Stoppen met patch

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TonyLinden

Ik vindt het wel triest dat hij er mee stopt en bedank hem voor zijn inzet. Ikzelf heb er geen probleem mee om te betalen voor zij werk maar de prijs is wel erg hoog.

Als ik het goed begrijp vraagt hij pakweg fl. 50,00 per download.

d.w.z. als 1000 mensen een keer per 1/2 jaar de patch wil downloaden komt het er op neer dat men en salaris ontvangt van circa een fl 100.000. Toch een hele goede jaarsalaris vindt ik.

kan het niet wat redelijker.

 
Redelijker? Als die man 100 gulden vraagt voor zijn software dan is het nog redelijk.

Vergeet niet dat je een hoop plezier hebt van zijn software!

Als je een seca en een viacces CI erbij moet kopen dan koste het je gemiddeld 700 gulden!

En niet te vergeten wat het programmeren kost, hoeveel tijd daar in gaat zitten á 150 gulden per uur voor een doorsnee programmeur gerekend.

Ik vind die 50 gulden meer dan redelijk!

 
Volgens mij was het de bedoeling dat hij dat zou gaan vragen en waarom ook eigenlijk niet. Een patch met zijn werk wordt door de gemiddelde dealer ook berekend met 50 gulden extra (de goede dealers dan nagelaten).

Ben wel blij dat hij het niet voor geld heeft gedaan en zich niet in hetzelfde rijtje schaart als anderen.

Humax moet nu maar zelf zien de cijfers van zijn producten op peil te zien te houden en ik kan je op een presenteerblaadje geven dat er binnenkort daardoor dus vele mensen ontslagen zouden gaan worden in de satafdeling van Humax :):)

 
Ik vindt de financiele vergoeding uit hobby oogpunt hoog. Zakelijk gezien niet. Redelijk vindt ik een vergoeding zodat hij uit de kosten is, maar 100.000 gulden per jaar lijkt mij dan ook overdreven.

 
wat is hobby oogpunt eigenlijk ,een doet het werk en eenieder profiteerd hiervan lijkt mij toch geen hobby meer. Dus is het niet meer als redelijk dat zo iemand hier een redelijke vergoeding voor krijgt waarbij het eindbedrag er niet zo toe doet als 40000 mensen deze soft gebruiken en fl50 betalen heeft hij een miljoen totaal maar nog steeds maar fl50 per gebruiker. zo werkt onze economie.

greetz

 
Beste heren.

Ik snap niet waarom jullie die vergoeding hoog vinden. Setedit kost ook 50,- en daar hoor je geen kip over klagen.

Wat is nu 50,- voor iets waar je zoveel plezier aan beleefd.

Denk er eens aan, dat als het door was gegaan, of als hij dit vanaf het begin had gedaan, je zonder deze 50,- met een middelmatige ontvanger in je maag had gezeten waar je nauwelijks of niets mee kon.

Ook de veelbesproken Overflow DVB2000 versies kosten 50,-, zij het vrijwillig, maar hoeveel mensen dachten jullie dat daar plezier van hadden? Ga je dan ook berekenen van "oh, hij zal inmiddels wel een ton verdiend hebben, ik vind het wel genoeg ik betaal niks".

Onzin!

Vergelijk het met sharewareprogramma's die rond de zelfde prijs liggen of duurder.

50,- voor elke download is misschien wel duur, maar ik ben er van overtuigt dat hij voor rede vatbaar zou zijn geweest als de gebruikers een vrijwillige bijdrage bedongen zouden hebben, of dat met hem geregeld had kunnen worden dat voor elke -final- (dus goed werkende versie) betaald moest worden en de tussendoorversies gratis zouden zijn of iets in die geest.

Dat vergeleken bij het aantal versies en al dat werk wat al gratis geleverd is geworden denk ik dat men absoluut geen recht van klagen heeft.

Ga er eens bij een winkel voor.

Ben blij dat je nu een ontvanger hebt die wat kan, anders had het je i.p.v. 50,- vrijwel zeker een paar honderd gulden gekost om die ontvanger kwijt te raken en een andere goede te kopen, of om CI's te kopen voor het ding.

 
Black Tiger, eigenlijk heb je wel gelijk, maar als iedereen geld gaat vragen voor een download dan is het snel afgelopen met de hobby. Ik zou liever zien dat je net als vroeger met de BBS boards in de tijd van Sky videocrypt, een vast bedrag per maand of per jaar betaald en dan net zoveel downloaden als je wil.

Jij vraagt toch ook geen geld voor je dienst via dit board, terwijl ik door dit board een hoop kennis vergaard hebt.

Scooby Doei

 
Daar heb je uiteraard gelijk in Scooby. Maar hij heeft ook heel veel gratis gedaan voordat er geld gevraagd werd.

Nee wij vragen ook geen geld.

Maar wat je nu zegt, een vaste bijdrage per jaar (we hebben het over de Humax nog he) was ook een mogelijkheid geweest, daarom schreef ik hierboven ook al "of zoiets" achter de tekst.

Waar het mij om gaat, is dat ik het vermoeden heb, dat de man meer aan zijn kop gezeurd is geworden met protesten dat er betaalt moest gaan worden, dan dat men hem voorstellen c.q. ideeen aan de hand heeft gedaan in de zin van "nou als het perse moet, waarom dan bijv, niet op deze manier".

Even een voorbeeld:

Als ik aan mijn kop zou zijn gezeurd over Satfun als wij bijv. 5,- per maand zouden gaan tellen, zou ik de zaak ook gesloten hebben.

Als mensen met voorstellen zouden zijn gekomen van bijv. "Zeg BT, ik ben niet kapot van het bedrag en de periode waarin je dat wil innen, kunnen we niet regelen dat je bijv voor 25,- of 30,- elke gebruiker een jaar toegang geeft", of "goh, ik wil best wel wat bijdragen, niet zoveel als nu, maar dan vind ik wel dat je eigenlijk zus en zo forum er nog bij moeten zetten".

Kijk, in dat geval zou ik gaan nadenken en vrijwel zeker op een van de voorstellen in gaan of er een combinatie van maken.

Als ik hoofdzakelijk berichten zou krijgen van "waarom nu opeens zoveel, het is toch altijd gratis geweest" en "Goh ga jij nu ook al de commerciele kant op" etc. etc. (want ik verwacht dat hij dat best veel gekregen heeft), dan zou ik zeggen van "jongens, bekijk het maar, als jullie alleen kunnen zeuren en er nog niet eens echte dankbaarheid is voor de afgelopen periode dan hoeft het voor mij niet meer".

Ik neem aan dat je de strekking van mijn verhaal begrijpt.

Het is zeker voor beide kanten niet leuk als er geld getelt gaat worden c.q. geld mee gemoeid wordt, maar tel ook mee dat je soms met handen gebonden zit en wel -iets- moet omdat gewoon de commerciele handel over jouw gratis rug zit te verdienen, en je plukt nu eenmaal niet zo gemakkelijk de onwelwillende handelaren niet tussen welwillende gebruikers uit.

Volgens mij zijn wij het derhalve wel eens met elkaar hieromtrent. Jij begrijpt de bedoeling want je geef hier een goed voorstel (vast bedrag per jaar) maar hoeveel mensen hebben PH op die manier benadert, met een voorstel? Ik denk heel weinig en dat zal waarschijnlijk bij hem de doorslag gegeven hebben, het aantal klachten wat binnenkwam i.p.v. bedankjes en voorstellen.

Denk ik hoor, ik kan er ook ram naast zitten.

 
Ik vindt het zijn goed recht dat hij er geld voor vraagt,het is zijn gemaakte patch,dat het systeem om te betalen dan wel weer eens gekraakt kan worden en de patch toch weer gratis zou worden voor sommige dat is het risico,wat ik ook vindt is dat hij er niet wakker over moet liggen,dat je patch ook gebruikt wordt door commerciele instellingen die er dan geld mee verdienen,in weze over zijn rug,dat weet je nu eenmaal met software die je maakt,vooral dit soort software,waarvan mensen afhankelijk zijn en deze software bijv,niet zelf in hun doosje durven te laden,zo is het nu eenmaal en dat is al jaren zo,met veel software ,ook software die niet gerelateerd is aan sateliet,kijk maar naar spelletjes fabrikanten,al in de commodoor 64 tijd,zij maakten het en andere mensen verdienden er bergen geld aan,die verhandelde cassettes met die spelletjes,en zoals toen is er nog steeds niks veranderd.Het is dan eigenlijk ook zijn taak om te proberen er zelf ook wijzer van te worden,hoe, dat is erg moeilijk,maar hij zou eens met wat satzaken bijv,kunnen praten,die wel belang hebben bij zijn patchen etc.Voor de rest zou ik als ik hem was zich niet teveel aantrekken van het gezeik

en het negatieve gel*l van sommige,het is slecht voor zijn hart,en zou ik als ik hem was aan zichzelf denken en hoe de patch te brengen op een manier dat het voor hem ook een beetje opschiet en hij er niet helemaal zelf bij inschiet,bijv een afspraak proberen te maken dat de satdealers die een gepatcste humax verkopen er bijv. een tientje boven op de prijs leggen,voor zijn werk en dit dan ook aan hem afstaan.

 
@Black Tiger

Setedit kost mischien dan wel 50piek oke maar 50 tot 100 guldens gaan vragen voor een patch vind ik wel even overdreven das mijn menig .

 
Oja en je bent dan ook verplicht om een visa card te hebben anders geen douwnl wel echt leuke hobby .

 
Ja Satjan, heb je zonder meer gelijk in.

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat dus iedereen daar geheid over heeft wezen klagen.

En ik vraag me af of er wel mensen zijn geweest (en zoja hoeveel) die hem op een nette manier hebben proberen duidelijk te maken dat dit te duur was, en zelf met een alternatief voorstel kwamen aan hem.

En volgens mij zijn dat er dus bitter weinig geweest. Maar dan nog heeft men geen reden tot klagen als hij stopt, als ie er niet aan begonnen was (en nogwel gratis ook) was de Humax niet wat ie nu is, of iemand anders zou zich er al mee bezig moeten houden.

Als er mensen zijn die dat kunnen, zal dat ook nog wel gaan gebeuren, afwachten dus zou ik zeggen...

 
@ Satjan;

Ook ik heb een geregistreerde Setedit, was meen ik 39 DM.

Waarom geen crack gebruikt ? ik gebruik Setedit al heel lang en vaak zodat ik niet wil tobben iedere keer; dus geregistreerd.

vrije keuze.

Vergeet alleen niet dat Setedit op zich niet zo bijzonder is, er zijn legio alternatieve programma's en sommige nog gratis ook.

De +CAM is iets bijzonders, tot dusver (op een halve gare NL na die eea beweert) is niemand in staat gebleken de +CAM door te ontwikkelen, ook de "grote" commerciele jongens niet.

Je kunt je dus afvragen in hoevere die paar tientjes dan nog veel is voor iets wat dus bijzonder blijkt te zijn.

Met die halve gare bedoel ik overigens NIET teebee en schumiNL maar iemand anders. Wellicht horen we wel van de andere twee e.e.a. op patch vlak.

En wellicht komt Hemp weer gewoon terug als hij een lekker valeriaan blaadje onder zijn tong heeft gelegd en tot rust is gekomen.

Eikels die kritiek hebben hou je nou eenmaal altijd, hoop dat Hemp zich er niets meer van aan trekt.

Als Humax zich ook zo zou laten opfokken door een paar eikels zouden ze de tent ook kunnen sluiten, get professional !

c-ya !

Viewer.

 
Kijk wat ik hier bedoel is dat ik best een bijdrage wil leveren voor een patch of wat dan ook maar waar ik echt van walg en dat meen ik is dat er nog steeds mensen zijn die een fakepatch maken en op het net pleuren .

Zo doe je dus schade in de ontvanger van iemand ik vind dat als je er niks van afweet zeker geen rommel op het net moet plaatsen maar waar ging het alweer over :biggrin: :biggrin:

 
@BT, je hebt gelijk! Wie heeft nou geen 20 biertjes over voor zo'n machtig mooi werkend ontvanger! Heb hier nou een originele 5400Z staan waar nog geen patch inzit. Daar wil toch geen mens mee werken? Dan koop je toch liever een gebruikte 9500 , dan heb je tenminste nog een echte vrije ontvanger.

Ik snap dat negatieve gelul niet.

@ rest: Bedenk wel dat de Humax 5400 zonder patch net een Grundig dtr 1200 is, of je moet er al een dure seca moduul ingooien. Nou, dan zijn er al ontvangers voor de helft vd prijs(Strong 4355) DIE EVENVEEL KUNNEN!

En ik voorspel Hyundai een hogere beursnotering de komende tijd.

 
Black Tiger, ik ben het wel met jou hele verhaal eens.

Scooby Doei

 
Het valt toch nog best mee, als je nagaat dat de meeste toch een knappe installatie aan de muur hebben hangen en in huis hebben staan.

Die 50 piek is daar in tegen dan maar een schijntje.

Een trouwens ik heb nog nooit een hobby gehad die helemaal niks koste.

 
hi,

ben het hier volledig mee eens,

50 piek 900fr ,das toch een peulschil tegen over de prijs

van 2 CI modules

 
OK, ik denk dat het wel allemaal wel een beetje eens zijn met elkaar of een soortgelijke gedachtengang hebben.

Aangezien er geen opzienbarende argumenten meer aan deze discussie worden toegevoegd gaat ie dicht.

Op naar verdere/andere interessante Humax en/of satdingetjes.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan