Storing bij Essent?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Deze duurt intussen al meer dan een week.

En waarom ze dit niet opgelost krijgen? Ik weet het niet.

Maar het is knap lastig dat dit gebeurt in een tijd dat "klanten" hun verbruiksmanager in de gaten houden.

Ik vindt het een beetje vreemd dat een bedrijf die 2 miljoen klanten heeft, een storing als deze niet onder controle krijgt.

:unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
ow die is simpel @freggel1
je hebt het antwoord al in een ander lijntje gegeven...
die jonge broekies zijn geweest en die hadden een beter id
 
Ik wou hem er eigenlijk in dat onderwerp bij plaatsen, maar weet nog even niet goed is of dat we onderwerpen als deze wellicht samen moeten voegen.

Dit is namelijk aan de orde van de dag, maar daar beslis ik niet alleen over. ;)
 
Maar het is knap lastig dat dit gebeurt in een tijd dat "klanten" hun verbruiksmanager in de gaten houden.
Ja handig he? Aangetrouwde neef heeft ook net zonnepanelen laten leggen en ziet dus ook niets.

Oplossing: Investeer in een Homewizard P1 voor 33,90 incl. verzendkosten of een Plugwise P1 voor 119 en kijk gewoon middels de app via je eigen netwerk. Net zo nauwkeurig, realtime en niet afhankelijk van je energiebedrijf.
 
Ja daag, ik ga in zoiets niks investeren, ze moeten als ze dit aanbieden ook zorgen dat het werkt.

De consumentenbond is hier ook al mee bezig. ;)

Het gaat mij trouwens niet alleen over de zonnepanelen, daar het ik een app voor van Volta Solar, en dat werkt.
Maar de app waar ik het nu over heb, geeft de verbruikte stroom/gas en de opbrengst van de zonnepanelen dagelijks weer, en dat werkt nu al bijna een week niet meer.
 
Ja je moet het zelf weten, het was slechts een tip, niemand verplicht je iets. En het kan ook interessant zijn voor andere lezers die Essent gebruiken. Of een andere energieleverancier, want dat ding werkt rechtstreeks op je meter en is dus niet afhankelijk van welke leverancier dan ook.
Je kunt in die app ook meteen zien wat je zonnepanelen opleveren, in realtime zelfs en ook dagelijks/wekelijks/maandelijks/jaarlijks. :)

Maar het is natuurlijk wel zo dat Essent wel wat vaart mag maken met de reparatie gezien dat al zo lang duurt.
 
Ik snap wat jij bedoeld @Black Tiger , maar zolang de leveranciers waar jij klant bent, dan vindt ik dat hun als ze een app of iets dergelijks aanbieden dat die dan ook moet werken, en niet een week of meer plat ligt.

Hier zou jij ook niet blij mee zijn als dit met het forum aan de hand zou zijn, waar jij al genoeg aan betaald, en dat doe ik ook bij Essent, dus dan denk ik dat je toch iets terug zou mogen verwachten.


Ik ga nog wel even kijken naar die Homewizard P1 en de versie van mijn "slimme meter" .

Bevalt dan ga ik dit ook bij mijn vader installeren. ;)


Ëdit: Ik heb even naar mijn meter gekeken vanwege de tip die jij mij gaf. Maar ik geloof niet dat ik de homewizzard pro aan kan sluiten bij mij.

Alle aansluitingen aan de voorkant zijn verzegeld, en opzij van de meter zit niks waar ik 1 of ander apparaat aan kan sluiten. [foto volgt nog, nu is het te donker om een duidelijke foto te maken.]

Als ik het goed gelezen heb zonder mijn leesbril dan is die meter van 2015?

Ik zal wel eens gaan bellen zodra ze eindelijk weer bereikbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
dan vindt ik dat hun als ze een app of iets dergelijks aanbieden dat die dan ook moet werken, en niet een week of meer plat ligt.
Dat heb ik ook in mijn laatste regel bevestigd/aangegeven.

Maar ik geloof niet dat ik de homewizzard pro aan kan sluiten bij mij.
Zoals gezegd moet je wel een slimme meter hebben in dat geval. Een digitale is vermoedelijk niet genoeg.
Als je een slimme meter hebt is het afhankelijk van merk en type maar hebben ze echt allemaal een P1 poort.
Het zou kunnen zijn dat die achter een groen schuifklepje zit. Het kan ook zijn dat ie achter een (evt. rubberen) dopje aan de linker kant zit maar hij kan ook aan de onderkant zitten.
Inderdaad het beste even met goed licht kijken of anders model en typenummer doorgeven dan kijken wij wel even voor je.
 
Er zit idd links aan de voorkant een rubber dopje, daar achter lijkt iets van een utp-aansluiting te zitten.

Maar ik heb hier geen ervaring mee dus ik weet niet of wat jij zegt @Black Tiger dat het gaat werken via die weg?
 
Dat klopt, als het goed is staat er ook ergens P1 bij. Het ziet er inderdaad hetzelfde uit als een UTP aansluiting. Volgens mij is het dat ook.
Ik zou hier (klik) even kijken welke van deze jouw meter is en of je wel of niet ook nog extra stroom nodig hebt.
 
Het is een telefoon aansluiting.
Ik weet niet welke kwu meter jij hebt.
 
Deze duurt intussen al meer dan een week.

En waarom ze dit niet opgelost krijgen? Ik weet het niet.

Maar het is knap lastig dat dit gebeurt in een tijd dat "klanten" hun verbruiksmanager in de gaten houden.

Ik vindt het een beetje vreemd dat een bedrijf die 2 miljoen klanten heeft, een storing als deze niet onder controle krijgt.

vindt dat erg verdacht, we houden ook nu regelmatig het verbruik in de gaten
 
Maarre freggel waarom doe je het niet met slimme meter portaal.
Kost niks alleen je hebt het een dag later. En het is een goed overzicht. Ook je sluimer verbruik is te zien. En daar kun je vaak op besparen.
 
Het is een telefoon aansluiting.
Ja klopt, sorry, foutje van mij. Is ook al weer een aantal maanden geleden. Het is inderdaad een telefoon- c.q. RJ11 aansluiting.

Slimme meter portaal is sowieso ook handig want die moeten de gegevens krijgen en kijken dan fijn voor je mee. Dan wordt foetelen door de energieleverancier al moeilijk.
Sluimer verbruik kan ook in de app, volgens mij ook die van Essent.
 
In deze dure tijd kan je hier op besparen.
Hoorde van Timmermans dat de prijzen na de oorlog in Oekraïne niet zullen dalen.
 
heb ik ff geluk mijn vast tarief contract gaat nog tot 2025 .
En gas is de deur uit.
En nu al veel meer opgebracht door panelen , dus tot nu toe mag ik nog niet klagen.
 
Hopelijk gaan we snel op waterstof over schakelen. Al is het maar voor de industrie. Dat zou dan al een hoop voor de consument gaan schelen. En als Nederland daar nou eens snel mee aan de slag gaat kan het ons land een hoop op gaan leveren.
 
heb ik ff geluk mijn vast tarief contract gaat nog tot 2025 .
Had jij een contract van 5 jaar dan? Want alle contracten vanaf eind november 2021 begonnen al leuk in prijs te stijgen.
In elk geval zeer gunstig dan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan