files, we zijn het er wel mee eens dat er een vorm van rekeningrijden nodig is, we zijn het er ook mee eens dat alleen nieuwe wegen aanleggen niet DE oplossing voor het fileprobleem is.
Dat spreekt dus allemaal voor de kilometerheffing en zo wordt het ook uitgelegd.

Maar alternatieven en andere oplossingen moet je zelf noemen in een tweetal in te vullen vakjes. Nergens is er een andere methode om tegen argumenten aan te dragen, of aan te geven dat je het er wel mee eens bent, maar niet d.m.v. kilometerheffing.

Het is gewoon 1 grote farce en het gaat er door gedrukt worden of de meerderheid van de mensen het er nu mee eens is of niet. Ik begrijp dan ook totaal niet dat er een ruime meerderheid en voldoende draagvlak is in de kamer, terwijl de bevolking in zeer grote meerderheid tegen is. Mijns inziens was het toch de bedoeling dat de kamer een afspiegeling was van het de wensen van het volk?
Maar da's dus al jaren niet meer het geval.

Rijken rijker en armen armer. Zo krijg je de wegen leeg ja, maak het maar weer op zo'n manier in orde dat de armere (met name lage lonen en minima) de auto uit kosten overwegingen moeten laten staan. Zo kan ik ook wegen leeg krijgen ja.
Asociaal gebeuren!

En dat moet dan ook nog komen van een Limburger, notabene van hier uit de buurt. Als ik die halve zool hoor praten, zonder eens fatsoenlijk nagedacht te hebben over waar hij vandaan komt en hoe het daar met het inkomen gesteld is van de mensen, schaam ik mij om Limburger te zijn!:grrr:

Weer een bewijs dat de overheid niet te vertrouwen is!

De politie flitst kentekens, maar verwijdert ze niet als er niets mee is.
Dit hoewel dat wettelijk verplicht is.
Maar om dat op te lossen besluiten de ministers Guusje ter Horst en Hirsch Ballin om de wet maar te veranderen.
Zodat het wel weer mag.

Nou, precies hetzelfde gaat met de privacy van het kastje gebeuren.
Camieltje mag nu wel plechtig beloven dat het wettelijk niet mag.
Maar nieuwe ministers en kabinetten zullen daar anders over denken en gewoon de wet weer veranderen, of gewoon negeren.
Bestuurders en bv OM kunnen gewoon niet aan de verleiding ontsnappen om de burger continu te volgen.
Het is voor hen als een cadeautje krijgen en het niet mogen open maken!.
Dus die privacy van Camieltje is gewoon een farce.
Denk ook aan bv de telefoon taps, dat zouden er 26000 zijn, meer dan in VS.
Kortom het OM heeft er zich met volle overgave op gestort.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan