Strong8000 probleem

F

fredje

Hallo

Ik heb een merkwaardig probleem te weten:

Als ik de strong kanalen laat zoeken ontvangt hij 499 diverse kanalen en op canal-digitaal 109 kanalen.

Maar wat ik ook probeer ik krijg sbs6-net5 en veronica niet in de kanalenlijst.

Doe ik nu iets verkeerd? of vergeet ik iets betrefd instellingen? Firmware=1.50

Of dat het misschien mogelijk editlijst in te voeren?

Graag reactie

Fredje

 
Hallo,

Bekend probleem de software van de SRT8000 blijkt bij een stevig singaal niet alle zenders te kunnen inlezen.

Een oplossing hiervoor is het singaal te verzwakken met b.v. een behoorlijke lente kabel tussen te koppelen.

Zoveel verzwakken dat je nog wel goed beeld hebt.

Je kunt het ook aan de singaal meter zien waneer deze nog groen is en op ongeveer 2.7 a 2.8 staat moet het lukken.

Sucs

 
Bij mij was het afhankelijk van het tijdstip; 's avonds lukte het nooit, 's ochtends geen probleem. Ookal leek het op signaalmeter dat m'n schotel goed gericht was, maar na de aanschaf van een Humax met een gedetaileerde signaal/kwaliteit meter bleek dat de schotel toch niet helemaal goed stond.

 
Laat bij je dealer ff die nieuwste firmware erin zetten, dan is het ook over.

 
Ik wil ook nog een nieuwere firmware erin zetten maar dat wil niet echt lukken.

Maar wat rekent de dealer ervoor ??

 
Hoi,

Als ik mijn stong 800 opnieuw de kanalen laat installeren dan schakelt de ontvanger spontaan uit nadat 383 kanalen zijn gevonden. Wie weet raad??

Groet Johan

 
De nieuwste firmware is 15.

De 20 heeft korte tijd op de webpage van strong gestaan maar is terug gehaald wegens problemen met de loader.

Waneer je 15 in je ontvanger hebt is dat momenteel de nieuwste.

En ga nu niet naar dealers lopen en onnodig geld uitgeven maar probeer nu gewoon eens wat er geschreven word en bekijk het resultaat.

Ook waneer je bij een dealer er nieuwe software in laat zetten kan het zo zijn dat je exact het zelfde probleem nog hebt.

Alles staat op de webpagina van strong ook de manier van laden en ook de goede loader en de firmw. 15.

Ik heb al vele SRT8000 ontvangers voorzien van de nieuwe software en dit ging allemaal zonder problemen.

Het enige waar je goed om moet denken is het gebruik van de juiste kabels.

Ook is er een kanalenlijst beschikbaar waarmee je (nadat je de ontvanger hebt voorzien van nieuwe firmware) de kanalen met de zelfde loader weer in kunt laden dat scheelt veel zoekwerk van de ontvanger.

De kanalenlijst die ik momenteel bezit is al verouderd.

De nieuwste die ook V8/Fox Kids bevat heb ik nog niet uit kunnen proberen gezien ik momenteel geen SRT in mijn bezit heb.

Maar terug te komen op het probleem dat je niet alle kanalen in kunt lezen, dar is maar een afdoende oplossing voor en dat is het singaal te verzwakken door er een behoorlijke lengte kabel er tussen te zetten.

Wat het tijdstip aangaat is het denk ik puur geluk dat op dat moment je singaal om wat voor reden dat ook onder een bepaald niveau heeft gezeten waardoor deze het wel deed.

Maar je schreef ook al dat je meende dat de schotel goed stond maar later ervaarde dat dit niet het geval was.

Laten we een ding goed onthouden: Schotel uitrichten op een meter die op welke ontvanger dan ook zit zal nooit beter zijn dan een echte BITrate controle van het singaal. En dat is wat een goede meter doet deze meet de BITRate en aan de hand van de foute bits zowel horz/vert stel je de schotel af.Hoe minder fouten hoe betere ontvangst van alle digitale singalen die aanwezig zijn in dit singnaal.

Zo dat was een heel stuk typen normaal schrijf ik maar korte stukjes alleen had ik er nu eecht even zin aan.

Groten en sucs.

 
De srt8000 site bij Strong is uitgeschakeld op dit moment, heb je misschien de de software om de channellijst er op te gooien voor mij ? channellijst heb ik.

bij voorbaat dank

email aub naar gaitknots@hotmail.com

 
Een afdoende oplossing bij mij was gewoon een signaal verzwakker kopen (kostte me Fl.15,00)

Als je er aan draait dan zie je de groene balk ook iets terug lopen.

Ik krijg nu alle kanalen op astra 500 canalplus en de rest van andere providers tot 999.

Je kunt ook voor "willekeurige" volgorde kiezen en daarna net zolang schuiven tot alles op de door jouw gewenste plaats staat alleen dat is wel een pokkewerk....

 
Voor meeto

Als je een keurig email stuurt naar Strong support krijg je keurig de files toegestuurd.

Reken wel op een 3.4 Megabyte.

Lukt dit niet geef dan even bericht dan zal ik eens kijken of ik de files ergens kan plaatsen zodat een ieder ze kan downloaden.

Maar ik denk dat Strong Support hier geen enkel probleem van maakt.

Trouwens die kanalen lijst programeer je met hetzelfde programma als waarmee je de firmware update.

Gewoon een andere bin laden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan