Systeemfout

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Het is nu wel zeer duidelijk wie zwaar de klos is en gigantisch het gelag gaat betalen voor iets dat hij niet veroorzaakt heeft, en dat is de burger.
Nogmaals, niet ik heb dit verzonnen, maar het is veelvuldig op tv en in de media geweest.

De economen rennen zich rot van tv programma naar programma en verdienen er nog een aardige schnabbel mee.
Er moeten nu dus weer miljarden bezuinigd worden zegt de regering maar dat betekent concreet dat de burger dat moet betalen door hogere belastingen en meer zelf moet betalen.
Hoe die tekorten zijn ontstaan?
Een paar voorbeelden.

Het zijn niet de Grieken die gered zijn maar de banken die Griekenland geld geleend hebben en daar waren ook Nederlandse bij.
Bij een failliet Griekenland zouden zij zwaar de boot in gegaan zijn.
Diezelfde banken die ook gered moesten worden hier door de overheid en de burger dus miljarden hebben gekost.
Hetzelfde geldt voor andere landen als Spanje en Ierland en nog een paar andere.
Het systeem van vrije markteconomie moest gered worden met de bedachte regeltjes en dan zou het automatisch goed komen meent men maar in werkelijkheid zijn dat de banken en het banken systeem.
Hoe goed dat werkt zien we aan de economische groei die belabberd is.

Okee, in de USA heeft men banken gesaneerd en is er economische groei.
Maar wel heeft de Amerikaanse federale bank (Federal Reserve) 1000 miljard dollar in de economie gepomt door het opkopen van Amerikaanse staatsleningen.
Als dat geen inmenging is weet ik het ook niet meer.
In Europa mag de Europese Bank geen staatssteun geven en kan dus niet hetzelfde doen.
Daarom heeft men daar bedacht om banken in landen leningen te geven tegen een heel lage rente.
Die konden het weer uitlenen tegen een veel hogere rente en er dus makkelijk op verdienen.
Men probeert het te doen voorkomen alsof alle beleid en beslissingen echt in Europese handen zijn.
Echter op alle belangrijke sleutel posities op Europees economisch gebied zitten personen die jaren voor de Amerikaanse Goldman Sachs hebben gewerkt en daarmee een band hebben en houden met Goldman Sachs.
Op vragen van journalisten hebben deze personen antwoord geweigerd of niet gereageerd.
Dus Goldman Sachs bepaalt nu door deze personen welke economische beslissingen er worden getroffen en heeft een stevige vinger in de pap.

Waarom zou de burger nu moeten opdraaien voor deze toestanden.
Maar ja dit is het vrije spel van de vrije markt economie.

Grtz.

Ach de zielige burger is weer de klos met zijn camper en 4 auto's voor de deur (1 voor pa en voor ma een voor zoon en een voor dochter) wonende in een tweekapper met maximale hypotheek,
"Doen ze het van?????"

Ik weet niet wie je bedoelt.
Ik heb in elk geval geen camper en geen 4 auto's en geen hypotheek.

Grtz.

Ik heb toevallig wel 4 auto's:
1 van mij (ondernemer)
1 van mijn vrouw (ook ondernemer)
1 bedrijfsauto op grijs kenteken
1 bedrijfsauto (voor personeel)
Ook woon ik in een 2 onder 1 kap, bijna maximale hypotheek.
Ook heb ik nog 5 mensen in dienst, die allemaal op vakantie zijn geweest, met hun eigen boot, eigen caravan en een met een camper die van zijn vader is.
Ik ben niet op vakantie geweest, niet omdat ik niet kan of wil, maar ik kies ervoor dat geld even in reserve te zetten, omdat onze geweldige regering vast wel weer iets verzint om mij nog meer belasting te laten betalen, die ik dan natuurlijk netjes betaal.
Ik kan niet staken of naar een vakbond weet je wel!
Wat heb ik een spijt dat ik op Rutte heb gestemd, van mij mag de regering vandaag nog vallen. Maar dat zal niet gebeuren, Rutte weet dat hij nooit meer aan de bak komt, ik zou hem nog niet voor het minimum loon in dienst nemen. Wat een leegloper! Pffff.
Als ondernemer kan je niet bezuinigen op je personeel, dus zal je op jezelf of je bedrijfsvoering moeten bezuinigen.
Datzelfde personeel staat meteen vooraan als er belastingen worden geheven of verhoogd, en verwachten van de werkgever dit te compenseren. Waarvan?

Cynische opmerkingen zijn niet vaak nodig.

Bij vrienden of bekenden van me hebben zonen of dochters wel auto's maar die hebben ze zelf moeten verdienen en kopen.
En zelf hebben ze er maar ??n.
Ook hebben de meesten een hypotheek maar daar is denk ik al het meeste van betaald.
Natuurlijk is het wel die hypotheek bubbel die nu voor die huizen crisis zorgt.

Wat betreft Rutte daar zijn we voorlopig nog niet vanaf.
Rutte en Samson zijn doodsbang voor verkiezingen want volgens de peilingen blijft er weinig van hun over.
Ze hebben mekaar dus zogezegd schaakmat gezet.
En dat is een bedenkelijke zaak.

Grtz.

Het kon weleens vlot gebeurd zijn , ze kunnen het niet samen , hebben volledige steun van derden nodig en als die dwars gaan liggen is het biezen pakken

Ik ga me er niet eens meer druk over maken. Ik heb al in het begin geroepen dat als de VVD weer aan de macht zou komen, iedereen het nakijken heeft.
Dus ik heb ook totaal geen medelijden met mensen die VVD gestemd hebben. Is natuurlijk ieders goed recht, moet je achteraf niet gaan mauwen want je had dat van tevoren kunnen weten.

Het is alleen dat ze nu ook hun eigen kiezers erbij naaien in plaats van alleen de lagere inkomens.
Er is bekend geworden dat we ondanks bezuinigen de 3% niet halen maar "slechts" 3,3 dus er zal nog wel meer aan zitten komen.
Hopelijk redden ze het niet. Is dat wel zo, dan zullen er mensen zijn die uiteindelijk minder legale alternatieven moeten zoeken om aan geld te komen, om rond te kunnen komen. En dan moet je niet die personen, maar die genoemde partij daar de schuld van geven.
Voor de rest maak ik me er niet meer druk over, dat helpt niet en is alleen maar slecht voor de gezondheid. Heb genoeg aan mijn hoofd in deze tijden.

Nou, Rutte maakt het wel erg bont!

We weten dat er voor hem ??n Bijbel is en dat is de vrije markteconomie.
En dat leven volgens Bijbels zeer onverstandig en onraadzaam is.
Dat heeft in het verleden tot rampen geleid.

Maar dat gezwam over de zg participatie maatschappij is zeer ernstig.
Hier is weer de wens is de vader van de gedachte.
Hij zegt dat onderzoeksinstituten dat hebben gezegd, maar dat zijn weer van die onderzoeksinstituten die produceren wat de vrager wil horen.
Dat is een bekend verschijnsel in Den Haag.
Het is weer een denkbeeld wat hij heeft en nu hij de kans krijgt er snel weer doorheen wil drukken.
Iedereen moet voor zichzelf zorgen is weer gewoon terug naar de steentijd toen dat ook zo was.

Tja, het lijkt weer op die ambtenaren die hun leven lang bezig zijn om een door hunzelf bedachte stelling te bewijzen.

Grtz.

Maar met de F-35 (JSF) maakt hij het weer echt bont.
Zelden heb ik zo'n slap verhaal gehoord, en het is te merken dat hij weinig technische kennis heeft en alleen maar geschiedenis heeft gestudeerd.

Er zouden 37 F-35's worden gekocht voor 4 miljard euro en die zouden zo'n 60 miljoen per stuk kosten heette het in de pers.
Nou, 4 miljard gedeeld door 37 is 108 miljoen per stuk toch?
De F-35 staat nu te boek met een flyaway cost van 199 miljoen dollar!!!
Dus die kosten zijn in principe nog niet bekend maar zullen veel meer dan 100 miljoen gaan worden, of er is een deal gemaakt en worden ze onder de kostprijs verkocht?
Een heel vreemd verhaal!

En dan de reden om de F-35 te kopen is dat indianen op de grond met simpele hand afgevuurde raketten vliegtuigen kunnen afschieten en de F-35 niet.
Verkoopt de Amerikaanse wapenindustrie die dingen dan aan derden???
Is die F-35 dan van gewapend staal, nee dus, is hij stealth, nee dus alleen stealth achtig.
Nee dit is een flutverhaal want al sinds er radar is (WO2) is er een constante strijd tussen ontdekken en niet ontdekt worden.
In de 60-er jaren werd dat ECM genoemd en het bleef een strijd met elektronica en systemen om niet ontdekt te worden, of althans te storen.
Die strijd gaat nu nog steeds door.
Het zou ook betekenen dat landen die de F-35 niet kopen al hun toestellen aan de grond moeten houden zoals Duitsland en andere landen met de Eurofighter of Frankrijk met de Rafale.
Die worden dus ook continu uitgerust met de modernste ECM apparatuur.

Het lijkt erop dat de Amerikanen op het laatste moment weer wat A4-tjes richting dat fluitje van defensie hebben laten gaan met de nodige argumenten.

Grtz.

Ik begrijp sowieso niet waarom wij als zowat kleinste landje in Europa, een gelijk waardig toestel moeten hebben aan een luchtmacht als die van Amerika en Rusland "om mee te kunnen doen aan missies".
Laat dat aan die grotere landen over die daar voldoende geld voor hebben.
Er is zat goedkopers te koop wat prima geschikt is voor diensten in Europa etc. De Fransen zijn ook een van de grotere machten en die hebben ook een goedkoper toestel, wat notabene ook nog binnen Europa gebouwd is.

Maar dit was al bekend. Nederland hobbelt altijd achter de Amerikanen aan. Elke poging naar een ander vliegtuig ook al maar te kijken is dan al bij voorbaat gedoemd om te mislukken en het was dan ook voorspelbaar dat er geen ander ding zou komen.

Bijzonder apart dat Rutte weer zo'n grote rekenfout maakt, ik dacht dat ie econoom was of economie gestudeerd had? Met dergelijke fouten vind ik het niet vreemd dat ie niet meer in het bedrijsfleven werkt, daar kun je jezelf dergelijke fouten niet veroorloven.

Ook dat gedroom over de participatie maatschappij. In Amerika komt men nu pas tot de ontdekking dat dit niet werkt en dat er een minimumloon moet komen en het anders moet en dan wil zo'n halve zool als Rutte, die nog nooit eens ECHT gewerkt heeft, de boel weer gaan terugdraaien naar de middeleeuwen?
Da's een bewijs dat hij echt niet goed bij zijn hoofd is.

Kilroy;228796 zei:
En dan de reden om de F-35 te kopen is dat indianen op de grond met simpele hand afgevuurde raketten vliegtuigen kunnen afschieten en de F-35 niet.

De ware reden om de F35 te kopen is dat er nog iets ligt op vliegbasis Volkel wat daar onder past en die hebben ze dus nodig als vervanging van de F16 die bijna uit de lucht valt.
En dat past niet onder een Eurofigther of Sabje.
Uiteraard wordt dat gekocht in opdracht van de USA.

Ik woon precies bij een laag vlieg route.
Het is toch iedere donderdag fantastisch als die jongens op twee honderd meter hoogte de kleinkinderen de stuipen op het lijf jagen en opa en oma vol trots kunnen zeggen, kijk jongens die vliegtuig is deels van mij.

Ja dat valt me ook zwaar tegen van Rutte.
Wel gymnasium-a maar dat moet eigenlijk -b zijn want -a zijn de watjes zegt men toch.
Eigenlijk zou je zowiezo economen op financiele en economische ministerposten moeten zetten, en dan echte afgestudeerde economen.
De minister van financien Dijsselbloem heeft wel wat economie gestudeerd maar niet specifiek economie alleen.
En de minister van economische zaken Henk Kamp heeft helemaal niets gestudeerd behalve wat belastingsschool gehad, en dat is echt veel te weinig.
Die laatste is meer een vriedendienstje geweest binnen de VVD denk ik.
Maar ook de andere VVD minister zitten wel wat dun in de opleidingen vind ik.

Het zou wel eens de ware reden kunnen zijn dat die atoombommen van Volkel eronder moeten kunnen.
En niet die slappe praatjes die we tot nu toe gehoord hebben.
Maar daar kun je weer niet naar vragen want dat is geheim heeft de regering steeds gezegd, dus zo kom je ook niet verder.
Het zou wel betekenen dat ze niet gebruikt kunnen worden in het grootste deel van Europa want bijna niemand koopt die toestellen.

Grtz.

Ik geloof niet dat Nederlanders toegang krijgen tot bommen die er eventueel zouden zijn in Volkel.

Ik heb geen idee hoe het er nu uit ziet maar als je daar vroeger maar naar keek dan kwam je niet verder dan de Nederlandse zone en dan werd je door de LB weggestuurd, binnen hekken liepen ze met honden daar weer binnen waren er Amerikanen.

Zou Nederland dan zomaar die dingen krijgen en wat moeten wij er mee, bommen van 25 jaar oud.

Ik zou zeggen er kan vast wel een systeem verzonnen worden waar bommen onder gemonteerd kunnen worden of het nou onder een JSF of Sabje of Eurofighter is.

Wat moet Nederland nou met zoveel van die JSF's?
De Amerikanen beveiligen? Bommen gooien? Daar hebben ze toestemming voor nodig, zeker als het om het type bom gaat wat er in Volkel zou liggen.

En dan over de prijs en voorwaarden te zwijgen.
Stel ik ga een dikke auto kopen en de dealer zegt; als je hem nu koopt dan krijg je hem voor 50.000 maar ik weet nog niet of hij rijdt, maar als je lang wacht dan kost ie 100.00 en ja misschien rijdt ie dan wel, maar misschien ook niet. Ik zou zeggen beste auto verkoper zou je hem zelf kopen onder deze voorwaarden? Nou ik niet.

Het kunnen er 37 worden maar het kunnen er ook 30 worden want het gaat om de prijs. Jaja. Tuurlijk!!!

Aub. PVDA trek de stekker er uit en laat er nieuwe verkiezingen komen.
Maar ja VVD en PVDA komen dan niet meer aan de macht en dat is nu net waar het om gaat.

MACHT!!!

En dan krijgen we vanavond te horen dat ie alweer maar eens een keer weer duurder gaat worden... zucht....

the matrix;228801 zei:
Ik woon precies bij een laag vlieg route.

En wij zitten hier precies tussen vliegbasis Gilze-Rijen en Woensdrecht, en ook gezien de bezuinigingen wordt er steeds vaker in Nederland geoefend...

Dinsdag is de vaste straaljagerdag.

En even iets anders, de geluidsbariere, die mag men boven het land toch niet meer doorbreken? Vorige week 2 keer!

Het is toch een publiek geheim dat er atoombommen op Volkel liggen, althans dat is door ex-politici toegegeven.
Als er niets lag zou de regering het toch niet tot staatsgeheim verklaren en weigeren iets te zeggen.
Als er niets ligt dan kun je gewoon zeggen, er ligt niets!
Het lijkt me ook mogelijk om andere toestellen met hetzelfde mechanisme uit te rusten zodat die ze ook kunnen dragen, tenzij de USA zegt dat mechanisme is ook staatsgeheim!!!

Wat die prijs van de F-35 betreft is er ook onduidelijkheid, althans waar praat men over?
Kijk de Flyaway Cost is wat het toestel kost als het van de produktielijn afkomt en in principe gelijk kan vliegen.
Maar voor zover ik weet is dat niet inclusief de Weapon System Cost, de naam zegt het al maar o.a. service, support, training, apparatuur, etc.
En dan is er de Procurement Cost en daar zitten ook o.a. reserve onderdelen in en wat er nog nodig is voor het gebruiken van het toestel.
Ik heb nog niemand horen zeggen wat nu precies in die prijs zit!!

Oh ja, je hebt ook nog de Life cycle cost en dat is wat het heeft gekost gedurende zijn levensduur, en dat is een veelvoud van de aanschafprijs, en loopt dus zwaar in de flappen.

Freggel, ja dat knallen deden ze vroeger steeds in Canada waar plaats zat is en de basis was meen ik Goose Bay.

Grtz.

Kilroy;228809 zei:
Het lijkt me ook mogelijk om andere toestellen met hetzelfde mechanisme uit te rusten zodat die ze ook kunnen dragen, tenzij de USA zegt dat mechanisme is ook staatsgeheim!!!

Grtz.

Het is wel na?ef om te denken dat de Amerikanen genoegen nemen met een ander toestel en de kennis van hun mechanisme overdragen aan andere fabrikanten.
En ja de politiek is het er nog niet over eens en laat ze maar praten en de kranten volschrijven maar let op eventueel stellen ze het een jaar uit maar als er een nieuw toestel komt is het deze F35.

Maar ik hoop toch echt dat wat in Volkel ligt en binnenkort vernieuwd gaat worden dat dat nooit maar dan ook nooit gebruikt gaat worden.

Nu zitten ze te dubben of er steeds 4 toestellen beschikbaar zijn om in het buitenland in te kunnen zetten hetgeen de rekenkamer betwijfelt.

Eigenlijk moet je je een beetje schamen voor zo'n Mickey Mouse luchtmacht van 37 toestellen.
Het is eigenlijk te weinig om het eigen land fatsoenlijk te beschermen.
Ik denk dan ook dat er in het buitenland een beetje lacherig wordt gedaan over die luchtmacht en zeker over het aanbod om 4 toestellen aan te bieden.
Zeker als je ziet wat bv Duitsland Frankrijk en Engeland allemaal hebben.

De F-16 mag dan wel verouderd zijn, maar dat geldt alleen voor de toestellen die oorspronkelijk gekocht zijn en waarvan het airframe life wel zo'n beetje op is.
Dat het allemaal wel mee valt blijkt wel uit het feit dat je de F-16 nog steeds kunt kopen omdat de produktie lijn nog steeds open is en wel onder de naam Lockheed en niet meer de oorspronkelijke General Dynamics.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan