Sunray Sr serie

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
De sunray SR4 is met wifi . triple tuner tegen een prijs van 240 euro
De sunray SR3 zonder wifi , triple tuner tegen een prijs van 210 euro

Rechtvaardigt die 30 euro verschil de wifi ???

210 euro is een leuk bedrag en wifi waarvoor ??

Wat is jullie mening
 
Ja ik vind dat bedrag van 30 euro voor wifi wel rechtvaardig.
Het is toch een module die ingebouwd moet worden en met de rest moet samenwerken, dus dat lijkt me een redelijke prijs.

Waarvoor? Cardsharing, addons etc. want er zijn mensen zat die geen kabels naar hun ontvanger willen en dan komt wifi heel handig uit voor deze doeleinden.
Just my 2 cents.
 
die ene snap ik van geen kabel maar die andere niet want dat zijn items die met een vaste kabel ook mogelijk zijn.

blijft over geen kabel. nou ja geen kabel........?
3 coax kabels om de box van signaal te voorzien, hdmi kabel naar de TV en de netadapter.

Nee ik ben niet overtuigd dat wifi in mijn geval een must is......
 
die ene snap ik van geen kabel maar die andere niet want dat zijn items die met een vaste kabel ook mogelijk zijn.
Ehmz... even twee dingen scheiden.
Je stelde in feite 2 vragen. Dit was de eerste:
Rechtvaardigt die 30 euro verschil de wifi ???
Daarop was mijn antwoord dat dit gerechtvaardigt was gezien de kosten van de module en het inbouwen ervan.

De tweede vraag was:
en wifi waarvoor ??
En daarop was mijn antwoord, dat je dit kon gebruiken voor alle leuke dingen die je anders ook kunt doen, maar dan zonder kabel, omdat er mensen zijn die geen of zo weinig mogelijk kabels in huis willen hebben.

Je hebt de vragen niet op jou persoonlijk getrokken dus heb ik een algemeen antwoord gegeven.
Als je nu vraagt waarom in jouw geval wifi een must zou zijn, dan kan ik daar niet op antwoorden. Je weet immers zelf het beste of je wel of niet wifi nodig hebt of wilt gaan gebruiken.
Zonee, dan heb je geen wifi nodig, toch?
 
okeej okeej je hebt volkomen gelijk.

Nu het volgende , zie totmijn grote schrik dat de vergelijking in de start topic de sr3 de dreambox 800 versie betreft en die hebben geen HDMI aansluiting maar een DVI

Dus wel even opletten dat als je overweegt een sunray aan te schaffen dat je kiest voor de versie gebasserd op de 800 SE (scheelt 10 euro)

De SE heeft geen DVI maar een HDMI aansluiting en een snellere processor...........
 
Ik zit nog te dubben en te sparen, zeker nadat ik Scubadiver gesproken heb over zijn ervaringen met een DM8000, het klinkt erg leuk maar die krengen zijn zo verdomde duur!

Eerst komende zomer eens een leuke smart-tv aanschaffen en dan eens verder kijken/denken...
 
Koop een goedkope TV en schaf voor een paar centen een Android stick aan.
Dat geeft veel meer mogelijkheden dan een smart TV.
 
Vertel daar eens wat meer over, desnoods in een nieuw topic, want je maakt me nieuwsgierig! ;)

Want bedoel je onderstaand?:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=vYQckuFWv1I]Review: Android Smart TV App Stick (Consumentenbond) - YouTube[/ame]
 
Dit is inderdaad wat ik bedoel!
Android TV is een stick die je in de HDMI poort van je TV stopt.
Je kunt op deze stick allerlei apps downloaden via de marktplaats. Het geheugen is uit te breiden naar max. 32 GB. Je kunt bijvoorbeeld XBMC op je stickje zetten, hiermee kan je o.a. Icefim, 1channel mee opstarten. Deze geven toegang tot duizenden films inclusief NL ondertiteling. Maar ook bijvoorbeeld facebook, uitzending gemist, webbrowser etc. alles op je grootbeeld TV.

Je heb afstandsbedieningen met toetsenbord, dus dat is ook geen probleem.
Veel beter dan de beperkte Smart TV.
 
@CM ik dacht eerst dat het via usb moest, maar ik ben er nu achter, zoals jij nu schrijft dat het via Hdmi gaat.

Maar het punt hier is dat de 2 Hdmi-aansluitingen hier op de tv al in gebruik zijn.

Ik weet niet of het via een Ac Ryan kan want daar heb ik nog aansluitingen genoeg over, of is het iets net als in het filmpje van de consumentenbon, de aansluiiting ( hub ) waar je meer toestellen mee aan kunt sluiten?
 
huh heeft een ac ryan meerdere HDMI aansluitingen?
Er zijn volgens mij ook HDMI Hubjes te koop,
 
Tumme je hebt gelijk, eentje!

Sorry ik ben niet goed wakker, zit met de nachtdienst....
 
teveel chocolade ..............ooooooops.........
 
Het was te mooi om waar te zijn , via ebay te horen gekregen dat het een oplichter is en is verwijderd, nu mijn geld zien terug te krijgen via kopersbescherming PAY-PAL
 
terug naar start topic

Ik heb mijn VU duo verkocht en de sunray 4 HD SE gekocht die met de triple tuner.

Nou dan wordt hobby-en weer leuk.

De image OpenPli erin gezet en mijn sat lijst eringepompt keurig satelliet werkt
Vervolgens geprobeert de Ziggo zenders op te sporen.
Met geen mogelijkheid kon ik de DVB-C activeren .

Nergens een goede beschrijving how to die werkten
Dus de shop maar even gebeld en die hadden een image waarbij alle drie de tuners gedefinieerd konden worden .
Dus weer aan de slag en weer met geen mogelijkheid de Cable tuner aan het werk kunnen zetten.

Dus zelf maar eens op zoek naar een image met drie instelbare tuners.

Maar wel uitkijken dat je een clone hebt , voor dat je het weet krijg je een CA probleem.

Ik vond een Gemini3.2.3 image , deze erin gepomt en verdorie deze image vond keurig mijn Ziggo zenders.

Met dreamboxedit de zenders van de SATelliet en Ziggo gemerged en in de ontvanger geuploaded.
Alles werkt nu perfect zappen van ziggo naar satelliet en terug zonder enig probleem.

Minimale beschrijving (eigenlijk geen) maar uiteindelijk heb ik nu een keurige vervanger voor mijn ziggo ontvanger en satelliet ontvanger .

Scheelt een hoop ruimte en een zooitje kabels.

nog een dingetje, tijdens de sessies en het uitproberen van enkele ander images is het me gelukt om de bootloader om zeep te helpen, NO C A FOUND
YAkibah!!!!

Maar ook hier is een tooltje voor te vinden die met 1 klik via de usb poort op de Sunray er een verse bootloader inpompt.

Kortom een echte hobbybak met verrassingen

Voordelen had ik al genoemd: ipv 2 apparaten slechts 1 , bekabeling
Wifi netwerk
Probleemloos schakelen tussen satelliet en kabel zenders

Nadelen
Het is een clone (BUT SO WHAT)
 
welke image heb je gevonden welke de 3 kon inlezen?
gr jaap
 
zelf gemaakt ;-)

Basis een image voor de DM800 Se en dan alles proberen totdat uiteindelijk de trialtuner werkt en in mijn geval ook de WIFI WPA en WPA2

Heb ook een Open Pli werkend met 1 single tuner waarbij je voor de DVB-C en DVB-T fake satellieten aanmaakt. hier werkt ook de Wifi maar alleen onder WPA

Beide images heb ik beschreven how to en gebackupt omdat de image voor iedere regio van Ziggo aangepast moet worden
 
En daar moet ik mijn complimenten bijgeven!

Ik heb dus ook sinds een week een Sunray, en dankzij het goede werk van Matrix heb ik de box in no time aan het werken gekregen.

Ik heb van hem een zenderlijst gekregen en via de verkoper de image die gemaakt/aangepast is door Matrix.

Na wat handwerk heb ik hier de ontvanger perfect aan de praat gekregen, het enige wat ik nog moest doen is de satellieten instellen, in mijn geval 4 (13, 19,2, 23,5 en 28,2. ) en nog wat Ziggozenders handmatig zoeken door de frequentie naar boven toe af te ronden...

Dat afronden komt doordat de (clone)dreambox slecht 3 cijfers gebruikt, en dus een frequentie als bijvoorbeeld 684,675 naar boven afgerond dient te worden naar 685!

Er moet ook opgelet worden dat de QAM hier en daar van 64 naar 256 gezet moet worden...

Al met al door het "voorbereidend werk" van Matrix die er een week mee bezig geweest is was ik in een weekendje klaar met de ontvanger.

Voor mensen die dus ook via sat en kabel kijken een prima ontvangertje, te koop in Twent(ronic) ;)

Ohja, het no-ca probleem daar ben ik afgelopen zaterdagmorgen om half zes ook tegenaan gelopen, hoezo hobby? :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan