streaming van Vu+Duo naar DM500S

R

raverke95

Hoi beste medeforummers,

Al een tijdje gebruik ik naar volle tevredenheid een Vu+Duo.
Op diverse fora's las ik nu dat dmv de plugin "partnerbox" het mogelijk moet zijn livestreams van de Vu+ via het thuisnetwerk op een andere Dreambox gelijke te bekijken.

Van een kennis heb ik een DM500S gekregen met defecte tuner, maar de rest is nog picobello.
Probleem is dat dit toestel blijkbaar een Enigma1 apparaat is en tussen de Enigma1 plugins vind ik geen Partnerbox:(.

Bestaat er nu ergens een andere mogelijkheid (of eventueel toch een Enigma 1 Partnerbox) om de livestreams van de Vu+Duo bekijken op de DM500S.
De Vu+Duo draait momenteel op VTi 3.2.

Bedankt alvast!
Gert
 
dm500s is inderdaad enigma1
zover wij weten is partnerbox niet separaat voor enigma1 beschikbaar.
misschien dat die in een merlin enigma1 image zit want merlin en partnerbox worden door dezelfde persoon gemaakt.
 
In alle geval was dit niet rechtstreeks via de DM500 zijn plugin downloader te vinden. Van Merlin niks noppes. :(

Hebben jullie toevallig een idee waar ik die enigma1 Merlin images zou kunnen vinden?
 
In de database van Dr.Best: hier. je moet wel ingelogd zijn daar en let op het verschil tussen dm500 en dm500+

Enigma1 is wel oud hoor...
 
Beschreibung:
Merlin 1.0 f?r DM 500

Infos:
* Enigma vom: 01.04.2006
* Web Interface: 5.9.7-Expert
* Busybox 1.01

Features:

* EIT-Informationen im DVR-Modus - Fileselector anzeigen
* Disk Free Anzeige
* EPG Cache Auslagerung auf USB Stick m?glich
* Fastskip
* Softmute
* Anzeige der Spielzeit des Film kann umgeschaltet werden
* Disk Space Anzeige in Timerliste
* Partnerbox Funktionen
* EPGSearch Version 1.0
* Mountmanager kann in der Ansicht "Serviceselektor" mit der Taste "help" (DM 70xx) bzw. "mute" (DM 500, DM56xx) aufgerufen werden.
* Mountpoints werden im File-Modus unter "root" angezeigt
* Sortierungsreihenfolge der Dateien im File-Mode kann ge?ndert werden
* WebEPG Version 1.0
* AddOnManager


Dit vind ik bij die Merlin 1.0 voor de DM500.
Mijn probleem is ook dat ik nog nooit met die partnerbox gewerkt heb, of hem zien werken heb (tzt is youtube mijn vriend, dus zal het wel eens gaan bekijken). Wat ik over de Partnerbox voor mijn Vu+, of andere Enigma 2 apparaten vind is een "remote timer" en "remote video" functie.
Als ik in jouw link eens de specs bekijk van de "Partnerbox functionen" van Merlin 1.0, dan zie ik eigenlijk enkel maar dingen over remote timer functies en niets van remote video.
Klopt dit, of is Partnerbox sowiso ook remote video?


Enneuh, dat Enigma1 oud is ben ik me ten volle van bewust hoor. Het gaat er me alleen om dat ik de DM500S gekregen heb van iemand die hem wou wegkieperen (toen geen idee hebbende dat er Enigma 1 op stond).
Als er geen degelijke Partnerbox (of iets gelijkaardigs) op kan op welke manier dan ook, kieper ik hem alsnog weg.
Van een kennis leen ik voorlopig een voeding en afstandsbediening van dat ding, want ook die waren al verdwenen. Moest de zaak werken, moet ik nog altijd een afstandsbediening en een voeding gaan aankopen.

Dus je begrijpt, uit hobbyoverwegingen vraag ik maar raak aan jullie (en mijn ontzettende dank voor al jullie tips trouwens!).

Als jij me nu zegt dat de Partnerbox van Merlin 1.0 niets is waarmee ik mijn doel kan bereiken en er verder geen andere image/plugin onder Enigma1 voor bestaat, dan wordt marktplaats, of ebay, of... mijn vriend om snel een 2de hands receiver te scoren die wel op Enigma 2 draait en probleem is meteen opgelost, toch? (Een tweede nieuwe Vu+ oid is me nog te duur om af en toe eens satelliet te streamen op een tweede tv)

Maar in alle geval, zou mijn doelstelling lukken met de Partnerbox functionen van Merlin 1.0?

Nogmaals mijn gewaardeerde dank!
 
Oops er staat ons iets bij dat je op Enigma2 wel van Enigma1 kunt streamen met Partnerbox maar omgekeerd (dus op Enigma1 niet van Enigma2) niet. Dat laatste is nu precies wat je wilt.
Maar dit weten we dus niet zeker.

Inderdaad is er verschil tussen Remote Timer en Remote TV. Met Remote Timer kun je van de ene ontvanger een timeropdracht geven voor een andere ontvanger, terwijl Remote TV dus echt streamen is.
 
eendenteam;218456 zei:
Oops er staat ons iets bij dat je op Enigma2 wel van Enigma1 kunt streamen met Partnerbox maar omgekeerd (dus op Enigma1 niet van Enigma2) niet. Dat laatste is nu precies wat je wilt.

Ik vrees eigenlijk dat je wel gelijk zal hebben. Ik ben al van vorige week vrijdag het internet en diverse fora's aan het afschuimen opzoek naar de oplossing voor mijn probleem. (1 iemand die via NFS server enigma 2 laat draaien op zijn DM500S, maar zover wil ik niet gaan hoor)
Niemand heeft de streaming op Enigma1 tot nu toe al voor elkaar gekregen :(. Ik hoopte met jouw idee over Merlin 1.0 met zijn Partnerbox FUNKTIONEN, maar noppes dus.

De DM500S en de Vu+ gaan wisselen van plaats zodat de DM500S aan de satelliet komt te hangen ga ik zeker niet doen.

Intussen al eens op Marktplaats en andere veilingsites rondgekeken en ze gooien de Dreamboxjes naar je hoofd.

Het is in dit subforum ff offtopic, maar kan je me bevestigen dat elke Dreambox, of Dreambox gelijke die Enigma 2 draait mijn wensen kan vervullen?
Als hij nog Mediaplayer-achtige functies moest hebben was ik helemaal blij. Ik heb immers ook nog een NAS staan en die zijn films bekijken op het tweede tv toestel interesseert me ook wel. (Met de Vu+ gaat het)
Als ik dan toch opzoek ga naar een ander toestel zoek ik liever gelijk naar ??ntje die alles kan. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan