satwalker zei:
He MAS3
Ik kan helemaal niet in het menu komen
Zoals ik van jou begrijp kom jij wel in de ontvanger en start jou machine wel door
Maar als ik alle var volders nou van de hdd handmatig verwijder dan start hij ook niet op
Mijn receiver startte door totdat er op het scherm verscheen dat ie naar de astra aan het draaien was.
Ik heb de draaibaar settings van CP erop staan.
Dat, samen met de achtergrond van het bootscherm bleef er dan opstaan.
Op dat moment kon ik dus nog niets doen.
Na een poosje wachten kon ik dan wel op OK drukken om zo de programmalijst op de tv te zien, maar op het display van de dream verscheen dan nog niks terwijl dat wel hoort mee te gaan met wat je op de tv ziet.
Maakte niet uit op welke zender ik afstemde (horizontaal of vertikaal, hoge of lage band), er gebeurde niks.
Dan kon ik dus ook het menu bereiken en zo zoald boven beschreven naar de signaalmeting gaan.
Ook ik had gelijk nadat ik voor de eerste keer het spul draaiende had, de var naar de HD gekopieerd om te voorkomen dat die var zou gaan vollopen.
Maar ik kwam er gister avond toen ik nog ff wat ging proberen achter dat dan de HD de hele tijd aangesproken werd.
Om de 10 minuten of een kwartier ging dat ding dan aan de haal.
Das natuurlijk niet de bedoeling.
Dus heb ik var weer verwijderd en werkt ie nu gewoon uit het geheugen.
Nu kan ik de box weer gewoon naar standby zetten en daar ook weer normaal uit terug komen.
Maar als ik de box reboot of de spanning eraf is geweest, dan heb ik nog steeds het probleem zoals eerder beschreven.
Dat heb ik zojuist tijdens het typen van dit bericht nog ff gecheckt.
Ik heb nu voor 100 % zekerheid daarin, ook voor de eerste keer getest zonder de voeding van de HD erin, en dan is er geen probleem de bekennen.
Dus bij mij was (en is) de (voeding van de) HD wel degelijk de oorzaak van het probleem.
Maar wel in samenhang met de image en een instelling daarin.
En dus denk ik dat ik ook bij mijn eerdere conclusie moet blijven over initialiseren van de tuner in de box.
En ik zal opnieuw gaan uitkijken naar een separate voeding voor de HD, hoewel ik eigenlijk vind dat dit 1 van de zeer slordige zaken is in de dreambox.
En dit probleem dus eigenlijk onder fabrieksgarantie zou moeten vallen.