Storingen sinds ik Alice Comfort + heb afgesloten

Big-Henk

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
38
Leeftijd
63
Ik ben sinds afgelopen juli bij Alice overgestapt van Alice Comfort naar Alice Comfort +.
Waardoor ik 6 maanden lang 10 euro korting krijg op mijn abbo kosten, maar dan moest ik wel een jaar contract afsluiten.
Aangezien ik al een aantal jaren bij Alice zit, maakte mij dit niet uit, want ik bespaar me daarmee toch 60 euro dit jaar.
Maar helaas sinds ik overgestapt ben, beginnen ineens de problemen.
Alice die inmiddels is samen gegaan met Tele2 (waar ik dus al weggegaan was, omdat ik daar ook steeds door storingen geen verbindingen had) bezorgd me nu steeds storingen.
Zo heb ik nu sinds zaterdag weer geen telefoon verbinding, maar wel internet en dus belde ik zaterdag vanaf een ander adres naar de klantenservice van Alice (0900 1560 15 cent per minuut).
Ik kreeg te horen dat ze waarschijnlijk iets moest doen waarbij ik naast de modem moest zitten.
Ik zei "maar daar heb ik geen telefoon toch? Dus kan ik jou niet bellen!"
Dan kon ze mij helaas niet helpen, want ik moest bij het modem aanwezig zijn.
Ik moest dan maar met mobiel bellen naar hun, of een contact formulier invullen op de site van Alice en dan werd ik pas ergens na het weekend terug gebeld, want zij kon mij niet bellen.
Ik vertelde haar dat ik geen mogelijkheid had om mobiel te bellen en al helemaal niet van plan ben om met mobiel naar dure 0900 service nummers te bellen
Dan kon ze mij helaas niet van dienst zijn vertelde ze mij, want nogmaals ik moest naast het modem zitten.
Ik zei jullie dwingen me dus om naar jullie dure 0900 nummer te bellen met een mobiel?
Dat was overal het zelfde zei ze en op een andere manier kon het niet opgelost worden.
O en het invullen van het contact formulier op de website van Alice werkt helemaal niet, zoals zo vele linken op hun site niet eens meer werken!
Ik heb inmiddels een offici?le klacht ingediend en ge?ist dat ik binnen 3 dagen weer telefoon heb, zo niet dat ik dan het jaar contract verbreek en over stap naar de concurrent.
Maar ja het is zondag, dus ik verwacht vandaag dat ze al helemaal niets doen bij Alice.

Het lijkt net of ze een spelletje aan het spelen zijn om op die manier die 60 euro kortingen die ze aan vele klanten hebben gegeven weer terug te verdienen via hun 0900 service nummer, want je hangt behoorlijk lang aan de telefoon bij hun en komt geen stap verder.
Dit is al de tweede keer binnen een maand dat ik geen telefoon verbinding heb bij Alice en begin het knap zat te worden.

Voor iemand het vraagt! Ja ik heb mijn rekeningen betaald.. ;)

Ik heb inmiddels een offici?le klacht ingediend en ge?ist dat ik binnen 3 dagen weer telefoon heb, zo niet dat ik dan het jaar contract verbreek en over stap naar de concurrent.
Hiermee sta je helaas niet in je recht.
Het is vrij normaal dat je bij het modem moet zitten om lampjes te kunnen zien, het modem op hun verzoek uit te zetten etc. dat is inderdaad bij elke provider zo.
Je zou dus bij de Action een verlengkabel voor je telefoon kunnen kopen zodat je die mee kunt slepen naar je modem.
Wil je echt op basis van wanprestatie op die manier onder je contract uit, moet je ze een redelijke termijn geven om het te repareren. Geen enkele rechter zal een termijn van 3 dagen redelijk vinden, de minimumtermijn is 14 dagen meen ik me te herinneren, maar dat kun je opzoeken.

Het is in zo'n geval wel de bedoeling dat je medewerking verleend. Ik heb begrip voor het dure nummer, maar ze kunnen je (als de fout aan hun kant ligt, hetgeenik wel verwacht) de kosten terugbetalen danwel in mindering brengen op je rekening.

Zolang je dus zelf je hulp tegenwerkt, twijfel ik er aan of je met de klacht verder gaat komen, maar men wete maar nooit.

Nu dan de oorzaak, wat kan er gebeurt zijn?
Het zou kunnen dat er hetzelfde gebeurt is als er bij Telfort aan het gebeuren is. Daar kun je ook een jaar korting krijgen, en in de meeste gevallen krijg je dan meteen een ander modem en wordt je op de nieuwe centrale (WBA-E) aangesloten. Deze apparatuur is moderner en kan op bepaalde plaatsen zorgen voor een verhoging van 20 naar 40 mbit of liever gezegd dan tot 40 mbit. Daarvoor mag je niet te ver van de centrale wonen.

Ook bij Telfort blijkt dat veel modems niet tegen deze nieuwe apparatuur kunnen en dan storingen en klapperverbindingen gaan veroorzaken. Meestal is vervanging van het modem dan voldoende.
Ik weet echter niet of dat bij Alice/Tele2 ook het geval is.

Ben het niet helemaal met je eens BT.
Ik heb dit zelfde in het verleden ook gehad met Tele2 en omdat de storingen niet eenmalig zijn, maar regelmatig voorkomen, voldoen ze niet aan de afgesproken kwaliteit die ze moeten leveren.
Daarmee ben ik de vorige keer in 2009 ook onder het contract van Tele2 uit gekomen.
Destijds heeft Alice mijn telefoonnummer overgenomen en wilde Tele2 dat ik mijn contract termijn geheel zou moeten betalen aan hun, tot aan de datum dat mijn contract zou aflopen.
Maar ik heb het bij de rechter voor laten komen en hoefde niet te betalen, omdat het een nalatigheid van Tele2 was en ze mij wel de kosten lieten betalen.
Ze hadden het volgens de rechter gemakkelijk kunnen oplossen door bv een nieuwe modem te leveren of een monteur langs moeten laten komen, wat ze niet gedaan hebben.
Ze kwamen heel dreigend over met een incasso medewerker die 's avond belde en zei dat ik niet bijdehand moest doen en betalen moest.
Waarop ik gezegd heb laat het nu maar voorkomen.
Ik ben namelijk niet verplicht mobiele telefoon aan te schaffen omdat hun zonder rechtstreekse telefoonverbinding het niet kunnen oplossen.
Hun zijn de leverancier van de vaste telefoon verbinding en horen er voor te zorgen dat je die verbinding ook krijgt of hebt.
Ik zeg niet dat het binnen 3 dagen lukt. het zou best kunnen dat het zoals jij zegt bv binnen een termijn moet van 14 dagen, maar ik kan het wel als een eis aan hun stellen.
Of hun daar gehoor aan geven moet ik afwachten, ja heb je, nee kun je krijgen toch?
Wie niet waagt wie niet wint. ;)

Maar we zullen zien, want ik ben er bijna zeker van dat morgenvroeg mijn verbinding terug is, daar ze dit al een paar keer gedaan hebben.
En de technische dienst in het weekend niet aanwezig is, alleen tot zaterdag avond 22 uur de telefonisten die het in sommige gevallen met een reset kunnen oplossen.
Ik ben het alleen zat dat het telkens weer gebeurt.

Haha nou nog mooier.
Het is nu zondag 20:26 en mijn telefoon verbinding is hersteld.
Of het nu gelegen heeft aan mijn eis om het binnen 3 dagen te herstellen of niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit achter komen, maar het scheen dus wel te kunnen zonder het rechtstreekse contact naast de modem.

Probleem opgelost! ;)

Ben het niet helemaal met je eens BT.
Ik heb dit zelfde in het verleden ook gehad met Tele2 en omdat de storingen niet eenmalig zijn, maar regelmatig voorkomen, voldoen ze niet aan de afgesproken kwaliteit die ze moeten leveren.
Daarmee ben ik de vorige keer in 2009 ook onder het contract van Tele2 uit gekomen.
Dan ben je het niet met de wetgeving eens in plaats van met mij, want ik heb alleen aangehaald wat de wetgeving voorschrijft en wat een rechter als redelijke termijn accepteert. Dat is op juridische sites ook zo te lezen.
Dan heb ik het dus zuiver over die termijn.

Ik zeg niet dat het binnen 3 dagen lukt. het zou best kunnen dat het zoals jij zegt bv binnen een termijn moet van 14 dagen, maar ik kan het wel als een eis aan hun stellen.
Je kunt vanalles proberen, de vraag is meer wat je erna nog mee kunt.
Je kunt natuurlijk wel proberen, maar de meesten gaan op zo'n termijn van 3 dagen niet in. Nadeel is dus dat als je er daarna mee voor een rechter zou willen, je een redelijke termijn (dus minstens 14 dagen) moet geven om het op te lossen. Daarmee verlies je dus die 3 dagen die je al gegeven hebt omdat je opnieuw een brief moet schrijven waarin je ze in gebreke stelt en duidelijk maakt dat je na 2 weken (datum noemen) ook de overeenkomst eenzijdig ontbindt wegens wanprestatie indien het dan nog niet in orde gemaakt is.
Komt er daarna nog een rechtszaak, sta je al heel sterk omdat je alle gelegenheid (en ook redelijke termijn) geboden hebt.
Daar ging het me eigenlijk om.

Dat wil niet zeggen dat het nooit eerder zou lukken ofzo. Soms gaat men (vooral als men fout zit of van de klant af wil) al eerder in op het verzoek tot be?indiging.

Uiteraard hoef je geen kosten te betalen als blijkt dat de fout aan hun kant zit, logisch dat de rechter je daarin gelijk geeft.
Inderdaad heb ik wel nog de mogelijkheid overzien om je een monteur langs te sturen danwel een nieuw modem te sturen. Want dat zijn ook veel gebruikte opties.

Het probleem lijkt nu opgelost, maar een klapperlijn probleem komt vaker terug, dus hopelijk blijft het nu ook opgelost.;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan