Thunderbird probleem

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Zucht, had ik het maar nooit gedaan.
Ik heb Thunderbird ge-updated en nu moet ik elke keer als ik Thunderbird opstart mijn wachtwoord invullen en dat was met de vorige versie niet zo.
Onder opgeslagen wachtwoorden is niets vermeld en onder mijn accountgegevens zie ik geen mogelijkheid om een wachtwoord in te voeren.
En 'n vinkje zetten bij de mogelijkheid: "Wachtwoordenbeheerder gebruiken om dit wachtwoord te onthouden" werkt ook niet.
Ook de hulppagina van Thunderbird biedt helaas geen uitkomst; krijg trouwens het idee dat dat over een vorige versie gaat, want ik krijg geheel andere schermen.
Wie weet raad?
b.v.d.
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat er aan het gebeuren is.
Je zegt dat als je Thunderbird opstart er voor je wachtwoord gevraagd wordt. Maar is dat iets van Thunderbird zelf of wordt er dan voor het wachtwoord van je e-mail adres gevraagd? Want dat lijkt me eerder het geval.

Gaat het dan om een Gmail e-mail adres of hotmail of iets anders?

Wat je eventueel kunt proberen is het volgende.
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\huaunoht.default-release\
of
C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\huaunoht.default-release\

Hiervoor moet je wel even zorgen dat je verborgen bestanden en mappen kunt zien. Waar hier "gebruikersnaam" staat, daar moet je uiteraard naar de map met de accountnaam die jij gebruikt gaan.

Zorg eerst dat Thunderbird afgesloten is.
Ga naar die map en verwijder het bestand pkcs11.tst en start dan Thunderbird opnieuw op. Vul wachtwoord opnieuw in en gebruik de optie om het wachtwoord te onthouden.
Werkt het dan wel weer?
 
Ha BT (wie anders -lol-) ja, het gaat om mijn wachtwoord voor mijn email; mijn "gewone" email van Ziggo.
De map huaunoht.default-release heb ik niet; wel eentje die eindigt op default, maar daar staat helaas geen map pkcs11.tst in.
D'r komt zo wie zo in alle mappen van Thunderbird helemaal geen map voor die op tst eindigt.
Wel vind ik een map logins.json en een logins-backup.json, maar die laatste is al weer 2 jaar oud.
 
maar daar staat helaas geen map pkcs11.tst in.
Nee geen map, dat zou een bestandje gemaakt pkcs11.txt moeten zijn.
V.w.b. die mappen wordt het wel lastiger als je deze map niet hebt.

Ah voor het Ziggo account. Hmmz... en via webmail werkt dat nog wel, toch?
Je zou eens systeemherstel kunnen proberen.

Als je imap gebruikt zou je ook kunnen proberen Thunderbird te deinstalleren op de nette manier.
Dan de nieuwste nog eens downloaden en weer opnieuw installeren en dan weer de mail instellen.

Anders moet ik even verder zoeken als dat niet werkt. Of iemand anders nog iets weten uiteraard. :)
 
Ja sorry, ik bedoelde uiteraard 'n bestand i.p.v. map en ja webmail werkt "normaal".
Ik heb systeemherstel gedaan; daar deed ie ruim 2 uur over (??), hoezo een ogenblik geduld.
Zo te zien werkt alles, behalve Thunderbird, krijg foutmelding could'nt load xpcom, maar daar schijnen meer mensen last van te hebben zie ik op google.
Wat ik begrijp moet ik de map Thunderbird handmatig verwijderen en dan opnieuw installeren, dan zouden je oude mails en instellingen "gewoon" werken.
Dat ga ik morgen dan maar ff proberen, maar ik maak voor de zekerheid toch maar eerst een kopie van die map ....default
 
Wat ik begrijp moet ik de map Thunderbird handmatig verwijderen
Ja alleen vanuit c:\Program files of c:\Program files(x86) inderdaad. Daarna nieuwste versie gewoon weer installeren.

Wel raar dat systeemherstel er zo lang over deed. Vaagheid. Naar hoe lang geleden ben je terug gegaan? Hopelijk paar dagen? Anders kan het wel langer duren inderdaad. Maar 2 uur is wel lang, of is die pc wat traag?
 
Geen flauw idee waarom het zo lang duurde; herstelpunt was van 'n paar dagen geleden.
Nou ik heb dus gehandeld zoals hierboven vermeld en ben d'r niks mee opgeschoten; het enige goede nieuws is dat al mijn mails etc. bewaard zijn gebleven, maar ik moet nog steeds mijn wachtwoord invoeren.
De map Thunderbird weer verwijderd en de suggestie van de faxman van C.I. om het als administrateur uit te voeren was ook niet de oplossing.
Toen nogmaals de map Thunderbird verwijderd en mijn oude versie geïnstalleerd et voilà; het werkt weer als vanouds.
Alleen heb ik nu dus versie 31.8.0 en de laatste versie is 91.10.0.
 
Diverse updates gehad en we zitten hier op versie 91.10.0 32 bits en totaal nergens last van gehad op beide laptops. (windows 10)
 
Ik hoop dat je het hebt of email thunderbird? ik had die al paar keren gedownload met succes,maar echter neemt hij mijn wachtwoord niet meer aan? want het werkte we met fb......@skynet.be maar blijkbaar hebben ze daar nu proximus.be van gemaakt, word die ww dan ook gewijzigd?
 
Voor de duidelijkheid ik heb het idd over het email programma Thunderbird.
Diverse updates gehad en zit nu op de laatste versie. 91.10.0
Email accounts van gmail en enkele accounts van mijn domein bij mijnhostingpartner.
Nog nooit password problemen na de updates van Thunderbird (geinstalleerd onder windows10)
 
Laatst bewerkt:
@the matrix, misschien is de update van versie 31 naar 91 in één keer te veel van het goede.
Alhoewel automatische update aanstaat, nooit een update gehad/gezien en nu probeerde ik het handmatig
 
misschien is de update van versie 31 naar 91 in één keer te veel van het goede.
Dat idee heb ik ook inderdaad. Als je maar 1 email adres hebt en het is imap, dan zou je Thunderbird eens volledig kunnen verwijderen op de nette manier, dus volledig uninstallen.
Daarna moet je in de (verborgen) map bij c:\gebruikers\user\appdata\roaming\ de hele Thunderbird map verwijderen.

Even herstarten voor de zekerheid.
Dan de nieuwe versie installeren, en dan zou het goed moeten gaan.

Evt. kun je van tevoren met Mailstore Home (gratis) een backup maken van al je e-mails. Maar als het imap is dan staan ze als het goed is op de server en krijg je ze vanzelf weer terug.

word die ww dan ook gewijzigd?
Nee normaliter niet, tenzij aangegeven. Als je met je oude wachtwoord nog altijd via webmail kunt inloggen maakt dat geen verschil.
Je zou dan ook eens dat bestand kunnen verwijderen wat ik eerder schreef als je dat in de Thunderbird profile kunt vinden tenminste.
Dat pkcs11.txt bestand.
 
Dan de nieuwe versie installeren, en dan zou het goed moeten gaan.
Eh ja en dan? Kan ik dan nog wel mijn oude emails etc. inzien?

Vind het nogal wat om alles weg te gooien, dus eerst toch maar verder gezocht op de hulppagina's van Thinderbird.
Daar vind ik wel wat, maar nu kom ik op een terrein waar ik weinig kaas van heb gegeten.
Ik vind het volgende:

Druk om msconfig te bewerken op de startknop van Windows, typ ‘msconfig’ en selecteer het programma dat wordt weergegeven. Selecteer het tabblad Services. Zorg ervoor dat ‘Application Experience’ is ingeschakeld. Klik op OK en herstart zonodig uw computer.

En laat ik nou geen Application Experience hebben; d'r staat trouwens helaas niet bij om welke Windows versie het gaat.
Kan ik dat alsnog op een of andere manier installeren of heet het tegenwoordig anders? Mijn Windows 10 is wel helemaal bijgewerkt
 
Eh ja en dan? Kan ik dan nog wel mijn oude emails etc. inzien?
Zoals ik als schreef, als je nu gebruik maakt van imap, dan staan jouw oude emails op de server dus die krijg je dan weer automatisch terug.
En ik noemde ook al een programma waarmee je tevoren een backup kon maken voor alle zekerheid. En dat moet je sowieso doen als je pop3 gebruikt.

Je kunt ook de hele profile map kopiëren om een backup te maken. Dat is trouwens ook de map waar dat .txt bestand in zou moeten staan waar ik het eerder over had om te verwijderen.
Hier is een Nederlandstalige handleiding met foto's voor backup.

Ik zou in elk geval eerst proberen nieuwe installatie en dan opnieuw inloggen of je alles terug krijgt, voordat je een misschien corrupt profiel gaat terug zetten.

Die Application Experience daar heb je niets aan, want als oplossing werd gegeven om Thunderbird uit de Program files (x86) directory te verwijderen en dan opnieuw te installeren en dat heb je al geprobeerd en hielp niet.
 
Je kunt in Thunderbird (Pop3) al je emails selecteren en vegen in een Windows map. Later kun je ze weer terugvegen, en staan ze er weer in TB.
Zo doe ik ook mijn back-ups.
 
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad. Maar het is sowieso handig om regelmatig een backup van de e-mails te maken voor als de pc eens crashed.
Om die reden adviseer ik altijd om daarvoor Mailstore Home te gebruiken, deze kan bijv. ook online mails zoals Gmail backuppen als je die niet in je mail client gebruikt. Backup kan naar USB stick of externe disk of waar je maar wilt, zelfs op dvd branden, alhoewel ik dat niet zou doen.
Dat heeft de volgende voordelen, het programma is gratis, het maakt er een database van dus je kunt altijd al je mails doorzoeken en indien nodig kun je ze ook weer (naar keuze) terug zetten naar je mail programma.
 
Omdat ik nou eindelijk wel eens van dit probleem af wou, heb ik de faqman van c.i. benaderd.
Moest één bestandje( secmod.db) verwijderen en het probleem is opgelost :applaus:
 
Oh, volgens jouw post #7 was het probleem al opgelost.
Schijnbaar is het weer terug gekomen?

Anyway. Die secmod.db wordt inderdaad als oplossing gegeven, fijn dat je opnieuw gefixed hebt. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan