The_ Hydra Christmas present...

H

hemertje

As you know The_Hydra quit developing and releasing Dreambox Images last spring...

But The_Hydra serveradmins are very impressed by the new PLi? Diamond images...

So they decided to put the new PLi? Diamond images into their catalog, now you can upgrade to the brand new PLi? Diamond via The_Hydra 500, 56x0 and 7000 internetupdate...

Merry Christmas!

Heee, dat ga ik denk ik maar even proberen dan!

G

Thx, Hemertje!

@Koot: De 7020? Nou ik heb er nu de nieuwste Gemini Project op staan. Die is beter, stabieler en uitgebreider dan de Hydra voor 7020. Alles wat het hartje begeert wat je in Hydra hebt, staat daar ook in en nog meer zelfs.
Om maar eens wat te noemen:
1.) werkende key updates van stuk of 6 sites
2.) now/next balk kun je de tijd van display weer instellen
3.) 7020 network fix ingebouwd aan en uitschakelbaar
4.) configs en emus zijn apart los van elkaar te installeren
5.) niet steeds een controlpanel update nodig

En zo is er nog een hoop meer.

Wel moet ik zeggen dat ik nog geen PLI op Dream 7020 bekeken heb.
Maar Hydra hoef ik niet meer.

Behalve deze mededeling en zo.
Maar ik weet wel dat de PLi er ook is voor die 7020.
Zit volgens de beschijving in de PLi suite.
Je kan dus niet updaten van hydra naar diamanten PLi.
Maar je kan gewoon de PLi eroverheen knallen.
Moet je waarschijnlijk wel alle instellingen weer goed gaan zetten, waar ik verwacht dat dat bij een update niet nodig zou zijn.

Overigens weet ik niet of je hydra ook officieel voor die 7020 hebt.
Maar het lijkt me in dat geval ook niet zo'n probleem om ook daar een updeet in mee te bakken.

Ja hoor er is echt een officiele Hydra voor de 7020.
Die is dacht ik gelijktijdig uitgekomen met de laatste (beta_4) voor de 7000.

Ben eens benieuwd naar de ervaringen van de PLi. Vooral als iemand een vergelijk kan trekken tussen de PLi en de Gemini. Misschien ga ik die Pli zelf ook wel proberen, als ik even tijd over heb.:)

met de 7020 is het niet mogelijk een volledige update via internet te doen

dat wordt dan automatisch flashen

hoi
hij is erwel the new PLi? Diamond voor de 7020 maar er zit geen radegast in
dat is jammer zat ik heb hem op usb stick nu staan

Ik heb een hdd van western digital de wd1200 maar nu wil de dreambox niet meer opstarten

Hij blijft hangen in het opstartscherm

Jumper settings van alles geprobeerd maar hij blijft moeilijk doen

Heb flash erase gedaan helpt ook niet

Waar kan dit aan liggen?

Met de hydra geen probleem

Nou, als hij niet meer opstart omdat je die hd erin hebt gedaan, dan ligt het niet aan je jumpersetting.

Ik zou hem even opnieuw flashen, wellicht dat het probleem (herkenning van disk?) dan wordt opgelost.

Heb je gecontroleerd dat de kabels goed zitten? Ook de ide? (rood naar rood, oftewel stroom draad naar stroomdraad ;))

G

waarschijnlijk draai je nog met een oude reiserfs format
deze wordt standaard niet meer ondersteund in de huidige cvs
deze kan je wel downloaden en daarna ff rebooten

maar dit zou je problemen niet kunnen verklaren
zonder de reiserfs driver moet je box normaal opstarten
alleen kan je dan je hdd niet benaderen...

Ik krijg de img niet draaien

Flash erase helpt niet

Hdd verwijderen dan lukt het wel

Via serieel lukt niet

via root.cramfs install ook zelfde probleem

nog meer tips?

Hdd verwijderen dan lukt het wel
Hmmz.... interessant. En als je nu de HD eerst formatteert en dan gewoon met DreamUP en de combinatie van netwerkkabel en seriele nullmodemkabel eens probeert e.e.a. er op te zetten, lukt het dan ook niet?

Black Tiger zei:
Hmmz.... interessant. En als je nu de HD eerst formatteert en dan gewoon met DreamUP en de combinatie van netwerkkabel en seriele nullmodemkabel eens probeert e.e.a. er op te zetten, lukt het dan ook niet?

Hdd staat nog veel informatie op wat ik voorlopig even niet missen kan

Ik zal nog eens een erase image er op gooien en dan via serieel met ongeveer 10,11 kbtjes p sec de image er in blazen

Misschien dat hij dan beter luistert

Anders ffe een andere hdd testen

Ik heb nu een wd1200 andere images nooit geen problemen.

Nou, het zit zo.
De reden dat ik dat zeg, is dat de eventueel op HD aanwezige /var folder en/of swap file wel eens roet in het eten kan gooien. Ik wil dus niet aangeven dat de HD stuk zou zijn of zo.

Ik heb wel eens meegemaakt bij het flashen van een image, dat deze bij het opstarten de /var folder op de hd ook zag, net als in de flash en daardoor niet meer wist wat ie moest of welke dat ie nemen moest (neem ik aan).
Na het formatteren van de HD was het probleem over.

Een andere optie is om de hd even los te koppelen dat kan ook.

Die 10/11 kb/sec hoeft niet. Als je het ip wat de dream het laatst had in DreamUp aangeeft en "use network" aanvinkt en voor de zekerheid na de connect een paar keer op die ping knop drukt heb je grote kans dat ie ook reageert en dan is het uploaden van die firmware binnen een aantal seconden gepiept, alleen is ie dan wel nog even bezig met erasen en flashen en verifien maar dat mag de pret niet drukken.:)

Ik heb ook een HD erin zitten, een vrij dikke van 200 GB.
Het is een Maxtor, dus voor BT daar de schuld aan gaat geven: ook hier werkte het okee met The Hydra.

Na een dikke avond eraan besteed te hebben, kan ik nu het volgende concluderen:

Zoals bekend heeft de dream 7000 problemen met de voeding van dergelijke dikke HD's.
Ook hier is dat de oorzaak van het probleem.
Satwalker beaamt dat ook, want als ie de HD verwijdert is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.
Maar een dream zonder HD is niet meer dan een gewone receiver.
Dus dat is hier niet aan de orde geweest.
Wanneer ik na een tijdje wachten op OK drukt om een kanaal te kiezen, dan werkt dat menuutje gewoon en ik kan ook een kanaal kiezen.
Maar op het display van de dream verschijnt dan alleen het volume balkje en verder niks.
Maakt verder niet uit welk kanaal ik kies, er gebeurt niks.
Het menu werkt wel normaal dus ik kan dan ook naar signaal meting gaan.
Daar zie ik waarden die niet kunnen kloppen.
Eerst vond ik maar 1 manier om dit op te lossen; namelijk een transponder scan doen.
Daarna CP settings erin zonder satlist, en dan weer verder.
Alleen als ik de dream dan uitzet en na een tijd weer aan, dan ben ik weer terug bij af.
Vandaag vond ik uit dat ik het volgende ook kan doen en dan redelijk snel de dream weer aan het lopen heb:

Menu
Instellingen
Services zoeken
Signaalmeting
(Ik zie hier dan signalen die niet kloppen.)
Dan ga ik naar onderen en kies gewoon een andere satelliet, en probeer daar een paar transponders (willekeurig).
Hierna ga ik weer terug naar de astra en probeer daar ook een aantal transponders.
Ineens schieten de signaal metertjes omhoog, en vanaf dat moment kan ik mijn dream met PLi normaal gebruiken zonder verdere problemen.

Aan satwalker dus de vraag of hij dit ook op een dergelijke manier kan doorstarten om te zien of we het inderdaad over hetzelfde probleem hebben.
Aangezien ik dit probleem eerder niet heb hoeven waarnemen, vind ik dit een bug in de image.
Ik hoop dat de gewaardeerde heren PLi image builders dit oppikken en kunnen oplossen.
Ik denk dat de tuner iets later moet worden ge?nitialiseerd tijdens opstarten zodat dit probleem zich niet meer zal manifesteren.

Ja natuurlijk het zou een voedingsprobleem kunnen zijn, er zijn meer van die 7000 die daar problemen mee hebben.
Maarja, wat moet je dan ook met een 200 gig hd erin?
Ik ken een paar mensen die er 120 en 160 in hebben liggen zonder problemen. Doch niet elke Dreambox is hetzelfde.

En nee, ik zal deze keer niet je Maxtor de schuld geven alhoewel ik mijn vingers wel voel jeuken.:biggrin:

He MAS3

Ik kan helemaal niet in het menu komen

Ik moet eerst de HDD stroomstekker loskoppelen van het mainboard van de dreambox

Daarna dreambox opstarten dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Maar met de HDD er aangekoppeld kan ik helemaal niet in het menu komen

En zoals ik van jou begrijp kom jij wel in de ontvanger en start jou machine wel door

Als ik flash erase doe met de bovenste knop ingedrukt bij het opsterten dan blijft hij in flash erase hangen

Maar als ik alle var volders nou van de hdd handmatig verwijder dan start hij ook niet op

Of ik moet de var files van andere images ook gaan verwijderen en backup gegevens van andere images

heb hier een 500 voor een kennis, dacht als het dan afgelopen is met hydra dan zet ik er ook gelijk maar pli op. maar ook in de 500 heb ik een raar probleem met de transponders. ik heb een draaibare schotel staan op astra maar geef in het menu(doe ik met hydra altijd zo) 2 sateliten diseq aan maar vreemd genoeg geeft hij de melding dat er geen sat gevonden is. als ik dan de schotel op de hotbird zet en op de hotbird laat zoeken werkt dat wel.
daarna settingslijst gedownload maar nog steeds doet de astra het dan niet.

dus toch maar weer de hydra erin gezet kan er toch moeilijk aan wennen de andere image`s

gr blokker

satwalker zei:
He MAS3

Ik kan helemaal niet in het menu komen

Zoals ik van jou begrijp kom jij wel in de ontvanger en start jou machine wel door

Maar als ik alle var volders nou van de hdd handmatig verwijder dan start hij ook niet op

Mijn receiver startte door totdat er op het scherm verscheen dat ie naar de astra aan het draaien was.
Ik heb de draaibaar settings van CP erop staan.
Dat, samen met de achtergrond van het bootscherm bleef er dan opstaan.
Op dat moment kon ik dus nog niets doen.
Na een poosje wachten kon ik dan wel op OK drukken om zo de programmalijst op de tv te zien, maar op het display van de dream verscheen dan nog niks terwijl dat wel hoort mee te gaan met wat je op de tv ziet.
Maakte niet uit op welke zender ik afstemde (horizontaal of vertikaal, hoge of lage band), er gebeurde niks.
Dan kon ik dus ook het menu bereiken en zo zoald boven beschreven naar de signaalmeting gaan.

Ook ik had gelijk nadat ik voor de eerste keer het spul draaiende had, de var naar de HD gekopieerd om te voorkomen dat die var zou gaan vollopen.
Maar ik kwam er gister avond toen ik nog ff wat ging proberen achter dat dan de HD de hele tijd aangesproken werd.
Om de 10 minuten of een kwartier ging dat ding dan aan de haal.
Das natuurlijk niet de bedoeling.
Dus heb ik var weer verwijderd en werkt ie nu gewoon uit het geheugen.
Nu kan ik de box weer gewoon naar standby zetten en daar ook weer normaal uit terug komen.
Maar als ik de box reboot of de spanning eraf is geweest, dan heb ik nog steeds het probleem zoals eerder beschreven.
Dat heb ik zojuist tijdens het typen van dit bericht nog ff gecheckt.
Ik heb nu voor 100 % zekerheid daarin, ook voor de eerste keer getest zonder de voeding van de HD erin, en dan is er geen probleem de bekennen.
Dus bij mij was (en is) de (voeding van de) HD wel degelijk de oorzaak van het probleem.
Maar wel in samenhang met de image en een instelling daarin.
En dus denk ik dat ik ook bij mijn eerdere conclusie moet blijven over initialiseren van de tuner in de box.
En ik zal opnieuw gaan uitkijken naar een separate voeding voor de HD, hoewel ik eigenlijk vind dat dit 1 van de zeer slordige zaken is in de dreambox.
En dit probleem dus eigenlijk onder fabrieksgarantie zou moeten vallen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan