T-90 slecht signaal?

fendtje

New Member
Lid sinds
3 aug 2013
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
hallo,

bijkomende vraag

ben bezig een sab frontier te installen. 90cm

nu als ik bvb de signaal sterkte vergelijk met de frontier en een gewone

ovale 4 lnb's is de sterkte maar belabberd.

als vb op de gewone signaal sterkte met zelfde coax zelfde reciever 90 %

op de frontier maar max een %

en het gaat hier dan nog om de astra 19 - 23 - 28 - hotbird sats.

op dezelfde frequentie telkens.

is dit een normaal iets de houders zijn t 90 houders.

dank voor info

 
Hallo.

Probeer a.u.b. geen sms of msn taal te gebruiken maar gewoon zoveel mogelijk voluit te schrijven, dat maakt de vraag ook een stuk duidelijker.

Ik denk dat er bij jou iets schort aan de afstelling, want er mag zeker niet zo'n groot verschil zijn. Sterker nog, met een T90 moet je gewoon waardes van 85% signaal makkelijk kunnen halen.

Het is wel belangrijk dat je de juiste midden satelliet gekozen hebt en de skew ook goed is. Een T90 afstellen is niet zo eenvoudig als men mag denken.

P.s. ik heb van je vraag even een nieuwe vraag gemaakt. Er staat niet voor niets een zichtbare waarschuwing dat men op een post ouder dan 90 dagen reageert, dat kun je vaak dan ook beter niet doen en al helemaal niet als hij 3 jaar oud is.

Gewoon even een nieuwe vraag aanmaken is dan het beste. ;)

 
Een T90 is idd wat moeilijker af te stellen .

Maar wat BT zegt 85% moet minimaal mogelijk zijn en ook meer als voldoende.

Ikzelf heb er een met 10 lnb,s erin en op alle 10 perfect beeld.

Ik denk dat je lnb,s niet goed staan ,en de hoek waaronder ze staan.

Je hebt 4 lnb,s zet de lnb van 19 of 23.5 ongeveer in de midden ,zet deze rechtstreeks op je ontvanger stel deze eerst af en doe dat vervolgens met alle andere lnb,s ,als je ze allemaal hebt afgesteld dan pas de diseq er tussen.

Succes,Jaap.

 
Hallo, voor een T 90 is het absololuut van belang om je ophangpunt waterpas hangt.

Vervolgens zet je de midden satelliet in het midden en stel je deze optimaal af.

Een en ander is ook afhankelijk van je locatie, dat kan je opzoeken op interenet

De dan stel je de skew af en ga je je lnb's fine tunen.

Om een T 90 optimaal af te stellen heb je wel een goeie meter nodig..dat is niet even met een metertje van vijf euro te doen of met je ontvanger.

Mocht je nog vragen hebben, laat het weten wellicht kan ik je helpen.

 
Ergens op Fun heb ik al eens geschreven,dat je er goed aan doet,een keer ekstra te kontroleren,of de kleine kaats schotel goed hangt.

Ikzelf schroefde deze verkeerd om,(kan gemakkelijk),en dan is je signaal beduidend minder....

Lijkt dom advies,maar het overkwam deze slimme jongen wel.... gr.George

 
dank ga dat eens omdraaien die kleine kaats.

nu slechts max 50 % op astra 19.

tip zeer zeker eens uitproberen.

volgende link gebruikt om middelpunt te bepalen

http://members.home.nl/zekitez/wf/calculator_maps.html

---------- Post added 05-11-2013 at 14:25 ----------

ga niet betwisten van degelijke apparatuur.

maar met zelfde reciever een verschil van 40 % lijkt me niet normaal.

ga daarom de kleine schotel al eens wisselen.

 
Dat is makkelijk te zien : De ronde kant moet naar beneden,en de zog,ingezakte kant naar boven.

Als je zoveel signaal verlies hebt,zou het hier best aan kunnen liggen,want mijn ervaring is,dat signaal sterkte weinig terugloopt.Sukses,George

 
Als het goed is zit er op de kleine kaats ergens in het midden een gaatje, deze moet naar beneden, dan zit ie correct op je houder.

Gr

Wing

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan