Opgelost Surfshark: Backgroundservice isn't running?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.166
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Sinds vandaag krijg ik op 1 van mijn pc's deze melding als ik connectie probeer te maken via vpn.

Iedere keer als ik connectie probeer te maken met 1 of ander land dan komt er geen verbinding.

Ik heb alles al gedaan wat er moet gebeuren, het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met de nieuwste versie,
maar dit werkt niet.

Ik heb ook een oudere versie geprobeerd maar die doet het ook niet?

Tevens heb ik alle instellingen vergeleken bij een pc waar het wel werkt, en dit is allemaal hetzelfde.

Het heeft voorheen gewoon gewerkt, dus zie ik iets over het hoofd?
 
bedankt voor de tip, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd.

Vandaar de vraag hier.
 
Heb je al eens middels de services.msc gekeken of de service inderdaad wel draait? Want dat is de foutmelding.

Doe eens van:
  • rechter muisknop op start logo
  • uitvoeren kiezen
  • type daarin services.msc
dan krijg je de lijst met services te zien. Staat daar een Surfshark backgroundservice in of een andere backgroundservice?

Als die van Surfshark er in staat, staat die op handmatig of auto of....
 
Zojuis gedaan wat jij zei.

Bij de pc waar het niet werkt staat geen Surfsharkservice in die lijst onder services.

Maar kijk in op deze manier naar de lijst in de pc waar surfshark wel werkt staat die service er wel. Deze staat daar op automatisch.

Pfoeh hoe ga ik dit in die andere lijst krijgen waar het niet te vinden is? De lijst exporteren waar het wel in staat naar de lijst waar het niet staat misschien?

Ik zie overigens die service wel staan in program files.
 
Oke dus daaruit blijkt dat de service helemaal niet geinstalleerd is.
Zit er verschil in antivirus bescherming die je op de pc's hebt?
Ik ga er van uit dat de PC waar het -niet- op werkt gewoon W10 is en geen W7 en je tevens de laatste versie van de app hebt.

Probeer eens als volgt:
Open in Surfshark de Settings -> Help -> diagnostics -> restore original settings.

Maar dat heb je misschien al gedaan.
Is die service in de program files een executable? Zoja, wat gebeurt er als je daar dan op klikt? Wordt ie dan wel geinstalleerd?
 
Restore original settings heb ik al meerdere keren gedaan, en die service in de program files is geen executable.

Het is idd een pc met windows 10, wat de antivirus betreft is het bijna hetzelfde, de werkende daar staat de ziggo antivirus op.

Maar even pauze de komende 2 dagen, eerst even lekker eten. ;)
 
is het bijna hetzelfde
Bijna hetzelfde is niet hetzelfde. Wat staat er op?

Anders zou ik adviseren na de pauze het volgende te doen.
Antivirus geneuzel deinstalleren, Surfshark deinstalleren, pc rebooten.

Na de reboot Surfshark opnieuw installeren en zien of die service dan wel mee geinstalleerd wordt.
 
Gaan we even doen, het enige wat er op beide pc's draait is de beveiliging van Windows.
 
Pfoeh, alles uitgeschakelt ook de firewall, en jahoor nou werkt Surfshark. :geek:

Nou nog even wat de antivus doet die bij Surfshark zit.

Thanks @Black Tiger !:applaus:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan