Strong vol, wat nu?

  • Topic starter PieterPeuter
  • Startdatum
P

PieterPeuter

Ik heb een lichtelijk probleempje geloof ik.

Ik heb op m'n Strong8000 met versie 15 sind ongeveer een jaar alleen maar kanalen toegevoegd en nooit gewist. Bij het toevoegen vorige maand raakte de ontvanger helemaal vol, 999 kanalen, en niet eens op de C+ volgorde!

Om nu de nieuwste kanalen erbij te krijgen had ik 100 radiokanalen die toch geen geluid hadden gewist.

Toen ik hem weer liet zoeken vond hij meteen die 100 kanalen weer terug en zat gelijk weer vol!!!!!

Ik krijg er dus geen nieuwe kanalen meer bij!

Ik ben vast niet de enige met dit probleem, de oplossing zal wel simpel wezen, maar ik zie het even niet.

Helemaal opnieuw kanalen installeren wil ik eigenlijk niet, omdat dan een heleboel kanalen niet weer gevonden worden die ik nu niet meer kwijt wil!

Wie geeft licht?

Groetn Piet.

 
Misschien word het eens tijd voor een andere ontvanger?

Ik neem aan dat je buiten de astra ook de Hot-Bird ontvangt anders kom je nooit aan 999 volle kanalen.

Een kleine tip is dat je je ontvanger op willekeurige volgorde laat zoeken en zelf alle kanalen op volgorde zet.

Het voordeel daarvan is dat je kanalenvolgorde ook echt op volgorde loopt en niet zomaar een aantal nummers verspringt.

En anders word het toch echt een andere ontvanger!

 
Eh,

Ik ontvang alleen de astra, verder niks! En in de vrije volgorde.

Er zullen misschien wel een stuk of tien kanalen dubbel op zitten, er zijn wel een paar Taqs en K's verhuisd naar een nieuw kanaal terwijl het ouwe kanaal er ook nog op zit. Ook x-zone zit al op z'n derde kanaal, maar ik ben blij dat ik z'n oude nog had want daar zit nu Animal Planet op. Ik wis dus liever geen oude tv kanalen.

Maar degenen die ik wel kwijt wil zijn er gelijk weer!

Misschien tijdens het zoeken maar een stuk aluminiumfolie over de kop (v/d schotel) en dat halverwege verwijderen?

Ben ik dan de enige die 999 kanalen op de astra ontvangt?

Ik was altijd al een bijzonder kind!

Groetn Piet.

 
Je kunt gewoon via - menu, 5, 5, ok, 2, ok - de lijst helemaal opnieuw laten zoeken. Op Astra (19.2) zitten echt niet meer dan 650 a 700 kanalen. Als je er 999 bij elkaar gesprokkeld hebt, weet ik zeker dat die 300 overige kanalen dubbel of niet meer uitzenden. Je zult alle kanalen opnieuw vinden, mits je schotel goed staat afgesteld. Soms moet je na het opnieuw zoeken nog eens opnieuw laten zoeken en kanalen laten toevoegen, maar weest gerust... je zult met deze actie geen enkel kanaal gaan missen. Sterker, als je dit niet doet zul je nooit meer nieuwe kanalen vinden, aangezien het geheugen dus inderdaad vol is. De truc met zilverfolie, of stekker even eruit laten, geeft geen zekerheid dat je nieuwe kanalen zult vinden, want misschien zitten er ook wel nieuwe kanalen in het eerste gedeelte van de zoeksessie! Wat een ellende hé, die secaboxen. Afwachten op een goed werkende settingseditor. Dat kan niet lang meer duren, want er is er nu al een voor de Philips-boxen (alleen in Enschede), en ook een experimentele versie voor de Strong. Als die geperfectioneerd zijn, wordt die secabox toch nog wel een leuke ontvanger!

 
Als je met V1.5 de kanalen opnieuw gaat inladen moet je wel een verzwakker in je coaxkabel opnemen of 100 mtr coax er tussen doen anders loopt tie over een aantal (sbs6 en rtl5) zenders heen.

Of gewoon V2.0 laden en de patch PPVned3 er over heen, daarmee los je alle problemen op.

Hoef je helemaal geen nieuwe ontvanger voor te kopen.

Dan blijkt de Strong8000 een uitstekende ontvanger zonder problemen te zijn!!!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan