Telnet verbinding

I

isopasa

Beste Forum-leden.

Ik heb sinds een Dreambox 600. Ik heb dit gekocht op ebay.de. De verkoper heeft de nieuwste image enigma2 van februari geflashd.

Alleen is deze image niet goed, want bijvoorbeeld teletekst doet het niet. Hij geeft aan dat er een bestand mist.

Ik wilde zelf image flashen. Ik heb wat informatie gevonden op internet op verschillende fora. Ik wilde flashen mbv Telnet. Alleen kan ik geen verbinding krijgen met telnet. Als ik commando "o" typ en hij vraagt , weet ik niet wat ik moet typen. Hoe kan ik achter komen wat ik moet typen?

Hoi isopasa, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik neem aan dat "o" een afkorting voor het commando "open" is.

Wanneer het telnet programma van je pc dan vraagt "naar", dan zal ie willen weten met welk IP je wil verbinden gok ik.

Je moet wel weten wat het IP van je box is, wil je kunnen telnetten.

En je moet username en password weten.

Wanneer dat niet "root" en "dreambox" is, dan heeft de vorige eigenaar het veranderd en moet je van hem het password zien te krijgen.

Lukt dat niet, dan zie je in onze handleidingen afdeling dat je hier toch nog wat aan kunt doen (ff rondlezen op ons board).

Wanneer je box een IP toegewezen krijgt, kan het zijn dat je dat op die box niet zomaar te zien krijgt.

Vaak (maar dus niet altijd) kun je dan wel in je router terug vinden welke IP's er vergeven zijn.

Verder raad ik je aan om DCC te downloaden.

DCC is te vinden in onze download sectie, zie de rechter kant van je scherm (ik zie dat je dat al gevonden hebt).

Het is wel een windhoos programma, dus wanneer je een ander OS hebt, heb je er niet veel aan.

Dat programma maakt het werken met je box net iets eenvoudiger, omdat er een telnet en een FTP client inzitten.

Die loggen automatisch in wanneer je het programma een verbinding laat opzetten, dan heb je dat alvast gehad.

En het ding zoekt (op jouw verzoek) ook alle IP's die op je netwerk beschikbaar zijn af, om je box te vinden.

Met andere woorden: het maakt je het leven een stuk gemakkelijker.

Het is gelukt. Het ging trouwens om type 800 ipv 600.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:26 uur ----------

Ik zat de hele tijd 600 in te typen, natuurlijk pakt ie dan niet. Waar kan ik de nieuwste enigma 2 vinden, ik vind alleen oudere versies.

Welkom op Satellite Fun Isopasa.

Inderdaad een DM800 want de 600 is geen enigma2 maar een enigma1.

Je vraagt waar je de nieuwste images kunt vinden omdat je alleen maar oude vindt. Wat dat betreft kun je in onze downloadsectie kijken, dan kun je de OpenPli downloaden.

V.w.b. veel images zijn er veel die al een aantal maanden oud zijn. Ergens ook logisch want wat wil je nog verbeteren aan iets wat prima draait?:)

Waar kan ik de nieuwste enigma 2 vinden, ik vind alleen oudere versies.
Nou wil er toch even op terugkomen er staat een versie van Februari op en het is Februari dus nieuwer zul je ze niet vinden.

Je hebt nogal wat image makers voor de Dreambox en de nieuwste kun je dan op hun site vinden PLI is er één van en Nederlands maar er zijn er veel meer Enigma2 is geen naam van de image maker.

Om er maar een paar op te noemen,

Gemini

Oozoon

Newenigma2

Pli

Peter Pan

Nabilo

New DreamElite

EDG-Nemesis

Sifteam

Er zijn er nog wel meer maar dit schiet me zo te binnen dus als je wilt testen ga je gang zoek de website van de image maker en test.:)

Dat zou ik ietwat willen nuanceren. Bij ons staat bijv. een Pli met een een datum van januari. Men moet zich dan ook niet vergissen in de datum die men in de downloadsectie ziet staan.

Dat is de datum waarop hij bij ons is toegevoegd, niet de datum van het maken.

Zo is bijv. deze laatste nieuwe OpenPli voor de 7025 daadwerkelijk van vrijdag 24 september 24 2010 en dat is toch de nodige maanden geleden.

De Nabilo is nog ouder en Gemini ook. Het is dus best normaal te noemen dat de "nieuwste" firmware de nodige maanden oud is.

Volgens mij heeft alleen Ozoon nog nieuwere, maar die zijn ook weer moeilijker met instellen en downloaden van Cam's etc. dus daar zou ik niet aan beginnen als je het nu al moeilijk vindt handmatig een cam in te bouwen.

In elk geval keuze genoeg om eens rond te kijken, gezien de andere namen die Aart ook nog opnoemde.

bedankt voor je hulp. Ik ben gelukkig in staat om images te installeren. Ik heb nu eentje gedownload via http://www2.satlords.nl/index.php?page=Thread&threadID=4226. Het werkt goed en je kan allerlei plugins downloaden direct via dreambox.

Helaas zit ik nog met een probleem. Het lukt mij niet kanalen te installeren op mijn dreambox. dreamboxedit. Ik krijg de volgende melding: E/A-fehler 105.

** Sending file "/etc/tuxbox/satellites.xml" **

Starting FTP transfer

Transfer complete

** Getting directory list /etc/enigma2/lamedb **

Starting FTP transfer

Transfer complete

Compressing Picons

Na compressing Picons krijg je de foutmelding en blijft ie hangen.

Doe ik verkeerds.

Is er andere mogelijkheid om zenders up te loaden?

Is er geen plugin of image die mogelijk maakt direct via dreambox up te loaden?

En wat mij verbaasd dat je niet zelf handmatig de zenderlijst kan aanpassen. Ik kijk nu zelf alleen naar Turksat dus zou het veel handiger zijn om het handmatig te doen.

Misschien heel veel vragen, maar ik ben ook een starter, je moet ergens beginnen.

Zelf zenders scannen natuurlijk kan dat ga naar Menu,Instellingen,Zenders zoeken, kijk of je tuner settings goed staan en kies dan wat je wil automatisch of handmatig een satelliet scannen.

Misschien nog een tip als je wilt testen met andere images hoef je niet gelijk alles nieuw te installeren er is een plugin "Barry Allen" als je die installeert kun je als je een harddisk in je box hebt daar wat verschillende images op zetten of op een usb stick.

Overnieuw opstarten en je kunt kiezen welk image op moet starten het moeten dan wel allemaal images zijn met dezelfde drivers anders werkt het niet.

Het beste kun je dan eerst bij software beheer een backup maken dan zet je bij een volgend image je instellingen zo weer terug.:)

Een goed werkend image vind ik wel goed, meer heb ik niet nodig.

Het gaat mij nu om dat ik de zenders niet kan uploaden met dreamboxedit. Hij loopt fout en krijg hiervoor vermelde error.Graag zou ik alsnog met dreamboxedit dan wel met een andere programma of een plugin de zenders kunnen uploaden.

Automatisch scannen lukt met Dreambox wel alleen heb ik geen optie kunnen vinden om de volgorde te kunnen aanpassen dan wel een nummer te kunnen toewijzen.

De foutmeldig wordt veroorzaakt door de picons, als het goed is kun je de picons funktie uitschakelen en dan is het probleem over.

Beste Black Tiger, bedankt voor je antwoord. Ik had het ook zo'n idee, maar ik weet überhaupt niet wat een picon is en waarvoor het dient.

Ik heb de instellingen van Dreambox doorzocht maar ik kan nergens picons vinden. Enig idee waar ik moet zijn?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:42 uur ----------

ik heb het al gevonden, keek op een verkeerde plek

Picon = Programm Icon.

Het is een klein plaatje van het logo van de betreffende zender.

Dan zie je gelijk om welke zender het in de lijst gaat, zonder de naam te moeten lezen.

Zenders verplaatsen werkt als volgt ga naar het bouquet waar de zender staat klik hem aan en klik dan op de menu knop.

Dan krijg je een ander menu en heb je ook opties om zenders te verplaatsen.:)

Super veel bedankt voor je info. Ik vond het al raar dat je zelf niet handmatig kon wijzigen. Het uploaden van de zenders is ook gelukt. Het gaat de goede kant op. Spelenderwijs en hulp van forum-leden begin ik basis te beheersen.

Ik zit nu nog met een ding. De picons heb ik ook al gevonden en deze ook ge-upload. Op dreamboxedit is het te zien, maar op mijn dreambox niet. Moet ik het ergens handmatig aanzetten in de instellingen of heb je daarvoor ook een plugin nodig?

Dat ligt een beetje aan je firmware. De meeste firmwares hebben dat er al in zitten maar dat moet je inderdaad apart aanzetten.

Veelal moeten de picons dan ook op een bepaalde plaats komen te staan.

Mocht het niet in je firmware zitten kun je het als plugin installeren. Voor zover mij bekend zit het in Nabilo standaard ingebouwd, maar moet het zoals gezegd wel even aangezet worden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan