tot zover de rechts spraak

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.409
Waarderingsscore
312
Punten
83
Locatie
grunn
toch bijzonder dat wij burgers minimaal 6 week moeten wachten op een datum voor een hoger beroep en onze overheid dit binnen een paar uur voor elkaar heeft.
dan het wrakings verzoek duurt normaal ook een week ongeveer kwa behandeling en dit was binnen een uurtje in kannen en kruiken.
je mag het weer niet zeggen maar doe het toch.
de rechtspraak is een marionette van de overheid das wel duidelijk.
stelletje gekken.
 
Tja dat heet spoed-beroep. Schijnbaar kan de overheid dat wel en wij niet. Zal wel met overheidsbelang te maken hebben dat zij dat kunnen.
Nu ben ik eens benieuwd of het echte hoger beroep nu ook zoals beloofd binnen een paar dagen of een week komt, of gewoon weer lekker een paar weken met smoesjes vertraagd wordt.
Als het voor de (r)overheid is dan kan alles sneller dat blijkt wel en mag mijns inziens ook gezegd worden.

Ik ben het er niet mee eens dat de rechtspraak een marionette is van de overheid, maar dat de overheid voorrang geniet bij rechtspraak is wel duidelijk. Maar daar zal wel een clausule voor zijn als "algemeen belang" of zoiets.
 
Nou ja , draai het eens om.
Actiegroep Viruswaarheid heeft ook zeer snel een rechtzaak kunnen openen.
Een gehaaide advocaat inhuren en een rechter (nou ja ik denk er het mijne van) kiest in zeer korte tijd direct partij en besluit dat de avondklok niet vergelijkbaar is met een dijkdoorbraak en onwettig is. En per direct afgeschaft, zonder verweer, wordt. ⚖️

Die rechtzaak riekt naar , kies de juiste rechter en advocaat en winnen is een feit.
 
Hmmm, misschien dat ik deze rechter binnenkort wel eens kan gebruiken.

Ik vindt deze uitspraak eigenlijk wel kunnen, want wat hebben aan een avondklok als de mensen afgelopen weekend massaal het bos in lopen, en de vennen op gaan zoeken om weer eens een keer lekker te kunnen gaan schaatsen!

Iemand deed hier afgelopen week nog een mooie uitspraak: waarom mogen we niet de horeca in, maar we mogen wel met 20 man in een cafetaria samen wachten op een zak friet?

Ik snap er niks meer van en hoop vurig dat dit niet lang meer gaat duren!
 
Ik ben het er niet mee eens dat de rechtspraak een marionette is van de overheid, maar dat de overheid voorrang geniet bij rechtspraak is wel duidelijk. Maar daar zal wel een clausule voor zijn als "algemeen belang" of zoiets.
filmpje gezien wat er gebeurde in de 2e zitting?

Actiegroep Viruswaarheid heeft ook zeer snel een rechtzaak kunnen openen.
de andere rechtszaak over het verplicht testen kon pas in april en deze kon er even tussen door ook het behandelen van de wraking lijkt me dubieus.
besluit dat de avondklok niet vergelijkbaar is met een dijkdoorbraak en onwettig is.
gaat er om welke wet ze onterecht hebben gebruikt.

al met al begrijp me goed ik heb een mening over de avond klok zal zijn nut wel hebben maar...
meneer of mevrouw de handhaver die is wel ineens het "mannetje/ vrouwtje" en acteert hier ook naar.

punt 2 waar ik pissed over kan zijn is dat als wij als burger iets willen bereiken in een zaak tegen de overheid dan wel semi overheid moet dat tig jaren voortslepen, dan wel met een "grote bek"
zie gaswinning en toeslagen affaire en persoonlijk een onterechte buiten proportionele boete van de belastingdienst en onterechte bekeuringen waarvan het cjib zegt "U moet maar even bewijzen dat u er niet geweest bent"
zal grappenflaus ook gedacht hebben met zijn huwelijk..... maar dat terzijde.

over de geintjes met de rdw nog maar te zwijgen.

men weet het niet meer en men doet maar wat naar mijn idee
iedereen moet zich aan de regels houden en er gaan veel mensen via het ravijn de afgrond in maar
de verkiezingen MOETEN doorgaan hoe dan ook.

hoop dat alle zittende partijen een pak voor de broek krijgen in maart
 
Nou ja , draai het eens om.
Actiegroep Viruswaarheid heeft ook zeer snel een rechtszaak kunnen openen.
Nou nee, draai het eens niet om. De initiele zaak was een kort geding, dat heeft ook even geduurd en een kort geding is altijd op korte termijn. Dus dat is nog vrij logisch.
Dat er een snelle uitspraak komt is dan ook normaal, want daarvoor is juist een kort geding en een kort geding rechter. Dus daar is mijns inziens niets speciaals aan.

Een hoger beroep duurt echter normaliter gemiddeld 6 weken en een wraking enkele dagen.
Als je nu kijkt dat een wraking binnen een paar uur beslist is geworden, daarna het hof even zich nog uitgesproken heeft over het voorlopige vonnis en het beroep al a.s. vrijdag is, dan hoeven we niets om te draaien.
Dan is wel heel gemakkelijk en feitelijk aantoonbaar dat de overheid dus behoorlijk veel sneller zaken kan regelen dan anderen.

Ik ben niet per se een voorstander van Virus Waarheid, integendeel eerder. Ben wel voorstander van afschaffing van de avondklok. Maar ik ben ook voorstander dat iedereen gelijke rechten moet hebben.
En in dit geval vond ik dat dit voor VW niet het geval was. Het hof had alleen procedureel mogen beslissen. Dat heeft ze niet gedaan, zij heeft inhoudelijke commentaar laten geven door het RIVM. Dan is het ook niet juist om VW de mond te snoeren, want het RIVM was ook geen partij.
Verder was het dus inhoudelijk, terwijl ze feitelijk alleen procedureel mocht beslissen, dus of er bij de kort geding rechter de juiste procedure was gevolgd.

Kortom, hoe je het ook keert of draait, de overheid heeft een streepje voor en kan ook meer en dat werpt vraagtekens op.
 
@Black Tiger je slaat precies de spijker op de kop
het gaat mij ook niet zo zeer wel niet eens met VW of wel of geen avond klok het gaat mij om de manier waarop dit soort dingen gebeuren.
de gevolgen zijn dan duidelijk door als een malloot te gaan handhaven.

heb zakelijk een discussie met de fiscus gehad
kreeg te horen "wij kunnen 2x 6 week bedenktijd maken" en dus ook zonder de burger/ondernemer te informeren...
hebben ze geweten..

het is dus nietzozeer het probleem dat je een discussie krijgt maar de manier waarop moet wel in het redelijke blijven
 
@ sat-ed "de rechtspraak is een marionette van de overheid das wel duidelijk."
Was al langer bekend hoor, kijk maar naar de invloed die ze (zogenaamd niet ) uitgeoefend hebben
bij het minder, minder proces van Wilders.

B.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan