Systeemfout

Nu heeft de regering besloten om roken onder jongeren (onder 18) streng aan te gaan pakken, en met name de verkopers in tabakszaken en supermarkten.
Dat zal wel weer een goede sier zijn naar de rechtse partijen in verband met de besprekingen.

Grote flauwekul dus.
Want hoe gaat men dan handhaven, althans controleren, door de politie in die zaken maar die komen al man te kort?
Of door die voedsel en waren autoriteit, en die hebben al veel man te kort.
Ga je op de schoolpleinen controleren want die jongeren krijgen alles wat ze willen hebben toch op school of dat nou sigaretten, drugs of software of andere handel is, en dat is altijd zo geweest.
Nee die jongeren vinden sigaretten als ze die willen hebben.
Wel vreemd voor een VVD die zo voor vrijheid en democratie is.

Grtz.

Heel verstandig besluit. Alleen al dat het strafbaar is zal effectief werken. Roken is niet van deze tijd. Dat de straffe jonge roker toch wel zijn pufje krijgt ok? maar er is een drempel. Al levert het 25 procent op dan is het mi een succes. Na je 18e hoef je niet meer stoertje te spelen en blijf je rookvrij.
Het roken in het openbaar, waar dan ook, moest verboden worden.
Maar ja wie verslaafd is aan de peuk zal hier wel anders over denken.

Roken is niet van deze tijd is gewoon schoolmeester en predikanten taal en niet meer van onze tijd.
Het helpt geen enkele bal als je alleen maar spreekt en er gewoon niet te handhaven valt zoals dat in moderne ambtenaren taal tegenwoordig heet.
Dus het resultaat zal nul procent zijn.
Roken in het openbaar verbieden is grote flauwekul en heeft niets met vrijheid en democratie te maken.
Van mij mag iedereen zijn pafke hebben op welke manier dat ook is.
Oftewel genieten van tabaks en genotsmiddelen.
En zoals ik al zei zullen de jongeren wel vinden wat ze willen vinden.

Grtz.

Dat zijn uw woorden.

Grtz.

Deze bedenk ik ter plekke

STOP MET ROKEN LAAT UW LONGEN OP ADEM KOMEN.

240 inspecteurs extra tegen fraude.
Voor kinderen onder 16 is het verboden om huisdieren te kopen.
Verboden om huisdieren in de dierenwinkel in de etalage te zetten.
Kinder opvang bijdrage voor midden en hoge inkomens omhoog.
Ze zijn goed bezig daar in den Haag!!!

Het is toch erg als je als een bedelaar aan een paar kleine rechtse partijen bent overgeleverd, en die partijen hun wil kunnen doordrukken.
Die partijen vervolgens op een persconferentie glunderend kunnen vertellen wat ze allemaal voor de mensheid hebben weten te bereiken.
Spijtig genoeg horen twee tot de afdeling godsdienst fanaten die hun orakels beter beperken tot de kerk.
Bovendien is wat ze bereikt hebben maar zeer marginaal.

Rutte is steeds weer zo snel met nieuwe oplossingen tijdens vergaderingen dat hij vergeet wat de uiteindelijke consequenties zullen zijn.
Een ding dat reporters reeds opmerkten dat Rutte zo razend snel al steeds antwoorden klaar had voordat de vragen gesteld waren.
Nee je moet een econoom als regeringsleider hebben die alles goed kan overzien en bedachtzaam tewerk gaat.
Rutte is dus nu bezig om zijn regering in stand te houden ten koste van alles.

Gelukkig hebben de andere oppositie partijen zoals de sp, cda en groen links niet aan die flauwekul meegedaan en zich niet laten bewerken.

Grtz.

Wat is daar gelukkig aan ? Zij hebben zelfs niet een klein overwinninkje behaald. Dus zijn ze helaas nu ook meelopers.

Jammer dat er niet meer partijen aan die flauwekul mee hebben gedaan zodat de olifant op zijn bek was gegaan.

Die niet meedoen ook meelopers, wat een logica, haha!
Ze zijn juist consequent geweest en gebleven.
Die 6 miljard moeten gewoon weg.

Die drie meelopers hebben gewoon een lolly gekregen van Rutte, maar vieren het als een zware overwinning.
Ja 50.000 extra banen maar wel over 10 tot 15 jaar dus dat is minder dan een muizenscheet.
Bovendien moeten door dat gedoe de belastingen op andere zaken weer verhoogd worden, waarbij natuurlijk weer de auto de klos is.
Bovendien krijgen die twee christelijke partijen er geen zetels meer door en blijven meestal op hetzelfde staan met een enkele uitzondering daar gelaten.

De enige die zetels winnen zijn de pvv die het grootst wordt en bv het cda die wat wint.
Maar de vvd en pvda verliezen sterk en houden mekaar daarom in een dodelijke houdgreep want ze willen geen verkiezingen.

Grtz.

Je bent een kei in het verdraaien van woorden. Er valt zo niet gezond te discussi?ren met je.

Ik zei: Dus zijn ze nu HELAAS ook meelopers ,
Ze MOETEN nu wel meelopen en het spelletje van Rutte meespelen of is het anders????

ALs ze body hebben dan nemen ze allen massaal ontslag, maar dat doen ze ook niet .....Politieke beslissingen

U had moeten zeggen "ik vind ze nu helaas meelopers".
En ik blijf het rare logica vinden.

Ga de sp, groen links en de rest maar vertellen dat u ze meelopers vindt, daar zullen ze zeer blij mee zijn.

Het ergste is dat Rutte er weer mee weg komt.

Grtz.

Nee niet steeds de zin verdraaien. Ik probeer het nog een keer.zodat zelfs jij begrijpt wat ik schrijf.
Doordat Rutte Zijn ZIN heeft gekregen MOET IEDEREEN DIE TEGEN WAS NU MET HEM MEELOPEN OF ZE NU WILLEN OF NIET. EN dat is helaas zo.

Dus ik zeg niet dat ze van oorsprong meelopers zijn.

Verder ben ik het volkomen eens wat jij schrijft.

Nee hoor ik verdraai niets!

Er staat letterlijk als zin: Dus zijn ze helaas nu ook meelopers.

En nu in de laatste reply maak je ervan:

Doordat Rutte Zijn ZIN heeft gekregen MOET IEDEREEN DIE TEGEN WAS NU MET HEM MEELOPEN OF ZE NU WILLEN OF NIET.

En dat stond er toen niet.

Grtz.

pfffffff "dus zijn ze helaas nu ook meelopers"

Leg mij nu eens uit wat ze nu dan wel zijn? stappen ze op , nemen ze ontslag, of hobbelen ze mee met Rutte ondanks dat ze geen meelopers zijn

Leuke taalkundige discussie maar ik stop ermee.

Ja ik ook!

Ik verdraai niets daar gaat het mij nu om.

Het is altijd goed om te zeggen wat je vindt en wat je bedoelt ook te schrijven.

En ik vind zo inderdaad nog steeds geen meelopers.

Grtz.

In Duitsland zijn ze van het probleem af want daar is de FDP (Duitse VVD) uit de bondsdag gevlogen omdat ze de 5% drempel niet haalden.
Angela Merkel van de CDU had graag met die FDP doorgegaan maar door alle geklungel daar haalde die het dus niet, en dat is voor het eerst in de Bonds geschiedenis!
Merkel wordt wel de belangrijkste (vrouwelijke) leider van Europa gezien en wat zij wil gebeurt ook.

Maar nu is er een probleem want er moet een partij bij en dat is of de SPD (Duitse pvda) of de groenen en die hebben beiden weinig zin daarin.
Die SPD heeft al eens met Merkel geregeerd en dat ging politiek gezien vrij goed, maar bij de verkiezingen daarna verloor de SPD zwaar.
Merkel ging toen met de FDP in zee die ze tijdens de verkiezingscampagne wat had geholpen.
Nu zegt die SPD, ja kijk eens regeren met jouw betekent zwaar verliezen bij de verkiezingen.
De groenen hebben intussen ook al gezegd, nee we liggen te ver uit elkaar en we hebben ook verloren bij de verkiezingen.
Dat verlies kwam doordat de Beierse zusterpartij CSU constant vertelde dat de groenen alleen maar belasting verhogingen wilden.

Er is nog een vierde partij in de bondsdag gekomen en dat zijn Die Linke vertaald links en alle andere partijen hebben voor de verkiezingen gezegd niet met Die Linke te gaan regeren.
Er werd verteld dat Die Linke tegen de Bondrepubliek zouden zijn en tegen de grondwet etc, maar dat is gewoon een leugen.
Het is vergelijkbaar met de SP hier waar ook een hoop onzin over wordt verteld en de pvda steeds tegen is geweest.
Maar het vreemde is dat de SPD, groenen en Linke samen een meerderheid hebben en een bonds kanselier van bv SPD kunnen kiezen.
Maar de haat tegen Die Linke is daarvoor te groot.

Merkel zelf heeft toch wat foute ministers benoemd die dan weer moesten aftreden tot de bondspresident toe.
Maar desondanks bleef ze populair zodat ze de teflon dame wordt genoemd.

Grtz.

Er is iets vreemds in Duitsland gebeurd en ik weet niet hoe dat hier in Nederland is.
Het is al een paar keer op tv geweest.

In Duitsland moet de consument ook een soort heffing betalen in het kader van hernieuwbare energie en verder staat de prijs van stroom op een vaste waarde.
Angela Merkel was eerst voor kernenergie maar toen in Japan het ongeluk in Fukushima gebeurde draaide ze razend snel helemaal om.
Dus werden kerncentrales versneld stil gelegd.
Duitsland was echter al goed bezig met o.a. windmolens en er staan er nu nog veel meer.

Nu is er vrije handel op de beurs van stroom en is de prijs afhankelijk van het aanbod.
Is er nu een groot aanbod van bv stroom door windenergie als die volop draaien dan zakt de prijs van stroom ook evenredig en dat is al een tijd gaande.
Wie dan volop stroom goedkoop aankoopt is de industrie die ook nog eens geen energie heffing hoeft te betalen.
De grote profiteur is dus de industrie.
De consument ziet er niets van want die betaalt de heffing en een vaste hoge prijs en financiert dus indirect de industrie.
Het inzetten van windenergie zorgt er dus voor dat de prijs van stroom daalt en de consument merkt er niets van.
Een vreemde zaak zegt men.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan