Taal installatie werkt niet in Dream? Help!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Hoi Mensen.

Ik zit met een probleempje bij de Dream van een kennis van me.
HD geformatteerd, nieuwe installatie gedaan van de rudream van 271104, laatste versie dus.
Daarna instellingen gedaan van netwerk en kanalenlijst erop gezet.
Daarna swap geactiveerd en daarna de /var geactiveerd.

Werkt allemaal prima.
Uiteraard ook newcamd en radegast gedaan daarna, werkt ook prima.

Toen wilde ik de talen gaan installeren en kwam het probleem.
Nederlandse installatie, niks hij liet alleen de keuze Russisch en Engels zien.
Duitse taalinstallatie, idem.
Via de addons de Russische taal removed, maar het Russisch vlaggetje blijft, en de andere talen niet zichtbaar ook niet na her-installatie.

Het rare is dat als ik bij "remove addons" ga kijken, dat daar inderdaad niet meer Russisch te zien is, maar wel Dutch en Deutsch, dus die zijn wel geinstalleerd maar komen niet bij de system settings terecht zodat ik ze kiezen kan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen met DIT image? Dus a.u.b. niet adviseren van hydra ofzo, we willen gewoon deze gebruiken die we nu hebben en dit is een beetje een raar probleem.
Alvast bedankt voor de tips!

Ik heb ook ooit is zoiets gehad, dus de taal geinstaleerd daarna op zoek gegaan naar de taal en ,niet te vinden,nog een keer geinstaleerd en weer niet te vinden ;dream opnieuw opgestart en nog steeds de taal niet te vinden (wel de orginele geloof ik maar geen nederlands) maar de dream was wel nederlands

Heeft hier niet geholpen. Naar ik vernomen heb via de chat, schijnt het dat de plaatsing van de taal niet meer compatible is met de oudere versies.
Aangezien de Ru niet meer word geupdate kun je dus installeren wat je wilt, het zal niet werken.

Dus tja, dan maar de Engelse versie. Toch bedankt voor het meedenken.

Nadat je de nederlandse taal hebt ge?nstalleerd moet je in "var/share/locale/locale.alias" de volgende regel toevoegen: Nederlands nl _NL

Daarna zou je de taal moeten kunnen kiezen.

Ah zieje, ik wist wel dat het ergens moest zitten want ik zag in die /lib/locale dingens directory dat het alleen uit symlinks bestond.

Het ding van de kennis is alweer weg, maar hier heb ik echt wat aan, hartstikke bedankt!!!:juich:

gebruik jij de RUdream 2711 image eigenlijk?
Er zijn zoveel mooiere images in omloop...

Nee he, niet nog eentje.

Da's net hetzelfde als dat sommige andere mensen, iemand met een windows probleem vragen waarom ie nog geen linux draait.

Zoveel mooiere images?
Nou nee, niet 1 die zo eenvoudig te bedienen is (zonder veel zoekwerk zoals bij hydra) als de rudream, terwijl ie wel dezelfde mogelijkheden heeft, goede opname's doet en zo snel en stabiel draait.
En waar je ook zo eenvoudig dingen in wijzigen kan, radegast.cfg editten, newcamd, waar dingen op een -normale- plaats te vinden zijn en niet vage dubbele directory's of files (zoals bij hydra) etc.

Need I say more?

Laat mij maar fijn bij Ru. Als er eens echt iets fatsoenlijks weer uit komt, ga ik wel eens kijken maar kom alsjeblieft niet met Hydra bij me aan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan