Probleem Streamings probleem bij nlziet.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.640
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
We hebben zins vorig jaar nl ziet.
Hebben hier meer mensen last van dat het beeld steeds stopt?
Ze schrijver slechte wifi maar als ik naar Netflix of youtube kijk heb ik dit niet.
Ook hadden dit in het begin niet dat het steeds stopt.
 
NLZiet kan veel zeggen, maar feit is dat het probleem vrijwel zeker bij hun ligt.
Het regent namelijk weer klachten hierover sinds die nieuwe app er is. Sinds december vorig jaar is het ellende.

Het schijnt dat het in sommige gevallen helpt als je in je modem gaat kijken en daar toevallig QOS aan staat, het beter kan gaan als je dat uit zet.
Feitelijk is dit hier niet voor maar bij sommige heeft dat geholpen lees ik.

Kijk eens op het NLZiet forum (klik) of deze workarounds bij jou helpen. Maar met name uit deze thread is duidelijk dat het euvel zich al vanaf het begin voor doet, dat ze naar een oplossing zoeken en deze nog altijd -niet- gevonden is.
En de haperingen doen zich ook bij TV's voor... klachten te over dus.
 
Wat ik raar vind dat het de laatste weken is.
Het kijken is echt niet leuk meer.
 
Ja wanneer is de laatste weken. Na een update? Sinds januari of al sinds december?
Is er bij jou thuis iets veranderd qua internet aansluiting? Download snelheid nog altijd even goed?

Gezien het met Netflix goed gaat en ook met Youtube lijkt me toch eerder het wederkerende probleem bij NLZiet de oorzaak.
Wat je eens zou kunnen proberen is om bijv. eens bekabeld met de laptop te kijken en zien of het euvel zich dan ook voor doet.
 
Dat lijkt me wel een goed idee.
Deze week maar even proberen.
Ik heb geen update gedaan en er is ook niks veranderd.
 
Hoe kom je daarbij?
 
Omdat jij een warmtepomp enkele weken werkend hebt. Je weet maar nooit met bepaalde frequenties.
 
Ik neem aan dat het een stream betreft en geen HF signaal wat naar de tv gaat? Dan ontgaat mij de correlatie tussen een warmte pomp en een datasignaal.
Wanneer de warmtepomp aanslaat en een storend signaal genereert, dan zou het datasignaal op alles en elk kanaal of stream dood moeten liggen, dus ook op YouTube bijvoorbeeld.
 
Gisteren was alles weer goed.
Het is vooral met iets terug kijken.
@ the matrix ik denk niet dat de warmtepomp de storende oorzaak is.
Maar het is wel lekker warm nu over al in huis.;)
 
Met de huidige temperaturen is dat ook niet echt een probleem, het is buiten echt niet koud...
 
Maar wel veel regen. Als de kpn kabel door vochtig of natte grond loopt, dat het signaal wordt afgeremd.
Dat merk je ook wanneer je door een diepe plas rijdt en rem je in feite wat af.
 
Maar wel veel regen. Als de kpn kabel door vochtig of natte grond loopt, dat het signaal wordt afgeremd.
Ja is een bekend feit, daarom heb ik er hier voor gezorgd dat mijn kabel niet kan lopen, heb hem hier vast in de grond laten leggen. Enige probleem dat ik hier wel eens heb dat bij strenge vorst mijn data weleens bevriest, maar ook dat komt gelukkig maar zelden voor.
 
Ik heb wel gehoord dat met hoog water condens in de glasvezel ontstaat en je dan last krijgt van dubbel beeld omdat de beeldbitjes tegen de glaswand botsen omdat ze niet meer goed kunnen zien waar ze heen moeten.

Dat dubbele beeld komt omdat het TCP protocol ziet dat de bitjes niet aankomen en verstuurt ze dan nog een keer maar omdat de bitjes uiteindelijk toch hun weg kunnen vervolgen gaan ze alsnog de goede kant uit en komt dat bitje tweemaal aan, door die echo krijg je dubbel beeld.

Ik heb gehoord dat er een oplossing getest wordt door KPN met dubbel glas, daarmee kan dat voorkomen worden, ik heb het maar van horen/zeggen dus of het echt klopt weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is er bepaalde medicatie niet of moeilijk verkrijgbaar....:geek:
 
Ik heb wel gehoord dat met hoog water condens in de glasvezel ontstaat en je dan last krijgt van dubbel beeld omdat de beeldbitjes tegen de glaswand botsen omdat ze niet meer goed kunnen zien waar ze heen moeten.

Dat dubbele beeld komt omdat het TCP protocol ziet dat de bitjes niet aankomen en verstuurt ze dan nog een keer maar omdat de bitjes uiteindelijk toch hun weg kunnen vervolgen gaan ze alsnog de goede kant uit en komt dat bitje tweemaal aan, door die echo krijg je dubbel beeld.

Ik heb gehoord dat er een oplossing getest wordt door KPN met dubbel glas, daarmee kan dat voorkomen worden, ik heb het maar van horen/zeggen dus of het echt klopt weet ik niet.

Zou dat bij mensen ook zo werken, op deze manier worden tweelingen verwekt natuurlijk. Maar als ik het goed begrijp is dit dus te voorkomen door dubbel glas te nemen, of heb ik het niet helemaal goed begrepen?
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Tech
Wij zijn allemaal serieus! Dit forumboard heeft een grote naam hoog te houden, dus we zijn allen bloedzereneus!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan