thuis netwerk

hoi kerstkonijn,
ben begonnen met de cursus linux en dus suse 10 geinstalleert,
ben nog niet zo ver maar komt door tydt gebrek zoals iedereen .
ben nog niet veel verder gekomen .
nu doe ik een poging om de dream en de linux (suse 10) aan elkaar te knopen en de hobby verder meer diepgang te geven je ziet aan de het tydt dat ik reageer dat het laat is morgen wordt het weer laat met werk zondag heb ik meer tydt en ga verder met wat hier boven staat in de reacties.

gr hatz,

ho ja was van daag nog in amsterdam wat een rotstad nou ja die assorijders bedoel ik dus..

Met ftp kan je bestanden uitwisselen tussen de 2 linux computers. Ietsjes meer werk is nfs opzetten. Ik heb zelf aan ftp en telnet ruim voldoende.

Idd stomvervelend die lullo's uit de provincie die als aso's in A'dam gaan rondrijden, omdat ze denken dat in die stad alles mag. Om nog maar te zwijgen over die toeristen met huurfietsen die het verkeer niet begrijpen.

Met ftp kun je i.d.d. veel, tussen pc's en remote sites.
Een heel handig progje in kde is dan KBear, en is vergelijkbaar met wsftppro.
In de sitemanager vind je dan al een heleboel ftp sites die al klaar staan.
Gewoon anonymous inloggen, en downen maar!
Met konqueror of andere browser gaat dat natuurlijk ook, maar dan heb je die site-lijst nog niet.
Heel handig.
Grtz.

klik op konqueror (het huisje naast het groene startknopje)
Tik in de adresbalk:
Code:
remote:/

En kijk eens wat je ziet!!!

Zie je een aantal verschillende iconen; ga daar dan eens mee spelen!

moet nog veel lezen en uitproberen,
waar heb ik beoefte aan,
veel text in het nederlands (liefst) over ftp install op suse 10
also text over de werking cam3 en het installeren van kanalen/sateliet lijst naar dreambox 7000s.

dit alles mag verpakt zijn in veel textbestanden en websaits ben niet beroert om alles zelf uit te docteren en uit tevinden uiteraart met ondersteuning van jullie allemaal.

mag ook via email: hatzdiezel@hotmail.com

gr hatz,

Ik ga niets emailen!
Je kan vragen stellen op het forum, daar wil ik op reageren, zodat andere er ook wat van opsteken.
Het zou ook prettig zijn als je reageert op vragen die ik bv voor deze post zette... En natuurlijk ook die van ander mensen

Eerst maar eens linux leren, dan eens kijken of we de werking van cam3 uit kunnen pluizen...

(Let op: Ik ben nu sinds 2000 (6 jaar dus) al met linux bezig (windows vrij dus) en weet erg weinig van de emulatoren die in de dream zitten.
Je kan je voorstellen dat we in dat andere draadje ook al bezig zijn d'rmee... en zodra ik meer zin en tijd heb ga ik me daar ook even mee bemoeien...)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan