Tnt, post niet bezorgd?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Tja dit heb ik weer...

Een tijdje terug via een webshop iets besteld en keurig netjes via I-deal betaald, maar 2 weken na dato niets ontvangen, en dus maar eens de webshop gebeld hoe het zat?

Pakketje was op 1 oktober verstuurd, ik had het op 29 september besteld.

Men was zo netjes om nogmaals het bestelde te versturen, het ging in dit geval om iets van €9,30. ( hoesje voor een gsm ) .

Ik dacht dat hun fout zaten, maar nu blijkt het waarschijnlijk anders!

Een uurtje geleden kom ik uit bed ( nachtdienst ) en ik zie dat ik een oproep gemist heb en een voicemail heb, blijkt het de Arbodienst te zijn waarom ik gisteren niet geweest ben voor de jaarlijkse keuring voor het werk? Ik heb die brief nooit ontvangen!

Maar nu blijkt dus dat beide poststukken op dezelfde datum verstuurd zijn, en wel op 1 oktober.

Ik heb dus nu contact opgenomen met TNT waar beide poststukken gebleven zijn, want de keuring die ik gemist heb kan in rekening gebracht worden en kost dacht ik €145,-!

Hoe sterk sta je in je schoenen als je een probleem hebt als dit met TNT?

Want vandaag of morgen mis je een brief die gevolgen kan hebben voor een uitkering als je daar niet komt opdagen....

Hoe sterk sta je in je schoenen als je een probleem hebt als dit met TNT?
Zonder aangetekend stuk of track en trace code sta je weinig sterk.

Van de andere kant is het wel aan de verzender om aan te kunnen tonen dat hij het poststuk ook verzonden heeft, er kan altijd iets mis gaan.

Je staat natuurlijk ook een stuk sterker als de datum (en tijdstip) van je email communicatie met die webshop eerder is geweest dan de communicatie met de Arbo. Jij kunt dan namelijk aantonen dat ook al iets anders wat door de brieven bus past op die dag niet bezorgd is.

Ik zou sowiezo een klacht indienen bij TNT hierover.

Jij als ontvanger van de post kan wel een klacht indienen maar ze doen er niets mee. Jij bent tenslotte niet de klant. Degene die de brief gestuurd heeft moet een klacht indienen en dat zal zelden gebeuren. Jij als ontvanger kan niets doen.

Dat klopt, maar als het op een bezwaar aankomt bij een instantie als UWV sta je toch iets beter in je schoenen als je geprobeerd hebt om de zaak goed te maken. Je kunt dan ook aangeven en aantonen dat je een klacht hebt ingediend maar dat je niets kon omdat de verzender dat moet doen omdat die klant is.

Voor de post zelf maakt het inderdaad niets uit want je bent geen klant, dat klopt helaas.

Ik wacht in mijn geval het antwoord van TNT af, want ik had laatst ook al zoiets met DHL!

Klaar zijn ze met mij iig nog niet.

Jawel, toch wel klaar, of je zult het via de afzender moeten gaan regelen dat die op zijn achterste poten gaat staan.

Zoals gezegd heeft Sjef gelijk.

Ik ben zelf ook al eens een pakketje kwijt geraakt met een modelbouw motortje wat vanuit Duitsland naar mij gezonden werd. Gelukkig maar voor 15 euro, maarja, het is wel weg. Jammer dus.

Maar weet je nou wat het erge is?

Er wordt gewoonweg geen antwoord gegeven op een gestelde vraag!

Hebben die ( grote ) bedrijven nou tegenwoordig het recht om gewoonweg niet te reageren, en problemen en fouten dus maar gewoon af te wimpelen???

Ik vindt dit echt een kwalijke zaak.

Maar wat doen we er nog tegen....

En 1 van de afzenders heb ik vandaag nog aan de telefoon gehad, en die vertelde mij dat ze zelf ook al op deze manier problemen hebben met TNT. Het kost langs beide kanten geld, en de winst stijgt maar.

Druk maken heeft geen zin. Het is inderdaad gewoon zo. Er zijn bedrijven die weken de tijd nemen om te antwoorden of helemaal niet antwoorden.

Daar is pas nog ergens iets over geweest (op TV of op Duck ofzo?). Daarbij vroeg men zich af hoezo we dachten dat er crisis was. Bij verschillende bedrijven offertes aangevraagd, sommigen reageerden uiterst laat, laks of in het geheel niet.

Dus het is niet alleen zo met klachten, maar zelfs als er iets te verdienen valt.

Platbellen/mailen zou dat helpen?

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Sterretjes staan voor de tekst die ik eigenlijk wou typen.

LoL... ik kan me iets bij die sterretjes voorstellen.:biggrin:

Maar platbellen en mailen zal niet hlepen. Kost je alleen energie en je wordt er chargrijnig van. Ik zou het gewoon laten rusten, middelvinger opsteken en hopen dat het niet meer gebeurt, scheelt weer een boel frustratie.;)

Zag gisteravond een TV reclame voor het programma Kassa dat vanavond een directeur van Post NL daarbij zit en gaan ze een stel vragen aan hem stellen.

Dat begint meestal 19.00.

Nou ik heb het gezien bij Kassa @freggel1 is niet de enige met klachten.

Je schrikt er van als je het hoort, mensen die hele weken geen post krijgen een enkeling zelfs al 9 maanden niet meer.

Ja toch een hoop niet meer gemotiveerd personeel de ene reorganisatie na de andere, vroeger kreeg een postbode een opleiding als je nu lezen kan is het genoeg volgens mij.

Lezen kan? Ja dat is wel genoeg want als je ziet hoe ze de mensen aanwerven, iedereen kan tegenwoordig postbode worden.

Ik zie er hier 3 of 4 verschillende in de straat komen. Vroeger had je een echte postbode die een sollicitatieprocedure doorgaan had, dat waren ook mensen die te vertrouwen waren. Althans de meesten.

Nu kan iedereen postbode worden en als er iets kwijt is dan wordt er gewoon gezegd dat het uit de fiets werd gejat toen men even op de hoek wat brieven in de bus aan het gooien was ofzo.

Dat zal soms wel eens waar zijn maar niet altijd. Kan me ook voorstellen dat ze de fiets niet meer meenemen. Heb er vanmiddag weer een gezien die zo'n zware tassen had, twee aan de fiets en eentje aan zijn schouder en waarom? Ze moeten tegenwoordig ook nog allerlei reklame naar binnen kiepen.

Dat werd vroeger om een paar centen te verdienen door schooljeugd gedaan.

Veel van die reklamebedrijven besteden dat nu uit aan TNT en waarom? De wijken zijn te groot of de jeugd vind dat ze niet meer genoeg verdienen of wat dan ook en de centen worden wel gevangen terwijl de reklame ergens op straat of in de struiken op een hoop wordt gegooid, zonder te bezorgen.

Alles begint bij een bepaalde oorsprong en we moeten mijns inziens concluderen (ook gezien andere zaken) dat fatsoen en respect vaak ver te zoeken is, met name bij de jeugd. Veel desinteresse ook.

Hetgeen dus betekent dat de oorzaak van de meeste ellende die we nu meemaken aan geen, slechte of foute opvoeding te wijten is.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan