<<<<the Battle Of The Emu's>>>>

C

cliff

Sinds de dreambox ons huisje heeft betreden zijn er al wat EMU's de revue gepasseerd.

Bij de images zie je wel wat vage omschrijvingen maar ik denk dat het nu een tijd wordt voor

<<<<THE BATTLE OF THE EMU's>>>>

Waar moet een goede EMU aan voldoen?
1) hij moet stabiel zijn
2) hij moet goed beeld generen
3) hij moet bij voorkeur standaard van veel plugins ;) voorzien zijn
4) Compatible zijn met de verschillende HDD reisfs en ext3 formats
5) hij moet er leuk uit zien
6) zelfs mijn vrouw moet er mee op kunnen gaan

Tot dusver getest met SF~Jirka RUdeam en MR-X 12012003
Ik moet zeggen dat ik mister X het lekkerst vind werken. Ziet er goed uit en de kanalenoverzichten zijn duidelijk weergegeven.

Ik denk dat 1 persoon zich even centraal met onze input moet bezighouden en de rest SHOOT en deel je ervaringen met ons.

Aan het einde van de week hopen we dan de EMU van 2004 bekend te kunnen maken.

Als eerste input van mij tot dusver de winnaar: misterX-120104_106_fix

Groetjes,

Cliff

Wat mij betreft is kandidaat nummer 1 Peter Pan 25-12

1) hij is zeer stabiel
2) Het beeld is prima
3) Jammer genoeg geen plugins, maar dat is voor mij geen pre.
4) Mijn HDD, een Maxtor 120 GB werkt goed
5) Menu ziet er verzorgt uit en is makkelijk te bedienen.
6) Mijn vrouw vind het een makkelijk te bedienen apparaat
7) Voor een draaibare opstelling werkt de image perfect.

Dus voor mij is het pp107.2_rd_25.12.03.img

Norman

Helemaal met NPersijn eens.

De PP 25-12-2003 loopt hier bijzonder goed!

Hij schijnt alleen niet lekker te draaien met cs (Als server), daar schijnt r*nald weer beter in te zijn.

GR Fred.

MisterX....
MisterX is het vervolg van SF.
SFteam is in mijn ogen altijd het meest stabiel geweest, en vanuit de laatste sfteam is de autom. update vanzelf een MisterX geworden.

Ik ben erg tevreden over MX, alleen jammer dat Dreamflash nog niet loopt zoals het moet...
(lijkt wel of ie twee images tegelijk wilt starten.

G

Ik heb er ook al een heel aantal getest maar kom toch terug op de laatste PP van 25-12. (ook NL-menu)
Een 'hanger' oid. heb ik nog niet gehad. Als extra heb ik PicViewer v0.6 erbij geplugt en verder werkt alles met de ingebouwde gbox v1.0pre11 emu. (Niet omschakelen dus)
Wat ik zelf de meest fijne skin vind is die uit de Hydra7000 image. Dit is de zgn. 'Stylish and simple skin'. Niet al die storende 'vlekken' in beeld maar netjes onderaan een balk en bovenin een hele dunne. Ruim genoeg info en netjes.
Ik kan die verdorie nergens los vinden :( Iemand een tip?

Gegroet,
Atraxx

@Big_G: Kan men ergens met zekerheid uit afleiden dat de Mister X van Jirkas is? Ik hoor dat nu van meer kanten en het kan goed kloppen hoor, daar niet van, maar is het ergens uit af te leiden?

Zoja... dan moet ik toch sorry zeggen, maar de SF zijn stabieler dan de MisterX en dan heb ik toch het vermoeden dat iemand anders in het SF-Team toch de betere hand er in had.
Als je bijv. het eerste Mister X image bekijkt, die is t.o.v. een SF team image gewoon een prul.
Goldt trouwens ook met het laatste SF image, die van 7-12, die daarvoor waren heel goed.

Spreek ik uiteraard wel over de ervaringen hier op mijn eigen machine. Maar als het dan ook een echte SF opvolger zou zijn (ook qua kwaliteit) zou de MR X hier ook goed moeten draaien, en da's dus niet het geval.
De nieuwste heb ik er hier overigens nog niet op gehad.

@BT
Met SFteam kon je met softwareupdate steeds de nieuwste image downloaden en instaleren.
Maar enkel de sf images. Je ziet dan ook de hele rij met "olderversion" tot en met de nieuwste.
De nieuwste is MisterX en de oudste is een sfteam...
Op die basis concludeer ik dat dat van Jirkas komt.

Je hebt helemaal gelijk dat de SF images stabieler liepen.
Maar de MisterX images hebben hele leuke toevoegingen, zoals Dreamflash.
Het is alleen zo jammer dat dat niet goed loopt (nog).
Want iegenlijk wil ik helemaal niet meer flashen, ik begrijp nl dat dat toch niet echt gezond is...

G

Oke Thanks, weet ik dat ook weer, daar had ik verder nog niet naar gekeken, ik was gewoon beter gewend van Jirkas.

Ja dat flash is wel leuk, maar bij de USB was het toen zo dat je een origineel dream image als basis erin moest hebben zitten.
Misschien dat dit nog zo'n beetje het probleem bij de hdd dreamflash is?

Inmiddels heb ik begrepen dat je als basis bij de usb ook niet meer perse een originele dream erin hoeft hebben te zitten, ben daar niet zo in thuis.
Ben gestopt met dat gedoe omdat je er wel meer in kon zetten (usb) maar dan moest je ook voor elk image weer de diseqc doen en de settingslijst opnieuw en de instellingen.

Eenmaal gedaan bleef dat wel bewaard maar maakte toch maar gebruik van 1 image, hooguit nog een tweede om eens te testen, dus ben er weer mee gestopt.

Ben benieuwd of het Jirkas lukt om dat goed werkend te krijgen, zal wel. Als het dan ook nog mogelijk word om de instellingen mee over te nemen, dan word het weer een stuk interessanter.:)

heb mister-x 207 als basis en via usb pp-25-12
mister - x voor cs en pp voor de rest samen met drtic overal goeie hollandse ondertitels

Ik heb nu een PP (door dealer geinstalleerd) maar ik heb toch wat bugs.

Allereerst worden bij het zappen soms zenders overgeslagen - via de zenderlijst kan ik ze wel kiezen en bekijken

Erger is dat tijdens het zappen het beeld zwart wordt en de zenderkeuze is terug gesprongen naar een zender met de vreemde naam "copy eastern europe ...." dit gebeurt bij constant zappen eens in de 5 minuten soms eerder. Heel iritant

Kent iemand deze bugs of doet deze newbie iets verkeerd.

Op dit moment Mr X geinstalleerd. Jirka (SF)heeft altijd mijn voorkeur gehad. Voor wat betreft dreamflash had ik ook problemen. Nu vanavond weer geprobeerd met een nwe image

rel107x_emu_Hybridversion_Gbox1_radegast_22_01_04
Gbox 1 pre 11
Gbox 1 pre 11 CS CS-Server Ronald 1.06-beta4
Radegast 2.2final-p1/Slim Hybrid Gbox 1 pre 11
UCAS (scam) v. 25.10.03 Hybrid Gbox 1 pre 11
UCAS (scam) v. 25.10.03 (Dr.Matrix)
UCAS (scam) v. K01_K02_Fix
UCAS scam_cs 1.06-beta4 Ronald
cs_srv CS-Server Ronald v. 11.1.04

http://sat-industry.net/forums/attachment.php?s=&postid=31270

En ...... wat blijkt deze loopt perfect in de dreamflash/HDD

Dus give it a try.

Originally posted by Gremlin25
Ik heb nu een PP (door dealer geinstalleerd) maar ik heb toch wat bugs.

Allereerst worden bij het zappen soms zenders overgeslagen - via de zenderlijst kan ik ze wel kiezen en bekijken

Erger is dat tijdens het zappen het beeld zwart wordt en de zenderkeuze is terug gesprongen naar een zender met de vreemde naam "copy eastern europe ...." dit gebeurt bij constant zappen eens in de 5 minuten soms eerder. Heel iritant

Ga naar Dream/intellingen/geavenceerde instellingen/afstandbediening.

Herhaal ratio op 0
herhaalvertraging op 100

Je bent nu van je "bugs" af

Norman

Ben sinds maandag in het bezit van een Dreambox (ben dus een echte beginner! :) ), en heb sindsdien al heel wat images de revue zien passeren (met en zonder multiboot).

Maar ik moet zeggen dat de PP 25/12 mij tot op heden het beste bevalt, ivm stabiliteit, gebruikers gemak (overzichtelijk menu schermen, overzichtelijke info in de 'zap-schermen' zoals gebruikte codering, signaal sterkte, epg, A/V info, etc) en het groter aantal standaard EMU's. Bovendien kreeg ik alleen met deze img de n, v en cn kanalen allemaal tegelijkertijd open , maar dat kan ook zijn vanwege het (nog ;)) ontbreken van voldoende kennis.

Wat ik wel mis tov mijn vorige 'simpele' doos (Hyundai 1000IR) zijn een composite video uitgang en de mogelijkheid het geluidskanaal te 'splitten' (links, rechts of stereo).

Ik heb echter de laatste rel107x_emu_Hybridversion nog niet geprobeerd. Heeft iemand daar al ervaringen mee?

Verder wil ik als beginner het belang van dit soort forums benadrukken. Krijg echter wel vierkante ogen van de hoeveelheid threads die je door moet lopen voor je iets gevonden hebt (zelfs MET zoekfunctie!). Kan me daarom voorstellen dat het soms makkelijker is een vraag gewoon nog een keer te stellen. Hiervoor begrip graag van de 'rotten'.

Kortom onmisbaar voor beginners zoals ik, ga zo door!

Originally posted by adik

Wat ik wel mis tov mijn vorige 'simpele' doos (Hyundai 1000IR) de mogelijkheid het geluidskanaal te 'splitten' (links, rechts of stereo).

Het audio signaal is wel degelijk te splitsen als je 2X kort achter elkaar op de audio knop drukt.
Je krijgt dan een keuze menu waarin je het audio kanaal.
Stereo, mono links of mono rechts kan selecteren.

Zelf bij toeval achter gekomen.
hetzelfde geld voor de settingslijsten.

Als je je kanalenlijst open hebt staan kan je door kort achter elkaar op de video knop te drukken, verschillende lay-outs kiezen.

Erg handig dus.

Groetjes,

Cliff

Ooh... geweldig!

Vergt trouwens wel enige training om die 'druk'snelheid goed te krijgen ;)

Dat van die video knop was ik zelf ook al tegenaan gelopen.

Groet,
Adik.

@ fred
een correctie
als s**er loopt de pp 25-12 als geen een ander
maar als cl**nt is het dan puin erop

combo pp/misterx is echt een topper

dan in line off this topic
de emu's in beide is nx op aan te merken

Hosting Fun

Advertenties

Terug