H
hatz
kan ik mijn andere pc"sin het net werk ook zien (met xp pro) en benaderen mapjes overzetten en zo.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Nee, dat hoeft niet. Als je meer dan 1 computer hebt, is het nog leuker de boel te combineren, zoals je nu al aan het doen bent.Ik twijfel tussen windows of de pinguin,
moet ik blijfen twijfelen...
RPM staat voor Redhat Package Manager. Alleen Suse en Redhat (en afgeleide) werken met RPM's.Kilroy zei:@Hatz (en andere gebruikers).
Als je onderdelen of programma's voor linux wil installeren is dat handig te doen met rpm's.
Konqueror draait over het algemeen onder KDE, Gnome heeft net als XCF z'n eigen filebrowsers.Je klikt in de filebrowser (konqueror) op de rpm en dan verschijnt een venster met daarin de keuze "install met yast".
Als we even van SuSe uitgaan, dan is zo ongeveer alles te vinden binnen YAST. Ook gewoon via de searchfunctie. Zoniet, zijn er nog de GuRu en Packman ftp site's die zich helemaal toespitsen op de SuSe distributies om RPM's compleet compattible te maken met de betreffende distributie.Daarna wordt geinstalleerd of er wordt gemeld wat nog meer nodig is (of fout is).
Een handige site voor rpm's is http://rpm.pbone.net als je weet wat je wil hebben, via de search funktie.
tar.gz is niet moeilijk al ze gelezen hebben hoe dat nu werkt? (op de commandline: man tar)Er zit voor alle distro's en versies wel wat bij.
Zoek dus iets voor de distro en versie die je gebruikt.
Grtz.
En dus alleen voor de distro's die RPM hebben.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Immers tar.gz is niet voor iedereen even makkelijk.
Overigens heb je na bv een suse 10 install gelijk een online-update gedaan.
Dan zie je gelijk hoe (on)compleet je bent.
(kernel effe overslaan, daar moet je eens goed voor gaan zitten).