Tara TV

F

FranX

Een kennis vroeg me naar deze zender, en ik vond um op de intelsat 601 (34,5W) in FTA.

Maar met m'n 120Cm kan ik um slecht ontvangen, dwz bij een heldere hemel komt het goed binnen, maar er hoeft maar één regendruppeltje te vallen of de boel gaat op zwart...:sad:

Mijn vraag is dan ook of de boel echt zo zwak is, of moet ik met m'n setup aan de gang?

Gr FranX

Freq 11158 V

symb 3150

FEC 3/4

Vpid 32

Apid 33

 
Heeft volgens mij niet met de signaal sterkte te maken, maar met de samenstelling van het signaal.

Op de Nokia 9600 loopt Tara zonder enig probleem binnen.

Op de Humax 5400 doet Tara het slechts na pid ingave en met stralend weer.

Vele andere ontvangers hebben problemen met Tara.

 
Yep, dat komt door de smalbandigheid, maar heb het geprobeerd met;

1: Nokia 9500 en DVB (gaat redelijk)

2: Nokia 9600 en DVB (gaat OK)

3: Nokia 9800 (veel moeite met locken!)

4: Humax 5400 (gaat erg slecht)

5: Echostar AD2000 (van allemaal de beste!)

De bedoeling is dat de zender altijd! door moet komen, ook met slecht weer, maar om een 2,5 meter schotel oid neer te zetten gaat tever....

Gr FranX

 
Altijd goed is niet makkelijk met die zender maar ik heb hem hier met een AD3000ip heel aardig over het algemeen.

Dus ik denk dat je met een AD3000ip en een flinke schotel een eind moet komen.

 
Is Tara een bijzonder channel.M.a.w. wat zijn de soort uitzendingen van dit channel??

ILYA

 
Tara TV is het enige Ierse satelliet kanaal. Het zit ook op Astra2, maar daar natuurlijk dik gecodeerd door Sky.

Op het programa staan de typisch Ierse sporten, maar ook iedere avond om 21 uur fraaie Ierse volksmuziek.

 
Klukje, toevallig ga ik naar Ierland in het najaar.Kom er regelmatig.Leuk dit van jouw te horen.Ik ga hem gelijk opzoeken.Top

ILYA

 
Al diverse avonden geprobeerd Tara te vinden.Jammer Tara is er nog niet.Ik heb een schotel van een doorsnede van 150 cm en eeb echostar 3000AD.Op welk tijdstip kan ik het beste zoeken.

ILYA

 
Tara zend zend de hele dag uit (wel een deel testbeeld) , dat moet dus niet uitmaken.

Maar zoek gewoon eerst mta die analoog op die satelliet zit op dan heb je vast de goeie satelliet.

 
Weer dus aan het het zoeken gegaan.Tot op heden geen sat.Ik ontvang b.v. Hispasat uitstekend op mijn settings op 1794.Mijn schotel draait tot positie ca 1870 W.Volgens mij moet ie zitten tussen de 1794 en b.v. 1810.Dus niet.Ik ga vanavond maar weer verder.

ILYA

 
Je kunt ook de autosat de positie laten bepalen, als je de rest goed hebt staan moet dat ook werken.

 
Het is nu zondagavond 21.45 uur en op dit moment ontvang ik Tara luid en duidelijk op mijn Hum 5400.

Vergeet niet de pids in het menu in te voeren, anders pakt ie um niet, tenminste op de Hum.

Maar volgens mij is dat op de Echo ook zo.

 
Toevallig was vanavond iemand op bezoek met echo en nokia ervaring bij mij .Ik vertelde hem van Tara.Hij dus gaan zoeken.De instellingen gecontroleerd etc.Alles klopte, vervolgens autosat etc.

stap voor stap de schotel gedraaid,

Het signaal bleef echter 10%.Via autosearch steeds de melding " no channels found".Dus geen beeld.

Op de een of andere manier( mijn schotel 1,5m ) is wellicht een ander probleem aan de orde!!.Jullie krijgen hem wel.Hispasat perfect, dus mijn reciever werkt perfect.

Wat het dan kan wezen , weet ik ??

ILYA

 
Je moet hem iniedergeval zelf handmatig erin zetten met pids.

De autozoek vindt hem niet.

 
Door de lage symbolrate kan het even duren voordat het kanaal inloopt.

In elk geval is Tara luid en duidelijk te ontvangen op de mm9600 met een 90 cm Deltastar.

 
Ik snap er geen bal van,Hispasat perfect. Geen Tara, ik heb nu bijna elke positie laten zoeken.Dus b.v. op stand 1852, 1854 ,1856etc wel 20 keer auto search.

Het aantal tikken uitgerekend aan de hand van de settingspositie van Hans Dulfer. H.sat was 1794 ,58

tikjes er boven op gezet.Dus om en nabij 1852 gaan auto searchen.Jammer no succes met echootje 3000 ad

.Ik geef het maar op.Fijn dat jullie mij wilden helpen..Ik zal mijn leverancier maar benaderen.Wellicht zorg hij voor licht in de tunnel.Nu is alles pikke donker.

ILYA

 
Je kunt alleen Tara zien als je hem handmatig invoerd door op de desbetreffende positie er een kanaal handmatig aan toe te voegen.

De meeste zenders sturen hun instellingen mee zodat de ontvangers bij een autosearch ze kan vinden. Tara doet dit om bekende redenen niet (hoort nou eenmaal bij een betaalpakket).

Met de echostar kun je ook met setedit jouw setting aanvullen zodat Tara er ook bij komt.

Ga dus op zoek naar het analoge kanaal van die man met die pamper op z'n kop en voeg handmatig een digitaalkanaal toe met de instellingen zoals hierboven genoemd is.

Als je die analoge zender niet kunt ontvangen zal Tara ook niet lukken en verdwijnt de schotel misschien zoals bij mijn broer achter een schoorsteen.

Suc6

 
Ik heb de setting van Hans D. gedwonload , alle data klopt.ik denk

dat een boompje roet in het eten gooit.Ik zal e.e.a. weg halen .Zou dus goed kunnen, mijn schotel is tenslotte 1.50cm.@Zo maar, het ongelukje zit soms in een klein hoekje.

ILYA

 
Ik heb gisteravond effe gekeken naar de stand van de schotel op intelsat 601.Op ca 150 m saat een vrij grote boom.Het zou kunnen dat deze toevallig in de weg staat.Ik schat de hoogte van de boom op ca 10 m.

Ik weet bijna zeker dat het hier door komt ,aangezien ik wel hispasat perfect ontvangt.Bedankt ZOMAAR zo zie je maat weer je zoekt je wezeloos naar de channel en wat gebeurt er een boom staat in de weg.Om voor mijn Tara een boom te laten vellen vind ik tever gaan, niet dan !!!

ILYA

 
Ja een boom vellen gaat moeilijk. Over een paar jaar is deze wel hoger en breder. Je kunt misschien de schotel hoger plaatsen of verder van de boom weg. Echter er zitten maar 2 zenders continu op die 34°west positie, waarvan er 1 ook elders te zien is. Blijft alleen Tara over.

Ziemaar,

Zo Maar

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan