toetsenbord werkt niet win xp.

A

apkay

vreemde doet zich voor.

pc p2 450 mhz (celeron 300a op 451 mhz overklokt).

win xp pro,incl alle? updates.

na opstarten windows werkt het toetsenbord niet.

driver is niet geladen,in hardware komt het toetsenbord niet eens voor?

als ik de pc afsluit en weer aanzet,zelfde prob.

maar als ik de pc afsluit met "opnieuw opstarten" werkt tie wel.

lijkt erop dat de driver niet pakt?

zijn er meer met dit probleem.

of wie weet wat er aan scheelt.

configuratie werkt perfect met win 98 en ook met de eerste winxp

pro.(waar service pack 1 nog niet in zat).

 
Is het zo'n multimedia keyboard ding? Laatst ook bij iemand problemen mee gehad, of de muis of toetsenbord wilde werken, niet beiden.

Daarop heeft ie maar voor toetsenbord gekozen en zich een gewone ps/2 muis aangesloten.:)

Je zou eens kunnen proberen met een nieuwere driver voor het keyboard systeem.

Anders zou ik het ook zo niet weten, lijkt er hoe je het uitlegt inderdaad op dat de driver in eerste instantie niet pakt.

 
klopt de driver wil niet pakken.

het toetsenboard is een IBM ps2 die ik al jaren gebruik.

vind het nog steeds de lekkerste,heb er zelfs nog een reserve.

ik zie in config/hardware ook het toetsenboard niet tevoorschijn komen,ook niet in het systeeminfo bij aanwijs apparaten?

zal morgen eens een andere (driver) i8042prt.sys

in het win/sytem32/driver/ zetten.

 
Zou je kunnen proberen maar ik denk dan toch dat je keyboard stuk is.

Een ps/2 keyboard moet gewoon werken ongeacht of er een driver geinstalleerd is of niet.

Als het inderdaad een standaard ps/2 keyboard is dan moet het gewoon werken met de standaard in windows aanwezige ps/2 drivers voor generic keyboards.

Wanneer hij daar niet mee werkt kunnen er 2 dingen aan de hand zijn.

1.) Keyboard is stuk

2.) Keyboard is te zeer veroudert en werkt niet meer op dit systeem.

Dan kun je met drivers spelen wat je wilt, dan houdt het gewoon op.

Ik heb het zelfs eens gehad met een keyboard met DIN aansluiting (ja die ouwe types), heel lang op mij pc'tje (een p133) gewerkt, en opeens wilde hij niet meer.

Echt totaal niet meer aan de praat te krijgen op dat systeem. Raar genoeg heeft hij wel nog een tijdlang goed gewerkt op een 486 dx/4 100 systeem en daarna op een AMD k6 300, maar op die p133 niet meer werkend te krijgen.

Overigens heeft hij het op die andere systemen niet lang vol gehouden, na 2 maanden was ie dus echt dood.

 
heb je advies maar opgevolgt,

met een ander toetsenbord geen probleem meer?

dus oude gaat in de kliko.

nog bedankt voor de replay's

 
ik heb dat ook gehad hier, met win xp pro

met win xp pro sp1 versie deed die het wel.

 
bij mij is het juist andersom?

ik hoor nu van mijn zwager,die heeft ook xp sp1,dat zijn toetsenbord het ook niet meteen doet.

dus of het ligt aan mijn cd (heeft hij natuurlijk een copy van).

of het is toeval.

 
Klok eerst die pc maar eens terug naar een 'normale' snelheid en probeer het dan nog maar eens.

Het probleem zit hem in de bussnelheid van het mobo die het niet meer zo ziet zitten als ie 33% sneller moet werken.

33% overklokken is ook niet echt normaal te noemen en zeker niet voor die oude beestjes, waarbij elke overklokbare MHz voor het hele moederbord geld.

Tegenwoordig kun je nog kiezen wat je wil overklokken en heeft dat geen gevolg voor , bijvoorbeeld, de snelheid van de slots!

Onthoud dat bij de oude moederborden een overklok van 10% als max word opgegeven en je toevallig geluk hebt als ie ook met een hogere overklok (stabiel) werkt.

In jouw geval werkt ie dus niet stabiel.

Enne, het ene toetsenbord is de andere niet, ook daar zit wel degelijk verschil in.

Vergelijk maar eens wat oude toetsenborden door deze open te breken en te kijken naar de bufferchip.

 
het oude beestje loopt anders zeer stabiel hier?

abit bh6 met de bx chipset (is toch erg lang de beste chipset geweest).

kijk de celeron 300a is natuurlijk niets meer deze tyd.

maar het draait voor mijn werkzaamheden goed en op 450 mhz

en met de win xp pro nl (zonder sp1) oude versie,heb ik het toetsenbord probleem nooit gehad.

het bord waarmee ik het probleem heb is een ibm (oké wel een oudje) maar toch niet een van 15 euro.

maar mischien heb je wel gelijk en komt het door het overklokken.

xp pro nl incl sp1 is mischien wat rapper met opstarten.

dus slaat die de driver over omdat het TB niet snel genoeg reageerd (buffer ic?).

wie zal het zeggen.

vreemde blijft wel dat na een herstart het TB gewoon werkt?

maarja ik heb er nu een 15 euro ding aan hangen en het werkt

zoals het moet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan