T
twilight
Talpa weigert slechte tv-spotjes. Een panel van kijkers beoordeelt of een commercial goed genoeg is. Zo niet, dan komt die niet op tv.
Talpa maakt hierbij gebruik van opinieonderzoeker Maurice de Hond. Die stuurt het spotje naar een groep kijkers uit zijn bestand.
De zender heeft al een spotje geweigerd van een middel tegen voetschimmel, een tekenfilm met de bacterie Schimpie. ''Ik kan nog wel een paar spotjes bedenken die wij niet zullen uitzenden. Sommige zijn zonder enige passie gemaakt,'' aldus Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV.
Uit onderzoek blijkt dat 81 procent van alle commercials aan de kijkers voorbij gaat, doordat die wegzappen. Talpa wil de kijkdichtheid van de reclameblokken verhogen. Volgens Frans Blanchard, directeur van de branchevereniging van reclamebureaus, is het niet eerder gebeurd dat zenders spotjes weigeren vanwege de kwaliteit.
Bron: Parool
Talpa maakt hierbij gebruik van opinieonderzoeker Maurice de Hond. Die stuurt het spotje naar een groep kijkers uit zijn bestand.
De zender heeft al een spotje geweigerd van een middel tegen voetschimmel, een tekenfilm met de bacterie Schimpie. ''Ik kan nog wel een paar spotjes bedenken die wij niet zullen uitzenden. Sommige zijn zonder enige passie gemaakt,'' aldus Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV.
Uit onderzoek blijkt dat 81 procent van alle commercials aan de kijkers voorbij gaat, doordat die wegzappen. Talpa wil de kijkdichtheid van de reclameblokken verhogen. Volgens Frans Blanchard, directeur van de branchevereniging van reclamebureaus, is het niet eerder gebeurd dat zenders spotjes weigeren vanwege de kwaliteit.
Bron: Parool