SyFy

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Vanaf vandaag is SyFy bij cds te zien op de plek van Het Gesprek, echter dat is in sd.

Nou las ik elders op het forum dat ie in HD zou zijn.

Heb ik de verkeerde transponder, want er zijn ook geen subs?

En zoja, wie kan me de juioste transponder voor Scifi HD geven?

Bedankt

Paul

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk heb je verkeerd gelezen hij is in MPEG4 maar geen HD gewoon in SD.

Subs zullen nog wel komen dat zit er nog niet bij.

Transponder is 11739 V 27500 dus je zult de goeie wel hebben.:)

 
Ja, die transponder heb ik gekozen, ik mis de subs niet trouwens maar wilde ff zeker weten, bedankt Aart

 
Ik heb even de titel en de tekst het SyFy in SciFi gecorrigeerd. Hij werd we zo aangekondigt in het nieuws forum maar ook dat was foutief.

Dus voordat iedereen het dadelijk fout gaat overnemen even gecorrigeerd, het is immers de afkorting van Science Fiction channel.

Ook handig voor de zoekmachines trouwens.;)

Was SD niet ook een soort van halve HD? M.a.w. niet met een niet-HD ontvanger te ontvangen?

 
Ik ben het niet met je eens, aangezien de zender "SyFy Universal" heet

en bij mij in de lijst staat ie als "SyFy" en hij is volgens mij alleen in sd net als 13th street die ook nieuw is bij cds.

 
SyFy Universal Benelux zendt uit in MP4 (DVB-S2) op Astra 3B (23.5E) 11739V, 27500, 5/6 dus is op een SD ontvanger niet te ontvangen.

13th Street Benelux is er ook pas bijgekomen bij CDS, en zendt uit in MP2 (DVB-S) op Astra 1L (19.2E) 12574H, 22000, 5/6 en is wel op een SD ontvanger te ontvangen.

(Ik heb het Familie-pakket bij CDS en zou alleen 13th street kunnen ontvangen omdat SyFy in het Entertainment-pakket zit, maar ik kan m gewoon ontvangen)

N.B. Hallmark werd eerst ook gewoon in MP2 uitgezonden via 19,2E, maar dat is ook veranderd, ze zitten nu in MP4 op de 23,5E, dus ook niet meer met een SD ontvanger te krijgen.

Groetjes,

Bones

 
Dus als een zender in mp4 uitzendt kan je em met een normale ontvanger niet zien, wel met een hd ontvanger?

En mp4 wil dus niet zeggen in HD? begrijp ik hier uit.

 
Dus als een zender in mp4 uitzendt kan je em met een normale ontvanger niet zien, wel met een hd ontvanger?En mp4 wil dus niet zeggen in HD? begrijp ik hier uit.
Je slaat de spijker op zn kop!

Kijk op onderstaande link van "The King"

hier staat het pakket van CDS in, de gele balk van de transponder geeft aan dat dit in MP4 wordt uitgezonden, de blauwe balk is MP2.

Als je kijkt in de gele balk naar de zenders en je kijkt naar VPID en je ziet daar HD staan, is het HD.

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:00 uur ----------

Ik zal het nog duidelijker maken: Alle transponders die vallen onder de gele balk kan je niet ontvangen met een "normale" SD ontvanger, deze zenden uit in MP4, hetgeen een andere compressie heeft dan MP2; dus een zender kan gewoon in MP4 uitzenden zonder dat het HD is.

Het heeft met de compressie-techniek te maken.

Groetjes,

Bones

 
Ik heb de titel weer terug gezet, met dezelfde reden als van BT.

Ongeveer een jaar geleden heeft de Amerikaanse eigenaar namelijk besloten dat de naam veranderd moest worden van SciFy (inderdaad van Science Fiction) naar SyFy (zoals je het uitspreekt).

Het is juist de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen het dus overnemen.

Aangezien beide termen nu voorkomen, zullen de zoekmachines er ook wel raad mee weten.

 
Hahaha, da's wel apart. Bedankt voor de terug-correctie Mas3.

Maar ik vind het wel te idioot voor woorden dat iemand die opeens een idee krijgt, de hele wereld met een totaal verkeerde afkorting gaat opzadelen.

Voor mij is en blijft het Sci-Fi en zo heet het bij Sky Duitsland ook nog altijd.

Nog leuker, even Googlen op syfy en je ziet als eerste dit van Ziggo:

Chi Fi Channel is nu Syfy
Die maken het helemaal gek, Chi Fi... LoL, het is toch geen chinees eten?:biggrin:

Maar oke sorry, ik raak off-topic. Bedankt voor de wedercorrectie Mas3.

Als de wereld zichzelf dommer wil maken dan ze al is moeten ze dat zelf weten.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan