Tja wat is dat nou voor iets?

S

Snuffer

Hi

Ik heb over genomen van iemand een Echostar SR5500 met een "Echostar satellite interface"

Klein zwart kastje met op de achterkant:

2 draden zwart/wit PWM

2 draden rood/zwart FSS/DBS deze levert de voeding via de SR5500

1 F-Conn rec out

1 F-Conn DBS in

1 F-Conn FSS in

Een dipschakelaar met 4 switchs set. up SW

En een aansluiting voor ferrite + en -

Is er eimand die mij iets meer kan vertellen ik heb geen beschrijving van dit kastje en raar op het indernet staat ook niets te vinden.

Ik heb wel het NL boek van de SR5500 maar daar staat ook niets in.

Ron

 
volgens mij is dit kastje voor de magnetiche polyrotor

althans daar werdt die ferrite aansluiting wel voor gebruikt

en die DBS en de FSS is een gokje van mijn kant is dit niet voor hoge en lage band lnb,s ?

plaats anders eens fotoje van dat kastje met voor en achterkant

het is al een oudje heb nog wat gevonden op een website

EchoStar SR - 5500

Analog receiver with built in positioner with dual input to receive both C & KU band satellite channels.

 
Rienk

Klopt als een bus en die feritte is voor de 2e LNB C en KU band.

De SR5500 heeft een automatisch systeem om de rotor op het sterkste signaal te zetten dat wil ik proberen te gebruiken.

Ook kan deze machine de lnb goed zetten met polarisatie auto. dus dit wil ik in mijn systeem gebruiken

 
Je weet toch wel dat je daar dus een geschikte LNB voor nodig hebt, die waarschijnlijk verouderd zal zijn en daarom ook waarschijnlijk een veel hoger ruisgetal zal hebben ?

Of heb je nog een originele ferriet gevonden die je tussen feedhorn en flens-LNB gaat monteren ?

Uiteraard heb je dan niets meer aan een universele LNB en dien je de voeding daarvan in te stellen als alleen 12 volt indien dat gaat.

 
Mas 3 klopt maar misschien is het stuur systeem te benutten op mijn LNB die kan roteren om zijn as. Heb je deze wel eens gezien op mijn site???

Dat wil ik du testen.

De LNB heb ik er wel bij en de ferriet zit er ook bij tevens een soort polarizer met een speigeltje.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan