swiebertel made by maxon.?

A

apkay

heb hier zoun klein prepay toestel

van libertel (made bij maxon type MN2) staat er

onder de batt.

zijn deze te unlocken?

apkay.

 
Hallo Apkay,

Deze zijn te unlocken maar volgens mij allen via eeprom dump.

Lees de eeprom uit met Pony prog en wijzig met een hex-edit programma adres 0380- 00 00 FF (14 maal FF invullen)en 0390-FF FF FF FF FF en de laatste 2 ook FF FF.

Save dit terug in de eeprom en toestel is unlocked.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is anders kun je ook de bin file sturen,dan unlock ik hem.

Succses Remco

 
heb ik hier wel een kabel voor

nodig zeker.

deze heb ik nog niet.

maar is mischien wel de moeite waard.

tot zoveer dank.

apkay.

 
Helaas zul je het toestel hiervoor open moeten en de eeprom zul je gedeeltelijk los moeten solderen,dan kun je hem pas uitlezen.

Deze telefoon kun je maar voor alleen de 900 Mhz band gebruiken (Kpn Libertel en Telfort via libertel)dus dit moet je dan wel de moeite waard vinden voor het unlocken.

Als het erg belangrijk voor je is mag je ook langs komen en dan wil ik het wel voor je doen.

Remco

 
heb hier div progammer in hius

als je mij een uitleg kan/wil mailen

kijk ik of ik het aandurf

zoniet kom ik graag eens langs.

gr apkay

 
Hoi Apkay,

Hier een korte uitleg voor je Maxon.

Als je de telefoon open hebt kun je de printplaat eruit halen (deze zit met een konnector vast aan het display).

Dan zoek je het ic 24c32 dat naast de konnector zit en desoldeer pin 5 6 7 en 8.nu soldeer je op de 4 pinnen 4 draadjes en 1 draadje op pin 1 (massa).

Deze draadjes kun je aan een interface hangen en het ic uitlezen met bv Pony Prog.

Save de bin file voor de zekerheid,bewerk hem,save hem weer terug in de eeprom ic en weer vast solderen en je toestel is unlocked.

Voor hulp kun je me altijd mailen Remco

 
dat zal wel lukken.

kan dit met een phoenix of jdm?

en kan het ook met bvb 24c13 (ome willem)

en wat moet ik aanpassen in de soft

of spreekt dit vanzelf.

apkay

 
Ik werk altijd met Pony prog http://www.lancos.com/ voor het lezen en schrijven van eeprom's.

Je zult hiervoor wel een interface moeten bouwen maar ik heb dit met verschillende ic's getest en dit werkt perfect.

Met een jdm via ICprog moet het volgens mij ook kunnen maar je zult dan wel een icvoetje op je programmer moeten hebben.

Probeer eerst maar eens het ic uit te lezen en dan zal ik je stap voor stap ermee helpen.

Gebruik voor het los solderen van de pootjes een kleine bout met weinig vermogen want het ic mag niet te warm worden.

Remco

 
kom hier zeker op terug.

alleen zal dit wel volgende week zijn

voorlopig erg druk.

heb hem wel reeds uitelkaar lige.

bedankt tot nog toe,apkay.

 
om de ic in de jdm te krijgen kun je ook draaden aan een ic voet solderen en deze dan aan de ic solderen. soms hoef je niet eens de ic los te maken en kan je de draden er gewoon "bij" zetten. als je dan ook nog dun of plat draad weet te vinden kan de telefoon gewoon dicht en is het expirimenteren nog makelijker.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan