thuisnetwerk

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
52
Hallo people..

Net een extra dreambox gekocht.... Een 500
Ik heb al een dream 7000!!

Nu het volgende.......
Beneden staat de dream 500 Met een C+ kaart (met kompleet pakket)
Boven staat 7000 met een beperkt pakket zender..
Ik wil dus met de dream 7000 op de kaart van de 500 kijken!

Ze draaien op Mgcam en bij softcam staat kaartserver = cardserver.
Hoe moet ik nu de cam file's files aanpassen ???

Beneden is ipadres 10.0.0.2 ..En de kaart zit in poort 10000
Boven staat de dream 7000 op 10.0.0.1

das ??n vraag......
Nu de tweede

In de dream 7000 zit nartuurlijk een Harddisk..
en in de 500 ?s dit niet mogelijk...

Is het mogelijk om B.v groote plugins te starten met de 500 op de hdd,van
de dream 7000 ?????
Zoals die tux weather of dergelijke plugins ???

we gebruiken geen mgcam (alleen gbox) dus daar kunnen we je niet mee helpen. De ip adressen lijken goed want ze zitten in dezelfde range: 10.0.0.x

Wat de plugin betreft zal dat niet lukken omdat de plugin afhankelijk zijn van de image die in de enigma zit van je dream. Dus een plugin op dreambox 1 kun je niet gebruiken op dreambox 2. Je zult op de andere dreambox dezelfde image moeten gebruiken die ook die plugins heeft.

probeer het een met cccam
daar zitten ook veel moglijkheden in .

Kweetniet;173479 zei:
Beneden is ipadres 10.0.0.2 ..En de kaart zit in poort 10000
Boven staat de dream 7000 op 10.0.0.1

10.0.0.1 voor de Dream 7000 ?

Wat is het ip van de router ? Dit zou "normaal" 10.0.0.1 moeten zijn .......

Appie

Bij veel Speedtouch router toestanden is het ip standaard 10.0.0.138, maarja dat zijn dan ook vage apparaten, of in elk geval KPN heeft de boel vaag ingeregeld.:)

Black Tiger;173534 zei:
Bij veel Speedtouch router toestanden is het ip standaard 10.0.0.138, maarja dat zijn dan ook vage apparaten, of in elk geval KPN heeft de boel vaag ingeregeld.:)

Idd de oude serie staat op 10.0.0.138 , de nieuwere serie staat op 192.168.1.254
Vage apparaten..... valt wel mee, een klein beetje in verdiepen en je kan er behoorlijk mee uit de voeten wat poorten open zetten en port forwarding betrefd. Ook de netwerk functie en betrouwbaarheid zijn goed (dmz , dhcp , enz ).
En als je niet wil dat kpn er iets mee kan gebruik dan nooit de bijgeleverde cd maar gebruik de interne quick setup, dit gaat nog sneller ook.
De speedtouch is een behoorlijk stabiele router waar weinig mee mis is , meestal lees je over E-tech , sweex en andere aanverwanten dat er problemen zijn.

Ik kan er zeker mee uit de voeten, maar die oude types zijn echt prullen. De nieuwere mogen dan misschien beter zijn, maar bij mij heeft het merk al een slechte naam door de oude modellen en van Alcatel ben ik ook al niet zo kapot.
Misschien als je ze zo makkelijk vindt kun je hier even de helpende hand uitsteken als je wilt. Met een Linksys, Sweex, Sitecom, SMC of wat dan ook is dit grapje in no-time gepiept.
Dus daarom kies ik liever voor een fatsoenlijk ding zoals Linksys of Draytek.

De C+ goedgekeurde ontvanger is overigens ook een stabiele ontvanger, maar dat wil niks zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel.:)

Maarja, ieder het zijne natuurlijk, je gebruikt waar je happy en tevreden mee bent, da's ieders eigen keus.

Poe ....;) das een hoop informatie!!
Maar .... ik heb er bijna niks aan...

Er staat b.v gebruik een ander cam.. oke.
Maar hoe stel ik die dan in????

Ik krijg verbinding met mijn dreams,
Dus ik heb geen probleem met mijn router ofzo
En IDD ik vind mijn modem best een geinig ding :) Dus ik koop geen nieuwe.

Dus nogmaals...
Hoe stel ik nauw die pokke config file en m'n cardsrv file in
Liefs onder mgcamd die werkt namelijk goed bij mij.
Met dank aan freggel!

Een voorbeeld met CCcam of gbox mag nartuurlijk ook ;)

Voor zover ik laatst begrepen heb moet je dan ook cardserv instellen en activeren, dan werkt je kaart via de newcamd config met mgcamd.

Misschien dat iemand anders wat duidelijker kan uitleggen hoe dat moet.

lolie;173555 zei:
Idd de oude serie staat op 10.0.0.138 , de nieuwere serie staat op 192.168.1.254
Vage apparaten..... valt wel mee, een klein beetje in verdiepen en je kan er behoorlijk mee uit de voeten wat poorten open zetten en port forwarding betrefd. Ook de netwerk functie en betrouwbaarheid zijn goed (dmz , dhcp , enz ).
En als je niet wil dat kpn er iets mee kan gebruik dan nooit de bijgeleverde cd maar gebruik de interne quick setup, dit gaat nog sneller ook.
De speedtouch is een behoorlijk stabiele router waar weinig mee mis is , meestal lees je over E-tech , sweex en andere aanverwanten dat er problemen zijn.

Maar hoe forward je dan een poort als je 2 Dreams hebt en dus ook 2 interne ip's?
Kan in mijn router (een Billion,maar kan volgens mij nooit en bij geen enkele router) niet eenzelfde poort forwarden naar 2 interne ip's.

Mijn vraag is dus hoe verbind ik nu de "server" naar beide Dreams als ik poort 15000 (bijv) open moet zetten naar 2 interne ip's?

Nee, je kunt niet dezelfde poort forwarden naar meerdere interne ip adressen.

In dat geval zul je dus twee poorten moeten gebruiken, op de ene 15000 en op de andre bijvoorbeeld 15001.
Doch normaliter heb je dat alleen nodig als je op beide servers een cardserver hebt draaien, als client heb je geen inkomende poortforwards nodig.

De server verbindt namelijk niet met de Dreams, maar de Dreams verbinden met de server. Tenzij je gbox gebruikt en in dat geval zou je ook kunnen besluiten om je tweede dream naar je eerste dream te laten connecten i.p.v. naar je externe peer.

Ja , Ja ,Ik heb beeld met het thuisnetwerk........
Boets heeft effe een tijdje met mij aan de telefoon gehangen...
En hoppa :) Ik heb weer Beeld

Dus hierbij een dankjewel aan Boets en Freggel voor de moeite ;)

Black Tiger;173610 zei:
In dat geval zul je dus twee poorten moeten gebruiken, op de ene 15000 en op de andre bijvoorbeeld 15001.
Doch normaliter heb je dat alleen nodig als je op beide servers een cardserver hebt draaien, als client heb je geen inkomende poortforwards nodig.

De server verbindt namelijk niet met de Dreams, maar de Dreams verbinden met de server. Tenzij je gbox gebruikt en in dat geval zou je ook kunnen besluiten om je tweede dream naar je eerste dream te laten connecten i.p.v. naar je externe peer.

THX BT. Ik gebruik Gbox en zat me al af te vragen hoe ik een 2de Dream ( een 500tje ofzo) op onze slaapkamer kon laten draaien.
Ik moet dus wel een poort forwarden maar zat me dus steeds af te vragen hoe ik dan deze (uiteraard zelfde) poort naar een ander ip moest doorsturen.
Hetzelde ip geven komt namelijk ook niet goed lijkt me ivm conflicten bij het gelijktijdig aan hebben staan.

Je kunt niet 1 poort forwarden naar meerdere interne ip's.

De enige methode is die wat ik aangaf, je maakt op de ene dreambox een d-lijntje aan voor de tweede en die tweede dreambox laat je dus ook middels een d-lijntje op je eerste dreambox inloggen.

Alleen de eerste dreambox logt dan extern dus heb je maar 1 port-forward nodig.
Je verliest dan wel 1 hop op de tweede dreambox maar in de meeste gevallen is dat geen probleem.

Een D-lijn is een regel met gegevens die in de cwshare.cfg van Gbox komt te staan om een verbinding te kunnen maken via deze emu met een andere dreambox.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan