THOR

Chrisjan

Sr. Member
Lid sinds
10 dec 2002
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
81
Ik beschik over een ovale VIOSAT -schotel ,momenteel reeds uitgerust met een monoblok voor ASTRA en HOTBIRD, maar zou graag een bijkomende LNB willen plaatsen voor THOR
De vraag is nu: is dit haalbaar en bestaat daaarvoor(zoals bij de frontwavier)de nodige aanpassingstukken om de LNB op een correkte manier bij te kunnen plaatsen?..
1000 x thanks
 
Met een beetje handigheid zou het eventueel lukken , maar de in de handel verkrijgbare uitbreidingen om meerder lnb's te plaatsen hebben geen zo'n grote openingshoek
Dus dat wordt zelf die houder maken of aaanpassen
 
Zal moeilijk worden!
Vooral ook het combineren van je monoblok met de extra lnb .

Van 13oost naar 1W is 14 graad en moet met een beugeltje op de hotbird lnb wel te doen zijn, zijn gewoon in de handel.

Weet niet hoe het zit bij VIOSAT, of je genoeg ruimte hebt voor een extra beugel op de lnb's en of de schotel groot genoeg is om genoeg signaal te krijgen bij scheel kijken naar 1W (Thor)

Het beste kun je eerst eens wat gaan experimenteren, koop een multi feed beugel en een lnb (voor maximaal 20 euro moet je daar wel aan kunnen momen) .
Dan monteer je de extra LNB aan de beugel en aan de Hotbird LNB.
De kabel naar binnen Direct aan de nieuwe LNB monteren.
Vervolgens afstellen op 1W (11785H 28000 5/6 komt bij mij 95% Quality binnen op 60 CM schoteltje) .

Als je met de signaal Qualiteit te vereden bent kun je je zorgen gaan maken hoe je het een en ander wilt aansluiten (aanpassing of bijzondere DiSEqc switch of coax relais).
 
Hartelijk dank voor uw raadgeving...maar kan ik dan wellicht de monoblok(Astra-Hotbird)-kabel en de Thor-kabel via een "disecq-switch" laten binnenkomen?....
 
Chrisjan;196673 zei:
Hartelijk dank voor uw raadgeving...maar kan ik dan wellicht de monoblok(Astra-Hotbird)-kabel en de Thor-kabel via een "disecq-switch" laten binnenkomen?....

Zoals ik hierboven aan aangaf niet met een NORMALE "diseq-switch" maar er schijnen speciale in de handel te zijn , Natuurlijk moet je ontvanger dit wel ondersteunen.
Er zijn mensen die een normale disq-switch omgebouwd hebben voor dit doel , ook hier geld dan dat je ontvanger het aan moet kunnen (Diseq 2 maal verstuuren).
 
Chrisjan;196673 zei:
Hartelijk dank voor uw raadgeving...maar kan ik dan wellicht de monoblok(Astra-Hotbird)-kabel en de Thor-kabel via een "disecq-switch" laten binnenkomen?....
Voor dat doel moet je een uncomitted switch hebben , maar zoals hier eerder geschreven , moet je ontvanger dubbele diseqc commando's kunnen zenden .

Maar ook al kan die dat niet , dan is er nog een "knutsel" oplossing met een gewone 4/1 diseqc switch .
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan