Taquilla op je mosc

F

FranX

Ok, we gaan weer eens wat ouderwets 'mosc handwerk' doen...:)

Om nu de taquilla's nog te kunnen zien moet je op een mosc de juiste credits hebben, hoe deze erop komen maakt de kaart verder niet zoveel uit...:biggrin:

Log op een Taquilla kanaal het PPV event ID van DAT! kanaal.

deze staat in de C1 3C CW aanvraag.

stukkie log:

C1 3C 02 0C 2B 3C 71 00

00 0C 07 D1 00 04 27 16 87 31 0E C5 18 19 0C D1

C7 D6 98 FA 92 AB 29 D6 95 96 D7 F2 8F D4 DF A4

82 FE CE B7 00 D0 C8 C3 12

90 27

Het PPV event ID staat na het 31 nano, in dit geval 0E C5 dit PPV event ID moeten we op de kaart zetten plus hoe vaak we deze film willen zien.

Om dit op de kaart te kunnen zetten prutsen we de volgende string in elkaar.

C1 40 00 mk len 24 00 0C 32 0E C5 FF 82 + sig

mk is de door jouw gebruikte master key (vaak 02 of 05)

wanneer je als len 00 ingeeft en na 82 niets dan kan bijv. mkfv4 de juiste len en sig berekenen.

Dit moet je dus voor elk kanaal herhalen, aangezien deze ECM pas sinds gistermiddag gebruikt wordt weet ik niet hoe vaak deze ppv event id's veranderen.

Het gekke is wel dat als een kanaal eenmaal dicht is deze niet zo makkelijk meer open te krijgen is, log dan ook gedurende de 'preview mode' trek de kaart eruit en schrijf de string.

Nu eens kijken hoe we de reeds 'dichte' kanalen weer open kunnen krijgen...

Gr FranX

 
Zijn de gelogde PPV events voor elke kaart dezelfde?

Dan zou je ook een lijstje van kunnen maken van alle kanalen apart, of moet je die echt zelf loggen met je eigen kaart?

Moet je ook PPV credits aanmaken?

Het ziet er dan nu toch naar uit dat ik me een season zal moeten aanschaffen, tenminste als ik die mosc wil blijven gebruiken voor PPV kanalen.

 
@fenzo

Nee helaas, het probleem met de NL secadozen ligt aan het mediaguard gedeelte van deze ontvangers, er zal dus eerst één of andere patch oid moeten komen voordat deze ontvangers weer de taquilla's laten zien. (log maar eens je zult zien dat er geen! kaart ontvanger traffic is, alsof het geen seca kanaal is)...:sad:

Het schijnt dat de strong met oude soft versie (1.5) nogwel met de taguilla's werkt...

@marciemarc

Ja, deze PPV events zijn voor iedere kaart hetzelfde, de provider zend deze uit naar de kaart, een lijstje zal wel kunnen alleen heb ik nu gezien dat deze PPV-events ID's elke! dag veranderden (geheel volgens de PPV norm...)

Het wordt nu dus gewoon kijken of de film leuk is, en dan bestel je um gewoon zelf...:biggrin::biggrin::biggrin:

En nee er hoeven geen PPV credits op te staan, deze zgn. jetons zijn voor kanalen welke in het abbo pakket zitten en op een specifieke datum open gaan, de aankopen hiervoor (jetons) kan je dan al eerder doen. (bijv. een bokswedstrijd op een normaal filmkanaal waar je normaal geen toegang toe hebt)

PPV kanalen werken in zijn geheel op de PPV-event ID's, aangezien deze elke dag veranderen zijn de aankopen ook voor deze! dag, daarom is een credit niet nodig, maar alleen hoevaak je de film wilt zien.

Inmiddels heb ik wel gemerkt dat het aantal mensen die een mosc gebruikt ver in de minderheid zijn...

Eigenlijk jammer het is toch zo'n mooie techniek...:):)

Maargoed nog even een paar dingen:

Aangezien het aantal records voor PPV doeleinden niet onbeperkt is moeten we deze zo af en toe wissen.

het gekke is dat dit niet werkt volgens het 42 nano (zie secafaq)

daarom wis ik ze maar met het 40 nano, als volgt

(wist alle PPV events provider 00 0C)

C1 40 00 MK LEN 24 00 0C 40 00 00 FF FF 82+sig

eigenlijk moet je een begin en een eind datum ingeven, maar 00 00 - FF FF werkt ook.

nog even over het schrijven, dit kan met max 2 PPV event id's tegelijkertijd.

bijv: Taguilla 1&2

C1 40 00 MK LEN 24 00 0C 32 0F 76 FF 32 0F 77 FF 82 + SIG

Happy moscing...:)

Gr FranX

 
franX, ik zat al met smart op jouw antwoord te wachten, nee dus dat is duidelijk, maar weet jij dan mischien of de truck met de piccard2 en culluh 1,7 wel werkt in een NL bakkie, ik wil er morgen wel een halen, maar dan wil ik wel weten of het geen weggegooid geld is.

 
Waarom zal de Picard2 het wel doen als er totaal geen data verkeer tussen kaart en ontvanger is ???

 
ik heb gelezen dat de voorgenoemde software in die kaart op een heel andere wijze tegen de ontvanger "aanspreekt" dan wat wij normaal gebruiken, zou iets zijn als betaling invoeren, terwijl wij in een z.g.n. dealer mode kijken ????

op Frande boarden wordt melding gemaakt van mensen die met voorgenoemde combinatie wel kijken.

maar in nl heb ik nog niemand gehoord.

 
Zou het mogelijk zijn dat de kaart als Spaans wordt herkend door het opstart record. Of wil de MOSC niet meer starten in je NL secadoos als je er het spaanse opstart record in stopt ?

MTB

 
Maar wat als je je startuprecord zodanig veranderd zodat je kaart regiovrij is?

 
heb ik al getest Geen beeld op de taq .startrecord

c1 40 00 02 18 24 00 00 b0 01 ff ff ff ff ff ff ff

ff ff ff s1

heeft enkel het voordeel dat men hetzelfde kaartje

kan gebruiken voor bvb prov 13 of 14 en in een seca

doos

gr prutserjo

 
Hi Franx. Dat met die 32 E0 xx FF nano's heb ik geprobeerd maar ook mijn doos laat geen ECM's door.

Jij schrijft dat dat dagelijks verandert. Betekent dat dat het Event-ID vandaag E0 en morgen E1 is, of gaat het om het 2e byte? Jammer zeg dat ik niet mee kan loggen.

MOSC is inderdaad mooi, zeker al je em goed "bespeelt"

Ik heb nog geen enkele Gold/wafer of emu prog gezien wat een superencrypted string over key00 decodeert naar key01 bijvoorbeeld, en dan ook meteen ff de ppua mee verandert.

Dat kan alleen een officiele kaart of een gecloonde Num30, maar of je de Num41 kunt clonen dat is mij vooralsnog onbekend. Het zal best kunnen maar dat soort info wordt meestal goed bewaard ;)

Toch moet het mogelijk zijn voor een beetje programmeur een wafer-achtig kaartje te maken wat ook over de UA kan worden aangesproken! Ik ben benieuwd..

 
Oh ja nog een vraag! Hoeveel records kunnen er op een MOSC?

Elk record kost 12 bytes dacht ik.

Met 42 FF FF 00 00 kun je het Dx record weghalen, dat die truc met 40 00 00 FF FF voor het Bx werkt dat wist ik niet, bedankt!

Overigens vind ik op een officiele kaart wel een ppv record, waarom zouden ze dat doen? Is dat voor de proefperiode soms?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan