Tonproaten....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Carnaval is hier weer een feit, en dat doen we hier weer met de lolavonden, hier in Banoanblussersland met de vollemoan avonden, maar elders in het "Brabantse en Lemburgse Land" met de jaarlijkse Tonpraatkampioenschappen.

Lekkere humor met een dubbele tong. :stupid:

Kijk ook maar eens op Brabantparty...

En tja nog sterker, carnavalsverenigingen, "De Freggels" , ikke en mijn maten, ( B Niet in dit geval ) bestaan 25 jaar...., maargoed dat is ons feestje. :bier:

Al met al, koud weer komend weekend, maar bier, carnavalskledij, lol, en polonaise zorgen voor de nodige warmte!

Ik ben het komend weekend weer lekker afwezig op het forum alhier... :tong::p:p

Ajasses man, wat klinkt dat vreselijk eng. Tonpraatkampioenschappen... IEKS.:eek::eek::eek:

Hou het wel echt carnavalistisch he, zoiets heet origineel Buuttereednen. Heh... zo... da's beter. Ik dacht dat Brabanders ook toch wat beter met carnaval waren dan Hollanders.

Hollands is zoooo on-carnaval, klinkt echt niet.:)

Dus dat Tonpraten moeten jullie echt uit de werk- en woordenboeken gaan verwijderen hoor.:)

Buiten dat is het over het algemeen bijzonder leuk en zeer raadzaam om naar te luisteren. Heb hier in Limburg eens gewerkt als ober tijdens het 11x11 jarige bestaan van De Marotte of zoiets in Sittard.

Hartstikke leuk, met muziek ook van Willy Schobben, een begrip in die tijd, bijzonder aardige gemoedelijke man die graag een wijntje dronk, zeer op het gemak.

En toen kwam er ook zo'n buuttereedner.

Resultaat was dat de helft van de mensen dat half uur wat langer op zijn drankje moesten wachten want een paar obers (waaronder ondergetekende) waren te zeer aan het luisteren en lagen continue in een deuk door die gast.

Hartstikke leuk!!

Ja dat tonproaten is misschien wat afgezaagd omdat wij de humor kennen, en weten wat er komt...

Maar als je hier op de "volle moanavond" komt dan krijg je humor voorgeschoteld die je als buitenstaander niet begrijpt, dus men vindt er al snel niets aan...

Dat is hetzelfde als met de optochten, dit heeft heel vaak een politieke achtergrond en humor die je moet begrijpen.

;)

Ah dat klinkt al beter als "tonpraten" jaks... Afgezaagd? Nee hoor. Dan heb je me verkeerd begrepen en het verhaal wat ik erbij schreef ook niet of niet aandachtig gelezen.

Misschien voor buitenstaanders, maar het is eigenlijk hartstikke leuk, net omdat je vaak weet wat er komen gaat.

Het onderwerp is dan ook wel vaker regiogebonden maar je hebt er ook bij die over heel Nederland lopen te "buutten". Hartstikke leuk. Ben zelf geen carnavalsliefhebber maar dat is eigenlijk een van de enige dingen die me in carnaval aantrekken.:)

Ik dacht net met mijn betoog (met Willy Schobben) net aangegeven te hebben dat het juist heel leuk was en niet afgezaagd.

Ging me alleen om het Nederlandse woord, niet over de activiteit zelf hoor.;)

Kijk... Volle Maonaovend? Dat is weer iets wat ik niet ken. Wat is dat? Spreekt men dan buiten ergens of wordt dat zo genoemd omdat het een vaste dag is?

Want da's natuurlijk weer interessant om te weten!

Kijk... Volle Maonaovend? Dat is weer iets wat ik niet ken. Wat is dat? Spreekt men dan buiten ergens of wordt dat zo genoemd omdat het een vaste dag is?

Want da's natuurlijk weer interessant om te weten!
Tonpoaten had ik dus even verkeerd begrepen en verkeerd gelezen. :stupid:

En wat die Volle moanavond inhoud, dat is een avond vol met leuke toneelstukjes en andere grappen en grollen...

Sommigen kruipen in de huid van een ander, en de politiek wordt er ook flink doorgehaald.

Ben je bekend met de gemeenschap, dan lig je hele de avond in een deuk.

Oh dat lijkt me hartstikke leuk, dat kennen wij hier niet. Wordt dat ook in een zaal gehouden of buiten? Is dat een vaste dag?

Dat wordt in een zaal gehouden, en is verspreid over 4 avonden , alle 4 de avonden zijn compleet uitverkocht.

We hebben dit niet alleen in zundert, maar ook in het land van Boets heb je dit.

Hier hebben we dus de volle moan avonden

Witte wa? Ik ben in een goej bui goan wel ff wa zoeken op youtube, om uw te plezieren. :biggrin:

Aaah kijk... dus iet 1 avond maar het is gewoon elke avond. Ja da's des te leuker natuurlijk.:)

Zeg hei, da vink nou goe van oe dadde veur mijj gao zuuke.:biggrin:

En als je hem gevonden hebt ga ik zien of ik hem op de Ryan ook vinden kan.;)

Veel staat er helaas niet op...

En als je hem gevonden hebt ga ik zien of ik hem op de Ryan ook vinden kan.;)
Hedde er al ander firmware inzitten dan? Niej om oos eigen durp te bestoefen, maar zoek efkes op promz 850. ;)

Dedde bedank zij da widde he?;)

Hoeft niet veel te zijn, als we maar eens kunnen kijken en lachen, dat moet wel lukken.

Ja de andere firmware zat er een dag na aankoop al in, eerst de upgrade, daarna de alternatieve firmware want daar zit echt alles in, meer als origineel.

Dus hier de 2901_european_fs_yt_mf aanwezig momenteel.

Ik ga gelijk eens voor je kijken voor je of ik het gevonden krijg met die zoekterm.:)

Haaaaa ja hoor, krijg er gelijk een rijtje te zien, de tweede heeft al een waardering van 5 sterren ook. Eentje met als titel "Op 't fietske" staat bovenaan in het lijstje.:biggrin:

Leuk spul he.

Ja echt leuk, qua activiteiten is het daar bij jullie ook best groter als men zou denken.;)

Tja Black Tiger, er zitten hier een aantal cabaretgroepen die het gewoon heel erg goed doen, je ligt in een deuk met die gasten...

En de optochten worden van kwaliteit ook steeds beter, komt een beetje door de strijd tussen de buurtschappen hier denk ik?

Nou we toch bezig zen...

Ik he wa gevonden over oos durp, een filmpke meej ouw foto's...

Kek moar effe:

:biggrin:

Tjonge agge wir oant zoeken goat.

Prachtige foto's!

Hoe is onderstaande eingelijk afgelopen?

Groetjes,

Bones

Ik zou het niet weten.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan