test

effe in user CP (boven in scherm ) in edit options " ergens onder in" de tijd kloppend maken

jah heb ik gedaan maar als ik hem op CET zet staat hij een uur terug ?! hij staat nu op EET +2:00 hours die klopt wel

ik dacht ook dat de boardsoft naar cpuklok kijkt van de gebruiker en daarmee de tijd bepaal die bij een post wordt neergezet
schijnbaar niet zo want deze post staat 4 min voor op mn cpuklok

vreemd allemaal

grt
dash

De boardsoft kijkt naar het klokkie van de server.
En CET is de Central European Time, die klopt dus wel maar we hebben zomertijd.
Met de zomertijd staat het klokkie weer een uurtje voor, en heb je je verschil al te pakken.
Als je de wereldtijd aanhoudt, dan kijk je naar de tijd in engeland.
Dat is de Greenwich Meridian Time (GMT) naar de breedtegraad nul (de vertikale evenaar als het ware).
En dus heb je nog een uur verschil in de zomertijd.
Omdat we wel met zn allen een beetje gelijk moeten lopen, geef je aan in welke tijdzone je zit, en daarbij moet je rekening houden met de zomertijd.

Lang verhaal kort: we hebben hier in nederland, belgie, frankrijk enzovoort GMT +2 op dit moment.

Op sommige servers word er niet echt aandacht aan het klokkie besteed, en loopt ie er wel es een heel stukkie naast.
Dat terwijl je gewoon automatisch je tijd kan synchroniseren aan een atoom klok die byzonder nauwkeurig tikt.
Ja kerstkonijn, dat automatisch syncen is er ook voor linux en dergelijke OS'en (geintje hoor) :biggrin:

Ja da's bekend Mas, maar die tijdpoorten open zetten brengt ook weer een security issue met zich mee wat in principe niet nodig is. Zeker niet daar het heel eenvoudig is in de boardsoft even een aanpassing te maken.

De server staat ingesteld op GMT+1 en voor de rest mag iedereen zelf ook wat werk verrichten.:)

We zullen komende week eens zien of we er misschien niet toch iets aan gaan doen.:biggrin:

Duck server staat mooi op de juiste tijd. Hoefde niets aan te gebeuren.
Boardsoftware is ingesteld op GMT+2 dus in feite zou hij alles goed moeten over nemen.
Maar helaas moeten jullie het zelf omzetten naar GMT+2 om de juiste tijd te kunnen zien.
Niets aan te doen (totdat we upgraden naar nieuwe boardsoft).:)

hmm nougoed ik laat bij edit options mn tijd op EET staan want die staat het dichtsbij de werkelijke tijd

normaal gesproken maak het niet zoveel uit maar ik post meestal feeds en daarbij is het zaak (voor degen die daar geinteresseerd is) dat je die freq. zo snel mogelijk checkt......een feed van uur oud is geen feed meer

zou het misschien mogelijk zijn om de servertijd gelijk te zetten met de teletexttijd?

grt dash

Tijgetje !

Ik dacht dat het duidelijk was dat het een algemene opmerking was, en niet gericht op het beheer van deze server.
Over het klokkie op deze server heb ik zelf in ieder geval niets te klagen.

Dasher:

Jij hebt het over werkelijke tijd, en gaat daarbij uit van jouw tijd.
Weet je zeker dat jouw tijd wel juist is, daar kan natuurlijk ook al een verschil optreden he.
Je kunt zelf dus je tijd op je pc ook synchroon houden met een atoomklokkie als je een vaste internet verbinding hebt.
Windhoos XP heeft daar een standaard voorziening voor ingebouwd, al zou ik niet de tijdserver van ome bill gaan gebruiken.
Ook als je dat niet hebt gaat dat, maar dan heb je een ontvangertje nodig die een specifiek signaal daarvoor ontvangt van een zender in de buurt van het duitse frankfurt.
Conrad schijnt veel van die dingen te verkopen.

Ook die teletext tijd maakt gebruik van een dergelijke atoomklok.
De engelse teletext loopt uiteraard ook al een uurtje achter op de onze.
En de klokken op trein stations (waar de seconde teller heel even stil blijft staan voordat de minuut verder springt) werken met een dergelijk ontvangertje.

Verder is degene die jouw feeds wil gaan zoeken ook nog aan de beurt, want als die de instellingen anders heeft als jij, dan kun je alsnog de mist in gaan, hoewel de afwijking dan altijd gelijk is.

@Mas: Zeer correct, het was een algemene opmerking. Ik heb hem dan ook niet gezien als gericht tegen het beheer van de server, als mijn reply je dat gevoel gaf, dan kan ik je bij deze bevestigen dat dit geenszins de bedoeling was.

Dit heeft gewoon met kwaliteitsgevoel en nieuwsgierigheid te maken. Als iemand zoiets opmerkt, zie ik dat persoonlijk meteen als interessant en ga ik me zelf ook vragen stellen hoe dit nu zou kunnen en wordt nieuwsgierig naar de oorzaak.

Je schreef dat de boardsoft naar het klokkie van de server keek, en bij mijn herinnering van het Fun board doet ie dat inderdaad.
Ik had het waarschijnlijk iets anders moeten formuleren. Nu werd het meer opgeschreven als "nou dit staat goed en dat staat goed dus in feite staat alles goed" maar dat was meer het neerpennen van mijn gedachte.
Misschien klinkt de manier van schrijven heel licht geirriteerd, maar dat is absoluut niet naar jou toe bedoeld, dat ligt gewoon in het feit dat het mij zelf een beetje stoort dat alles goed staat en toch niet automatisch de tijd op het board ook juist is dan.
Het probleem was dat ik geen tijd meer had om het verder uit te puzzelen wegens feest hier en dan weet ik van tevoren dat ik hier wakker van ga liggen.:)

Sorry dus als het verkeerd overgekomen is, was puur naar mij zelf gericht.
En de oplossing die ik dan geef is een oplossing waar ik zelf een beetje ontevreden over ben.:p

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan