STRONG 8000H RIP

Probeer niet onder Windows ME je strong te upgraden; dat werkt niet. Ik heb dagen lopen zoeken; ten einde raad heb ik het op mijn laptop geprobeerd (die niet onder Win ME draait) en daar ging het wel goed. Ik kreeg en krijg nog steeds de melding (in het frans) dat er kennelijk iets niet goed is met de parallelle verbinding maar hij gaat gewoon door.

Uiteindelijk blijkt - ondanks die foutmelding - alles goed gegaan te zijn. Ik kan nu heel makkelijk van v20 naar v15 en omgekeerd (tig keer geprobeerd onder zowel Win 98 als Win 2000).

 
@From_Jack:

Ben het niet helemaal met je eens!

Ik heb met mijn klaptop EN win ME mijn Strong zonder probleem kunnen flashen van v15 naar v20 en toen ook nog de PPV patch erachteraan!

Alles werkte perfekt!

Maar mijn stomme fout was dat ik iets gelezen had over ALLE EPG's zouden werken.

Toen heb ik daaroverheen ook nog eens DeadCafe erin willen pompen en de decoder (eigenlijk de loader) gaf toen pas de foutmelding dat de parallel kabel fout was.

Dus, ME werkt wel degelijk:)

Kijk, dat ik zo stom was ligt niet aan ME:))))

GR.

Huh??

 
Ik ben vandaag bij Strong in Nieuwegein geweest, volgens hen krijgen zij dat ding ook niet meer geladen, en de garantie was ook voorbij ik kon tegen ietwat gereduceerde prijs een nieuwe van hun kopen.

Gevraagd of er niet een nieuwe flash-chip op gesoldeerd kon worden, nou dat word te duur en daar word het apparaat nog minder van en dat is het allemaal niet meer waard. Maar met die PPVpatch is het ding voor mij de hoofdprijs.

Als er iemand is die er een nieuw eeprom(of hoe heet zo'n ding) in kan solderen? Ik kan dit zelf niet en het hoeft niet gratis.

bvb dank.

 
Tuurlijk is het mogelijk om de eeprom te vervangen voor een nieuwe .

Heb je er één en is die geprogged mag je gerust langskomen .

 
@Tech

Bedankt voor je aanbod zal ik graag gebruik van maken.

Ik heb geen verstand van elektronica, maar begrijp ik hieruit dat ik een geprogde eeprom moet zien te krijgen ? Dus een lege eeprom erop en dan die opnieuw flashen dat werkt niet ?

Ik heb je ook nog gemaild hierover om evt. verder hierover af te spreken

 
Wat betreft de opmerking met betrekking tot het flashen onder win me , klopt , ik had alleen nog maar verbinding met de strong verder wou hij niets meer , geen display helemaal niets.

Onder win 98 opnieuw geflashed en alles werkt weer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan