Touchscreen in een gewoon scherm bouwen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Vraag, hoe krijg ik het voor elkaar om een touchscreen in een gewoon scherm te bouwen of aan te sluiten op een ander moederbord?

Ik heb hier een paar computers staan waar het scherm incl. computer in 1 is.

Maar nu wil ik, omdat het systeem te traag is, het scherm loskoppelen, en dit aansluiten op een sneller moederbord, maar niet 1 kabeltje wat eraan zit past aan een ander moederbord, en ook kan ik het scherm niet overzetten naar een andere monitor, ook die kabeltjes zijn allemaal verchillend.

Wordt dit knip en plak werk, of kan het gewoonweg niet?

Ramgeheugen uitbreiden is trouwens geen optie, want er is maar ruimte voor 1 kaart, en volgens mij is het grootste wat er is in dat geheugen slechts 512mb.

Als het een alles in een behuizing is, dan is het niet zo handig om een VGA of DVI kabel te gebruiken als verbinding tussen moederbord en monitor.
Daarom word daarvoor vaak een LVDS verbinding gebruikt.
LVDS zegt wat over de signalen die er doorheen gaan, maar niet over hoe die worden verbonden, met welke stekkers enzo.
Je kunt eens Googlen op LVDS om te zien of je daar wijzer van word, waarbij je dus een oog op Google houdt, en het andere op de stekkers in je apparaten.

Je moet het scherm (de weergave) en het touch gedeelte (input) als aparte zaken zien, de meeste touchscreen oplossingen waar ik eens naar gekeken heb doen dat ook.
Vaak biedt een los touchscreen een VGA of DVI aansluiting plus een USB aansluiting waarover muis achtige data gaat.

De door scuba gegeven informatie gaat over losse voorzet schermen om touch toe te voegen aan schermen die dat van zichzelf nog niet hebben.

klopt niet verder gelezen dan mijn neus lang is...................lol..

Alvast bedankt voor het meedenken heren!

Maar ik zit zelf intussen ook te denken en van alles los te schroeven, en bedenk mezelf 1 ding.

Het touchscreengedeelte zit met 1 kabel ( data? ) aan het scherm vast, plus de stroomkabeltjes zitten er.

Is het niet zo dat ik alleen dat gedeelte op 1 of andere manier voor een ander scherm moet bouwen?

Ik zie in dat scherm waar ik mee bezig ben wel een stekkertje waar dezelfde kleur draadjes zitten als het stekkertje wat aan het touchscreen zit, maar zoals al heel de tijd passen ook die weer niet aan elkaar, eens opzoek naar een zelfde stekkertje, en de tang maar eens gaan pakken denk ik. :biggrin:

Weer leuk denk en zoekwerk Hangslot, maar ik heb hier zelf nu 2 van die dingen liggen en voor mij is het gewoon een uitdaging om dit werkend te krijgen op de manier die ik wil.

Ik ga het op de manier die ik wil niet voor elkaar krijgen, dus ik ga de pc die ik uit elkaar heb liggen weer in elkaar zetten.

Niet 1 aansluiting past op een scherm wat ik hier heb staan...

Maar nu zit ik wel met een volgend idee is het mogelijk om een andere pc extern aan zo'n systeem te hangen, en dan de boel zo in te stellen, dat de externe pc, de snellere dus, de hoofd pc wordt, en ik het scherm kan gebruiken zonder het systeem wat daar voor de rest achter hangt? ( compoort of usb wellicht? )

Iemand misschien hier een idee over?

Zet es wat fotootjes online zodat men kan zien waar het om gaat.

Ik zal dit weekend eens kijken wat ik kan doen @Mas3.

Maar ik denk dat het een kansloze missie wordt met wat ik wil.

Als ik het systeem bekijk dan is het een systeem wat speciaal voor dit gemaakt is, er zit een klein moederbordje in, ongeveer 15x15 cm, en daar zit alles op, er zit zoals ik al zei slechts 1 geheugen in, en volgens mij is pc113 maximaal 512 mb, behalve voor servers dan daar is 1 gig voor te vinden.

Het scherm zit aangesloten met dezelfde kabels als een gewoon scherm ( wit/roze ) en in het scherm de platte kabels 8. Maar de stekkertjes passen niet in het printje wat in het scherm zit wat ik hier heb staan, en doorknippen en aansluiten naar het stekkertje wat wel past, tja dat durf ik niet goed.

Maar vanuit het scherm komt ook een kaart die in het moederbord gestoken wordt. ( misschien dat, dat vermaakt kan worden naar een vga-kabel? )

Er zit ook een videokaart extra in waar een extern scherm op aangesloten kan worden, en dat werkt.

2 compoorten, en 4 usb...

En als ik het goed zeg is de processorsnelheid 600.

Er zit ook slecht maar 1 voedingskabel in om een harde schijf in te bouwen, ik heb al geprobeerd om daar een extra stekkertje aan te zetten, want aan de datakabel zit wel de mogelijkheid om er 2 hd's in te bouwen. En dat heb ik ook geprobeerd, en slechts 1 keer werd de extra HD die ik erbij gezet had gezien en daarna niet meer...

Mijn kennis reikt niet erg ver, maar ik zou het liefst een ander moederbord inbouwen,of een snellere processor plaatsen op het huidige, maar vindt die maar, want het systeem waar ik het over heb is volgens mij een jaar of 8, minimaal, oud.

Ik heb al wel gelezen dat je een extra pcikaart erbij kunt zetten, en dan het ramgeheugen verhogen. Extern via usb werkt niet, ook dat heb ik al gelezen...

Ik hoop dat ik het allemaal goed uitleg?

Hij moet net een beetje sneller worden, en wat meer ruimte voor muziek, want met de huidige snelheid is extern niet voldoende, het laden van muziek naar de hd van een 16gig usb-stick duurt al een half uur.

Het moet gewoon een leuke muziekpc worden. :biggrin:

Ik zal komend weekend wel eens wat foto's maken en ze online pleuren.

Wederom alvast weer bedankt voor het meedenken. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan