Streamen met DM800

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Ik wil graag via mijn dm800 m'n pc kunnen bereiken zodat ik films, die daarop staan, kan bekijken.

Wie kan en wil me op een simpele manier uitleggen of dat kan en zoja hoe ik dat precies moet doen?

Heb zelf al wat digen geprobeerd maar op de een of andere manier kan ik geen verbinding met de pc maken

Box draait op newnifma2.6.2, dus niet de nieuwste.

Bedankt alvast

Paul

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een handleiding geschreven om te streamen vanaf de pc, maar dat zou alleen maar op Enigma1 toestellen werken (m.u.v. de DM56xx).

Dus als het goed is werkt het niet op de DM800, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar dus ga dat deze week eens bekijken. Dus hier is ook interesse in een uitleg, eventueel ga ik het zelf nog deze week testen en er een handleiding voor schrijven.

Ik heb overigens je titel even gewijzigd zodat de vraag duidelijker is.

 
Ik heb overigens je titel even gewijzigd zodat de vraag duidelijker is.
Dat zag ik al, het is overigens enigma 2.8.2 en niet 2.6.2

Ik wacht in spanning af

iig bedankt alvast

 
Heb je er nog de originele firmware op staan? Want Enigma2 draaien al die dozen op. Maar welke firmware staat er op? Nabilo, Pli, Gemini of nog iets anders?

De handleiding waar ik eerder naar verwees is aangevuld met een aanvulling hoe te streamen met de DM800 en Nabilo. Het is vermoedelijk ondoenlijk om echt exact voor elke firmware apart te gaan schrijven hoe het moet, maar de basis zal toch niet zoveel van elkaar verschillen.

 
Geen idee, waar vind ik die info? Weet alleen dat er enigma2 op staat.

 
Dat is toch niet zo moeilijk.

Ga naar menu, informatie, uw Dreambox en dan zal er wel staan Enigma: en dan wat er op staat.

 
Of anders de ontvanger eens uit zetten en opnieuw starten, vaak zie je dan mooie schermen met de naam van de firmware.

Bij mij komt er bijvoorbeeld in fraaie letters Nabilo Blackhole in beeld.

Een andere mogelijkheid is dat je er misschien originele firmware op hebt staan van Dream Multimedia zelf. Maar ik weet zo vlug niet waar je die aan kunt herkennen want bij ons wordt meteen al andere fimware er op gezet zonder de originele te bekijken.:)

 
hoi

Dit staat er bij informatie

 
Oke op de ontvanger draait dus de Enigma2 interface en de firmware is Newnigma 2.

Is ook erg niet bepaald handig dat firmware makers zo'n naam gaan verzinnen want dit werkt natuurlijk erg verwarrend.

Heb je al naar mijn aanvulling gekeken in de Handleidingen sectie? Want daar had ik een stuk bij geschreven hoe je met de DM800 kunt streamen.

De basis zal het zelfde zijn dus je zult even moeten zoeken waar de addons/plugins zitten bij de Newnigma firmware en dan zorgen dat de VLC player c.q. VLC plugin geinstalleerd kan worden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan