Tip: Stotteren met opname

S

SilverViper

Ik ben gister nogal druk geweest. Had het volgende probleem:

Als ik opnam kreeg ik een stotterende/haperende beeld weergave als resultaat. Nu hoorde ik dat het aan de image kon liggen. Zeker nu helemaal het sinds met die nieuwe image het probleem begonnen was, heb ik dus zo'n 10 verschillende images geprobeerd. En drie keer raden: het probleem bleef. Ik ten einde raad een oude ruDream derop gezet waar ik zeker van wist dat die het deed. En deed het dus nu ook weer.

Dan sta je raar te kijken... ik alle settings nagelopen wat het euvel zou kunnen zijn: het was de emu. Degene die happert zat niet standaard op de ruDream. Dus ik weer hydra derop gezet, andere emu genomen, et voila!

M.a.w ben ik 7 uur bezig geweest met iets dat in 20 seconden verholpen kon hebben...

Lap tekst maar de moeite waard :tong:

GRTZ,

SV2k

Mooi verhaal.. maarreh.. welke emu gaf dan het probleem? Want helaas heb je dat er niet bij gezegd en da's dan ook wel interessant om te weten.:)

uhm tis indd handig te vermelden dat newcamd dus deze probs gaf, en met radegast loopt ie prima.

Reden dat ik altijd newcamd gebruikte was omdat ik vond dat hij op bepaalde images sneller zapte...

Hmmz... da's dan toch vreemd.
Misschien een combinatie van ontvanger, hd en emu? Of misschien de versie newcamd?
Want ik heb hier ook newcamd draaien en heb laatst de volledige Domino Day opgenomen en dat duurde toch best lang, maar daar zaten 0 haperingen in, ondanks newcamd emu dus, maar niet de allernieuwste versie dacht ik.
En dat op de rudream 108.1.

Heb er ook veel last van gehad, alle files even op me pc hdd's gezet en daarna de db hdd geformateerd, daarna alles weer terug gezet, en eigenlijk sindsdien geen haperingen meer (heb geen ongelakt hout meer :()

maar testen is nog niet volledig afgerond.

Ik heb de zelfde ervaring met newcamd. haperen en het verlopen van het geluid. Ook hier (met Hydra) geen problemen met radegast.

Mazzel, Rovi

Ik gebruik Hydra en Newcamd en heb echt nooit problemen ondervonden.
Alle films zonder haperingen en ik neem best veel op hoor :)

ik moet mijn eerdere uitlatingen terug nemen, toch weer haperingen, ik heb Ucas emu gebruikt, oja, en een hdd die niet (meer) word ondersteund door Dream... :( (samsung 160 gb hdd)

Nja, kan er niks aan doen, vind dat nu eenmaal leuk met die vallende steentjes.:)

Originally posted by Black Tiger
Nja, kan er niks aan doen, vind dat nu eenmaal leuk met die vallende steentjes.:)

Dat doet je imago hier anders geen goed hoor ;)

ou... kan het nog wel een stukje erger maken. Ik ben ook helemaal gek op treintjes. :biggrin:

Haperingen tijdens de opname wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door de HD zelf.
D.w.z. niet ieder HD is geschikt voor de Dreambox, de voeding levert niet voor iedere HD de benodigde amp?re.
Dit is veelal op te lossen door een losse (extra) voeding in de Dreambox te monteren.
Ook het gebruik van een Deck-telefoon kan klachten tijdens de opname veroorzaken, mits deze dicht in de buurt staat.

Ik betwijfel die dect telefoons... Heb er wel hier 3 handsets en 3 basisstations. Ze staan er niet echt dicht bij maar toch... En dannog, waarom Radegast wel en newcamd niet?

ik heb trouwens nu de nieuwste rudream werkend. Basis is de 1.07.4 Via Flashwizard Pro 4.0 multiboot gemaakt en toen dus deze Fwz file toegevoegd, geen gestotter meer en toch de nieuwste img van ru. :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan