Technisat Multytenne Quattro Twin: Geen signaal op 1 van de outputs

hvz

New Member
Lid sinds
29 aug 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Veghel
Hoi, ik heb een Technisat Multytenne Quattro Twin (1 grote LNB met 2 F-connector-aansluitingen), en een van de twee aansluitingen geeft sinds een paar weken geen signaal meer. Ik heb net de kabels (bij de schotel zelf) omgewisseld en daarmee bevestigd dat het probleem in de schotel moet zitten, want ik heb nu precies op het andere apparaat binnen wel signaal. De kabels zelf zien er goed uit (geen vocht ingekomen of zo).

Dus een van beide aansluitingen werkt prima, en daarop kan ik alle 4 de satellieten ontvangen. De andere doet helemaal niks, en dat is plotseling ontstaan (de dag ervoor werkte het nog prima).

Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen? Het ding is al 13 jaar oud, dus misschien is het tijd voor een nieuwe... Ik heb de kop nog niet opengemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, allereerst welkom op Satellite Fun.

Misschien dat anderen nog tips hebben. Wat je misschien zou kunnen doen, als je dat al niet gedaan hebt, is kijken of er enige vorm van oxidatie zit aan de plug en de aansluiting van de LNB.
Aangezien je de kabel omgeplugd hebt naar een bekend werkende kabel lijkt het inderdaad niet aan de kabel te liggen.

Open maken is een optie, misschien is er wel in al die jaren wat vocht in die LNB weten te komen d.m.v. condens misschien en is daar aantasting te zien.
Ik heb echter het voorzichtige vermoeden dat het toch tijd voor een nieuwe zal zijn.

Misschien iemand anders nog een idee?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan