timer functie werkt niet naar behoren

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.549
Waarderingsscore
653
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb problemen met de timer functie .

Ik heb drie timer functies geprogrammeerd

1 die op een vaste tijd op maandag t/m vrijdag een opname moet maken
1 op zaterdag (wekelijks)
1 op zondag (wekelijks)

Keurig ingevuld en volgens de timer ook netjes ingepland.

Maar op de een of andere manier verdomd ie het om op te nemen.

Als ik een STB herstart doe dan gaat het de eerst volgende dag goed , maar daarna wordt er weer niks opgenomen.

Heb dit met open PLI en met VTI image .

Is dit herkenbaar?
 
En op welke van je twee ontvangers gaat het fout?. Ik vind het vreemd, heb zelf Vu+ Duo en programmeer maar raak via EPG, zowel herhaling dagelijks als wekelijks en tot hier toe nog g??n problemen ondervonden. Ook niet bij meerdere opname?s die op de zelfde tijd lopen.
In het uiterste geval, misschien een fabriek-reset. Zie wel dat je je zenderlijst op je PC hebt als reserve, kan je deze later eenvoudig weer naar je ontvanger sturen.
Als het gelukt is, graag even hier melden, kan nog van nut zijn voor andere lezers.

Succes!!.
 
Uiteraard de Vu+duo

programmeren via epg dat werkt volgens mij eender als via de timer functie via menu .

ik programmeer daar de op te nemen programma's

FActory reset heb ik gedaan door van Open Pli naar VTI image te gaan.
 
OK,

Ik ga in dit geval ook maar af op wat ik elders wel eens lees met hardnekkige "fouten".
Zet de laatste software van een image eens opnieuw op een USB-stick en flash dit opnieuw. Wel eerst de stick formatteren, zodat er echt niets meer opstaat.
 
blijft hardnekkig, opnieuw geflashed en een opname geprogrammeerd herhalen op ma/vr.

Woensdag is de opname uitgevoerd vandaag wederom niks .

Vreemd
 
Gebruik je de VPS plugin? Zo ja dan heb je kans dat VPS is ingeschakeld en je afgaat op de sturing van de (op te nemen) zenders. Dit is m.n. van belang voor de Duitse zenders (ARD, ZDF en SKY) want Nederland werkt zo ver wij weten niet met VPS en de "Running program" functie.

Zo nee, wat staat er in /etc/enigma2/timers.xml (overigens voor VPS is het /etc/enigma2/timers_vps.xml)
 
<?xml version="1.0" ?>
<timers>
<timer begin="1311136440" end="1311136860" serviceref="1:0:1:7F3:449:35:C00000:0:0:0:" repeated="31" name="uki" description="" afterevent="auto" eit="355" tags="" disabled="0" justplay="0">
</timer>
<timer begin="1311396240" end="1311396660" serviceref="1:0:1:7F3:449:35:C00000:0:0:0:" repeated="32" name="uki" description="" afterevent="auto" eit="356" tags="" disabled="0" justplay="0">
</timer>
<timer begin="1311482640" end="1311483060" serviceref="1:0:1:7F3:449:35:C00000:0:0:0:" repeated="64" name="uki" description="" afterevent="auto" eit="356" tags="" disabled="0" justplay="0">
</timer>
</timers>
 
Is niks mis mee, dus de programmering vd timers is goed en wordt ook goed weggeschreven. Je hebt het met PLi en VTI, hetgeen dus 2 verschillende images zijn. Wij en anderen hebben hier geen problemen met de timer functie, dus het ligt niet aan Enigma2. Togan heeft ook geen problemen dus ligt het ook niet aan de VU+ duo en ook aan de VTI image want die gebruikt Togan ook.

Samenvattend: zal (denken we) niet aan de images liggen, ook niet aan Enigma2 en ook niet aan de ontvanger. Dan zal hoogstwaarschijnlijk het met het vrije geheugen te maken hebben (flash vol of zo). Doe eens in telnet: df -h

Wellicht flash ruimte vrij maken door dingen vanuit de flash op een USB stick te zetten. Je kunt ook eerst de niet gebruikte talen uit je flash verwijderen. Bijgevoegd een door ons gemaakt script dat de talen (behalve NL, DE en EN) uit je flash verwijderd. Plaats deze in /temp en chmod 755, daarna opstarten. Het verschil in vrije ruimte kun je bekijken door voor en na het uitvoeren van het script in telnet in te tikken: df- h en dan bij "root" kijken.

[attachment deleted]
 
/dev/root Size 118M Used 52.6M Available 65.4M
udev Size 2M Used 20k Available 2M
/dev/ntdblock2 Size 4M used 380k Available 3.6M
tmpfs Size 69.2m Used 1.7M Available 67.5 M
tmpfs Size 69.2M Used 0 Available 69.2 M
/dev/sda1 Size 296.8G Used 1.1 G Available 295.8G

Memory is geen probleem snap het dus niet.
 
Inderdaad meer als 50% nog aan vrije ruimte in flash (/dev/root). Dat is het dus ook niet.
Het is weliswaar een VU+ duo, dus geen dreambox maar wel Enigma2. Welke versie van dvb-modules gebruik je?

Code:
opkg list_installed *dvb-modules*
Kan zijn dat je i.p.v. opkg moet intikken: ipkg.
Wij hebben hier in gebruik:
Code:
root@dm8000:~# opkg list_installed *dvb-modules*
dreambox-dvb-modules - 2.6.18-7.4-dm8000-20110506-r0
Dit zijn de hardware drivers welke in gebruik zijn, wellicht gebruik je oude(re) drivers welke het probleem veroorzaken.

Je kunt natuurlijk ook in telnet intikken:
Code:
opkg update && opkg upgrade
zodat je image geupdate is naar de laatste stand (voor zover beschikbaar op je feed)
 
@eendenteam,

Je schrijft: "Het is weliswaar een VU+ duo, dus geen dreambox ...", je gaat me toch niet vertellen dat Dreambox beter is h??. In sommige gevallen, hangt af van type, w?l duurder.
Bij diverse forums kom je mensen tegen die en DM als Vu+ hebben. Als Vu+ echt de mindere zou zijn, dan kochten mensen die al een DM hebben toch geen Vu+?.
Wat een duo niet heeft, is 2 decoders, maar of iedereen dat mist?.
 
vuplus-dvb-modules -2.6.18-7.3-r19-20110610

ook na de update en de upgrade
 
Togan;216325 zei:
Je schrijft: "Het is weliswaar een VU+ duo, dus geen dreambox ...", je gaat me toch niet vertellen dat Dreambox beter is h??. In sommige gevallen, hangt af van type, w?l duurder
Nee. We weten niet welke beter is, dan hangt van zoveel dingen af; o.a. persoonlijke. We hebben dat geschreven omdat sommige drivers wellicht anders zijn. Daarnaast kun je op een VU+ Duo niet alle images installeren die je op een dreambox wel kunt installeren. Was dat wel zo, dan zou een image als OoZooN of een originele Dream Multi Media uitkomst bieden, omdat die nu eenmaal de laatste en dus nieuwste drivers hebben.
 
the matrix;216327 zei:
vuplus-dvb-modules -2.6.18-7.3-r19-20110610
Van 10 juni 2011, dat zal dus de nieuwste zijn en dus zal het daar ook niet aan liggen. Maar waar dan wel aan.
 
ik krijg het vermoeden dat het aan de gekozen opnames ma/vr ligt.

ik heb die nu allemaal op losse dagen gezet en dan wekelijks herhalen eens kijken of het nu "doorloopt"
 
tot nu toe zijn de "los" geprogrammeerde opnames uitgevoerd, vermoedelijk heeft het systeem problemen met de opname ma/vr .
 
Het blijft toch vreemd, ik heb "De premiejagers", op ??n, geprogrammeerd als ma t/m vrij.
Ik heb dit gedaan uit de EPG in de "weeklijst". Dit gedaan met 2x op groene toets drukken. Ondanks dat dit programma niet elke dag op exact de zelfde tijd staat geprogrammeerd, heb ik er g??n problemen mee. Terwijl de opname loopt, neemt ie op donderdag ook nog "Tatort" op van de WDR, dit staat wekelijks geprogrammerd en zelfs dat gaat goed.
 
Ik heb eigenlijk ook zo?n soort probleem, als ik de VU+Duo van te voren op de juiste zender zet gaat alles goed. Staat hij op een andere zender dan gaat het fout. Al helemaal als mijn schotel ook nog moet draaien. Ik programmeer ook 5 dagen in de week Dubai One 7 West 11785 V 27K5 3/4, trouwens op dit moment geen beeld en geen geluid, wel EPG dus er moet iets fout zitten. De rest op 7 West prima beeld.
Zet ik de VU+Duo er van te voren niet op, niks timer opname. Heb OpenPli en voor de rest is het een prima bakkie! Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet
 
Zoals je al wel hebt gelezen, ik ken die problemen niet. Heeft op zich ook niet met PLi, VTi, Vix of ander image te maken.

Probeer toch nog eens de ontvanger te "flashen" met het laatste image naar keuze.
Laat evt. "plug-ins" voor wat ze zijn en probeer het dan nog eens.
Gaat het dan goed, ligt het aan de plug-ins. Download dan iedere keer maar een plug-in en test de boel opnieuw, zo kom je er achter welke plug-in de veroorzaker kan zijn.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan