Swapfile

N

NPersijn

Ik heb de nieuwste img van Ronald en probeer een swapfile aan te maken op de HDD.
Echter ik kan het init file niet vinden.
Bij pp staat het onder /var/etc
Waar staat die bij Ronald?

Bedankt

Norman

gewoon bij var/etc

Code:
root@dreambox /var > ls etc
emu               hosts             previewoo         smb.conf
emu_providers     init              radegast.cfg      xcamd.conf
emudef            passwd            resolv.conf
group             pmt_translations  server.list
gshadow           ppp               shadow

G

Originally posted by makkys
wat is een swapfile ?

Een SWAP file is een werrkgeheugen wat je maakt op de HDD of USB stick. Zo kan de dreambox indien nodig dit geheugen aanspreken.
Het zou het ongewenst restarten van de DB verhelpen.

Originally posted by BiG_G
gewoon bij var/etc

Ik heb gekeken bij /var/etc
Maar init file staat er niet bij.
Kan ik het file ook aanmaken en in betreffende dir zetten?

Een swapfile is een buffer voor het geheugen. Er is een vaste hoeveelheid geheugen in de Dreambox: 64 Mb. De helft daarvan is gereserveerd voor drivers. De rest om mee te werken. Als dat nou niet genoeg is, kan een deel uitgeswapt worden naar disk. Even geparkeerd, tot het weer gebruikt wordt. En de plek waar je het kwijt kan, heet een swapfile. Een byzonder soort bestand dus.

Het nadeel van een swapfile op de harddisk, is dat het veel langzamer is dan in werkgeheugen. Daarom is het mooier om op statisch geheugen te doen. Want dat is wel lekker rap. Van dat geheugen wat ook in digitale fototoestellen zit enzo. Geen bewegende delen en direct aanspreekbaar.

Ik zou het (nog) niet aanmaken. Eerst zeker weten dat hij niet op een andere plek staat.
(Check enigma)
ff alles door lopen, hij zou er in moeten staan.

Ok, ok. Maar in dit geval mocht het toch wel? Ik had het al een keer hier*) neergekliederd. Tja, je hebt gelijk. Ik had ook kunnen adviseren een search te doen bij de tips. :biggrin:

*)=zet een * achter init: init*

In ieder geval bedankt,
Fijn zo'n forum zonder puzzel.

groetjes

Norman

Ik vind locate altijd wel lekker werken... maar ik moet nog eens proberen om dat op een dream te zetten...
Ik weet niet of ie dat aan kan...
lol

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan