streamen vanaf pc

Furor

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Hoi,

ik wou op een bestaand topic antwoorden, maar het was te oud. Sorry hiervoor.

Black Tiger, ik heb je handleiding gevolgd (ik heb een DM600).

Een oudere versie van VLC geïnstalleerd, de eigenschappen gewijzigd. Echter het doel staat tussen dubbele aanhalingstekens "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe"

Deze verwijderen of het extra stukje tekst er bijvoegen (binnen de aanhalingstekens) geeft een foutmelding. Bij geeft dit dus enkel het volgende geaccepteerde resultaat:

C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http

VLC client gedownload en geïnstalleerd op de Dreambox; herstart.

vlcf_original.xml binnengehaald en geopend. IP-adressen aangepast.

Een volgende vraag is:

moeten de drives met een hoofdletter aangeduid worden?

Adressen met een backslash of forwardslash?

een vb. bij mij:

cddrive is letterlijk het adres van een cd/dvd-drive, toch? Dit moet zonder slash?

Na het starten van VLC, de plugin krijg ik de melding: "no connection to VLC server available" en "detected one or more unhandled timer events (ngrab, ...)"

Tussen mijn Dreambox en PC zit een router, kan dit de oorzaak zijn? Alle toestemmingen voor firewall gegeven.

Hartelijke dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Furor, welkom op Satellite Fun.

Allereerst.... een sorry is niet nodig, de melding die je ziet als je wilt replyen op een oud topic, staat er net bij omdat men vaak beter een nieuw topic kan openen.

Dit mede omdat bepaalde technische zaken weer vernieuwen en het dan handiger kan zijn weer even fris te beginnen.

Om even gelijk iets uit te sluiten, nee de router kan geen probleem zijn. Intern netwerk moet normaliter gewoon afgehandeld kunnen worden zonder problemen.

Dus als je de pc kan pingen zou dat v.w.b. de router al verder in orde moeten zijn.

Dan om te beginnen die regel dat moet echt als volgt zijn:

Code:
"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http
Dus er moet zowel in het begin, voor de C alsook achter de vlc.exe die " staan (dubbele aanhalingstekens zoals jij ze noemt), maar de rest van het regeltje moet -buiten- die aanhalingstekens staan, anders krijg je inderdaad foutmeldingen of werkt het niet.

Nadeel is dat windows het dan vaak automatisch lekker alles tussen de aanhalingstekens zet. In dat geval is het een kwestie van eigenschappen van de snelkoppeling nemen en de zaak aanpassen zodat het weer goed staat. Normaliter blijft het dan ook goed staan.

Anders werkt het niet en dat kan dan ook de oorzaak zijn dat de server niet available is.

een vb. bij mij: cddrive is letterlijk het adres van een cd/dvd-drive, toch? Dit moet zonder slash?
Ja dat klopt, dat is ook zonder slash.

Kijk, de startdir moet met een slash. Maar als je goed kijkt, dan zie je de aanhalingstekens bij de cddrive. Dus dan is de cddrive alelen datgene wat tussen die aanhalingstekens staat, de H: dus. Je ziet dan wel nog een / staan, maar er staat wel een spatie tussen de sluit aanhalingstekens en die slash.

Deze sluit slash, dus / met die > er achter zie je op elke regel. Dat is het sluit teken van de complete code. Het werkt wel een beetje verwarrend omdat dit ook een slash is, maar er staat een spatie tussen.

Gewoon dus puur overnemen wat er in de config staat dan zit je goed.

Je ziet ook dat het daar met een frontslash in geschreven wordt, gewoon ook met frontslash aanhouden dus.

Behalve als je het stukje handleiding volgt waarbij je nog wat gaat instellen via de web-interface, daar moet je de backslash gebruiken zoasl bij c:\movie te zien is in de handleiding.

Ik heb de handleiding zoveel mogelijk proberen te maken zodat een leek ermee overweg kan en dus ook alle streepjes en puntjes voor zover mogelijk correct gezet of correct laten staan.

Maar ik zien nu wel dat ik het verhaaltje omtrent de aanhalingstekens verzuimd heb erbij te zetten dus dat zal nu meteen gecorrigeerd worden.

Laat even weten of het met bovenstaande tips wel lukt of als je nog vragen hebt, geen probleem.;)

Schrijf er dan wel even bij welke Windows je gebruikt en welke firmware op je DM600.

Hoi,

Dat aanhalingsteken dat tekort was is een slordigheidje van me. Staat uiteraard wel ingevuld, anders ging het niet.

Ik gebruik XP en Gemini (1).

Het lukt niet, alles zou goed ingesteld moeten zijn.

Code:
<vlc>
  <server name="set1" ip="192.168.0.101" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" /> <!-- you can use max 4 server and config sets -->
  <server name="set2" ip="192.168.0.101" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />
  <server name="set3" ip="192.168.0.101" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />
  <server name="set4" ip="192.168.0.101" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />
  <config name="set1" startdir="F:/MIJN DOCUMENTEN/Downloads" cddrive="G:" />
  <config name="set2" startdir="S:/" cddrive="H:" />
  <config name="set3" startdir="F:/" cddrive="G:" />
  <config name="set4" startdir="C:/" cddrive="G:" />
Onder webinterface, server-ip, moet dit niet het ip-adres van de pc zijn?

na wat verder zoeken op internet kwam ik het volgende tegen:

Start VLC on your PC and select File>Open Network StreamSelect UDP/RTP

Tick box Stream/Save and select settings

Tick box HTTP and enter your Dreambox IP 192.168.???.???

Click OK and OK to close both windows

On VLC, select Settings>Add Interface>Web Interface

Leave VLC running on your PC
Dit is wat analoog aan de webinterface, maar lukt ook niet. Welke poort moet hier ingevuld worden? UDP/RTP staat op poort 1234.

Onder webinterface, server-ip, moet dit niet het ip-adres van de pc zijn?
Jazeker, dat moet het ip adres van de pc zijn, want de pc dient immers als je server op dat moment.

Bedankt overigens voor deze vraag, want hierdoor heb ik kunnen ontdekken dat dit nog fout stond in mijn handleiding, daar stond het dreambox ip genoemd en dat was uiteraard onjuist, dus dat is inmiddels ook gecorrigeerd.

V.w.b. wat je op het net hebt gevonden, dat heb ik ook ooit geprobeerd maar als je het al werkend krijgt, werkt dat niet zo lekker als de methode van de handleiding.

Vandaar dat ik ook alleen support geeft op wat in de handleiding staat, want daar weet ik zeker van dat het werken moet.

Wel nog een andere tip:

Het -kan- zijn dat hierdoor misschien films niet zullen afspelen.

Het is me niet bekend in hoeverre dit script met spaties om kan gaan. Normaliter zou je bijv. de code %20 voor spatie moeten gebruiken, misschien hier niet. Ook durf ik niet met zekerheid te zetten of de situatie wel of niet hoofdlettergevoelig is.

Vandaar dat het geschikter is om met een directory f:/movie (liefst alles met kleine letters) te beginnen en als je dat werkend hebt, dan pas deze directory wijzigen naar directory formaat zoals windows dat gebruikt met spaties enzo.

Ehm, dom vraagje, bij het opstarten van de Dreambox kom er The GP Enigma op. (The Gemini Project)

Dit is toch de correcte OS om uw methode op toe te passen, niet?

Ik heb alle directories veranderd in kleine letter, zonder submappen, aangezien ik door de submappen (zou moeten kunnen) kan browsen.

Code:
<config name="set1" startdir="f:/" cddrive="g:" />
<config name="set2" startdir="s:/" cddrive="g:" />
<config name="set3" startdir="f:/" cddrive="h:" />
<config name="set4" startdir="c:/" cddrive="h:" />
Alle stappen nog eens overlopen. Probleem blijft. Bij een van mijn testpogingen had ik wel de timer-melding niet meer, maar dat is ondertussen teruggekomen. En natuurlijk geen idee meer wat ik had veranderd ... :[

No server connection

Er staat ook "check also your starthpat settings! f:/

Domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden. Dom zijn diegenen die vragen hebben en ze niet durven stellen want die krijgen hun vragen niet beantwoord. In onze optiek is het altijd slim om een vraag te stellen als je ergens over twijfelt.

Wij zijn allemaal als beginners begonnen dus een beginnersvraag stellen (da's heel iets anders dan een domme vraag), is helemaal geen probleem.;)

Je kunt ook rustig "je" en "jij" tegen me zeggen hoor, want met "uw" voel ik me meteen zo oud.:)

Oke nu verder met de vraagstelling.

Ja in principe moet het op die wijze ook met Gemini kunnen. Welke versie van Gemini heb je?

Een oudere versie van VLC geïnstalleerd
Welke versie precies? Dat kun je zien bij help en dan about. Ik heb zelf momenteel 0.8.6c.

Dan nog wat vragen omtrent de xml file.

Heb je dit ook gedaan met de vlcf_original.xml?

weer terug op de Dreambox en wijzig de bestandsnaam dan naar vlcf.xml (bij Gemini etc. zal dit vermoedelijk gewoon vlc.xml zijn).
Dus ook met zowel met vlc.xml alsook met vlcf.xml geprobeerd?

Ohja... deze regel met die aanhalingstekens:

Die had je nu exact zo staan had ik begrepen, dat werkt op deze manier goed zonder foutmeldingen?

zonder submappen, aangezien ik door de submappen (zou moeten kunnen) kan browsen.
Klopt, alleen wat je nu gedaan hebt is een drive als startdir aangegeven, geen directory. Dus kan ik me voorstellen dat nu die melding over dat startpath weer komt.

Daarom kun je het best alles zo eenvoudig en standaard mogelijk maken totdat het werkt en dan pas wijzigingen gaan aanbrengen. Dan is bij een fout ook het makkelijkst terug te vinden waar het zit en hoeven we niet meerdere opties te gaan proberen.

Maak op je pc eens een map f:/films aan. Geef deze ook aan als startdir. Vergeet niet er ook een film in te plaatsen.:)

Volgens mij heb ik bij de vrouw boven op de DM500s nog een oude Gemini staan. Dan ga ik het daar nog eens mee proberen als het weer niet lukt. Kijken of het me nog eens lukt met m'n eigen handleiding.

Even een aanvulling, ik heb het met de DM500 getest en het blijkt dat Gemini ook een nieuwe plugin heeft en ook met VLCF werkt.

Dat betekent dus dat de vlcf_original.xml bewerkt moet worden en daarna hernoemd naar vlcf.xml dan zou het moeten werken.

Is dat niet het geval, dan even met DCC verbinding maken en de rechten van de vlcf.xml op 644 zetten.

Altijd eerst de aparte snelkoppeling (met de extra info) van VLC starten op de pc, daarna pas de plugin op de Dreambox middels de gele knop.

Welke versie van Gemini heb je?
De eerste vermoed ik. Er staat enkel The Gemini Project, niet GP2 of zo.

Welke versie precies? Dat kun je zien bij help en dan about. Ik heb zelf momenteel 0.8.6c.
Idem. De versie die je aangeraden had.

Dan nog wat vragen omtrent de xml file.Heb je dit ook gedaan met de vlcf_original.xml?

Citaat:

weer terug op de Dreambox en wijzig de bestandsnaam dan naar vlcf.xml (bij Gemini etc. zal dit vermoedelijk gewoon vlc.xml zijn).

Dus ook met zowel met vlc.xml alsook met vlcf.xml geprobeerd?
Ja, op tuxbox staat de file vlcf.xml

Ohja... deze regel met die aanhalingstekens:Citaat:

Die had je nu exact zo staan had ik begrepen, dat werkt op deze manier goed zonder foutmeldingen?
Ja, het is de enige manier waarop het geaccepteerd wordt.

Maak op je pc eens een map f:/films aan. Geef deze ook aan als startdir. Vergeet niet er ook een film in te plaatsen.

Code:
  <config name="set1" startdir="f:/films" cddrive="g:" />
  <config name="set3" startdir="f:/" cddrive="h:" />
  <config name="set4" startdir="c:/" cddrive="h:" />
is gebeurd, nu is de foutmelding gewoon veranderd naar check your startpath settings! f:/films

Ik neem aan dat je attributen van de xml-file bedoelt? Is gebeurd. Blijft hetzelfde.

Ik wil me hier niet te erg opdringen hoor. Je hulp en kostbare tijd wordt zeer gewaardeerd!

Ik wil me hier niet te erg opdringen hoor. Je hulp en kostbare tijd wordt zeer gewaardeerd!
Hooooo.... je bent je niet aan het opdringen! Ik stel vragen jij hebt daarop geantwoord. Jij had een vraag over mijn handleiding.

Een forum (met name dit forum) is bedoeld om vragen te stellen en mensen te helpen met hun vragen. Er is dus geenszins sprake van opdringerigheid, dat is als men dezelfde vraag op diverse plaatsen op het forum gaat stellen. Dus no problemo.

V.w.b. mijn kostbare tijd... tja, als ik geen tijd heb, dan antwoord ik gewoon later dus ook daarover geen zorg.:biggrin:

is gebeurd, nu is de foutmelding gewoon veranderd naar check your startpath settings! f:/films
Dus deze directory bestaat en je hebt er een film in staan. Heb je deze directory ook gewijzigd in de web-interface onder het stream knopje?

De eerste vermoed ik. Er staat enkel The Gemini Project, niet GP2 of zo.
Kijk als je wilt even via menu, dan informatie en dan about.

Daar staan een aantal gegevens over Gemini, ook een versienummer en datum als het goed is.

Hallo,

stream aangepast. Geen resultaat.

Waarschijnlijk is het toch een lichtjes andere versie.

Via informatie vind ik enkel:

kernel Linux 2.6.12

release 0470

Waarschijnlijk niet de info die je zoekt ...:shocked:

Jawel hoor, dat was de info die ik zocht. Release betekent uitgave of versie. Het gaat in dit geval dus om versie 4.70 en da's de laatste nieuwe wat Gemini gemaakt heeft voor de enigma1 Dreamboxen.

Dezelfde die ik vanmiddag op de DM500s gezet heb om te proberen.

Ik wordt er helemaal gek van.:)

Niet van jou, maar van dit probleem. Het maakt me enorm nieuwsgierig naar wat er nu aan de hand kan zijn, omdat het bij mij thuis op de DM500 wel werkt, alhoewel ik moet zeggen dat er wel problemen met het geluid zijn.

Sommige films geven geen geluid en andere moest ik het geluid van de TV heel hard zetten om wat te kunnen horen, echt lekker liep het niet.

Misschien is dat toch deels te wijten aan de nieuwe vlc plugin die Gemini levert, durf ik niet te zeggen.

Blijf je nu ook nog de melding krijgen van "no connection to vlc server available" of alleen die startpath melding?

Zou het eventueel een optie zijn om met Nabilo te proberen?

nog altijd geen verbinding met server, inderdaad.

Wil ik zeker proberen, zolang het resultaat geeft :banaan:

Ik hoop dat het resultaat geeft, alleen vraag ik me nog een beetje af waarom het dan met Gemini niet werkt.

Vanmiddag had ik echt dezelfde server foutmelding maar na het renamen van vlc.xml naar vlcf.xml was dat opgelost. Maar dat heb je al gedaan.

Hmmz... toch nog enkele vragen.

1.) welke firewall heb je eigenlijk draaien?

2.) heeft je router misschien nog een macfilter actief?

3.) Is er een firewall aanwezig in je router?

Je woont toch niet toevallig in Zuid-Limburg he?

1.) welke firewall heb je eigenlijk draaien?
Comodo. Na uitschakelen van deze blijft de melding.

2.) heeft je router misschien nog een macfilter actief?
MAC restrict mode uitgeschakeld

wel gebruikers die verbonden zijn met mac-adres (waaronder dreambox en pc)

3.) Is er een firewall aanwezig in je router?

ja, maar ook na uitschakeling blijft alles hetzelfde.

No connection to server, check your settings and make sure VLC on your pc is startet (sic).

Geen Limburger, nee :tong:

Ik neem aan dat als ik via DCC documenten tussen de DB en PC kan transfereren, er met het netwerk op zich geen probleem kan zijn? Misschien zie ik toch een of andere instelling over het hoofd. M.n. omdat ik op een bepaald moment geen timer handling error kreeg (enkel no connection).

(krijg ik nu wel altijd terug).

Als je met DCC zaken kunt transferen is alles goed, in elk geval verkeer naar de dreambox vanaf de pc geinitieerd en daarmee terugkomend.

Door de Dreambox geinitieerd verkeer schijnbaar nog niet.

Het probleem met firewalls als Comodo en Norton is dat als je deze uitschakelt, er altijd nog een deel actief blijft, hetgeen het probleem ook zou kunnen verklaren (hoeft niet).

Heb je niet nog een andere pc of laptop waarmee je even zou kunnen proberen, eentje waar bijv. alleen windows firewall op staat?

Gewoon om dit te kunnen uitsluiten? Want zo te zien is het puur alleen nog de verbinding leggen tussen Dreambox en VLC.

V.w.b. die timer handling error, dat weet ik niet.

Jammer dat je geen Limburger bent anders had ik effe kunnen komen helpen.:)

Het enige wat ik als laatste nog kan bedenken is om het eens met Nabilo te proberen. Is overigens ook een mooiere firmware dan Gemini vind ik persoonlijk.

Heb je inmiddels al eens kans gezien om te proberen met andere firmware zoals bijv. de Nabilo Maxvar ofzo?

Hei,

sorry, ik heb een heel drukke periode achter de rug. Nog niets kunnen testen. Ik laat je zo gauw mogelijk iets weten.

Geen probleem, doe maar op je gemak hoor. Ik dacht alleen gezien de verstreken tijd dat je wellicht al iets geprobeerd had, maar dan wachten we rustig af.

Hoi,

tijdens de Kerstperiode had ik wat tijd. Nog eens de vlcf.xml onder handen genomen.

Code:
<config name="set1" startdir="f:\" cddrive="g:" />
  <config name="set3" startdir="f:/" cddrive="g:" />
  <config name="set4" startdir="s:\" cddrive="g:" />
beide slash mogelijkheden ingevuld, en een ip-adres aangepast.

Comodo-firewall uitgeschakeld en op de dreambox kreeg ik eventjes een overzicht van enkele mappen op de pc. Echter er was een timer event bezig en de VLC frontend schakelde uit.

Verwijderen timer event af geen resultaat. Daarom de DB heropgestart.

Dan lukte het wel!

Niet vlekkeloos, maar toch ... Het doorspoelen van een film loopt niet zo vlot, en blijkbaar mag er niets aan het opnemen zijn/geprogrammeerd staan.

Conclusie:

- werkt niet met Comodo aan

- nog te testen of de / of \ een verschil maken

- lukt niet bij opname of timer event

Geen idee waarom het voordien niet lukte. In principe zijn de instellingen hetzelfde en had ik ook de firewall afgelegd.

Maar zeer tevreden dat ik er al iets van beeld uit krijg :shocked:

Dank je wel! :biggrin:

Fijn te horen dat je al wat verder gekomen bent.

nog te testen of de / of \ een verschil maken
Wel degelijk. Linux maakt gebruik van de / (frontslash), zo staat dat ook in de handleiding aangegeven.

Met firewall's en dus ook met programma's als Comodo is het altijd koffiedik kijken of het gaat werken. Met Comodo moet het ook kunnen, alleen moet je dan het verkeer kunnen toestaan voor altijd en dat is met dat programma al een crime om dat klaar te spelen.

Onze handleiding gaat dan ook uit van een normale windows firewall. Maar gezien de situatie is het verstandig dat ik dat er bij ga schrijven. Dan gelijk maar even erbij vermelden, gezien de huidige ontvangers, dat men beter ook niet kan streamen tijdens een opname of timerevent.

Deze moet dan ook niet zo:

maar zo

Ik heb zelf toendertijd gewoon een kleine directory gemaakt met kleine letters en niet groter dan 8 tekens, gewoon movie bijvoorbeeld, daar kun je dan alle films in doen.

Want zoals het nu staat ga je naar de F drive bladeren.

In mijn ontvanger stond het als volgt:

Als je in elk geval maar de frontslash gebruikt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan