ToxicQ en TB willen geen vrede.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Unetwork: Inderdaad, shit4all. Dat is mijn mening. Want als je ziet hoe het daarna gegaan is, dan is die naam in MIJN ogen gerechtvaardigt. Vooral als je na een lullig postinkje gelijk gebanned wordt. Verder zijn er nog een aantal redenen om die term te gebruiken welke ik niet aan de klok zal gaan hangen.

Dat is mijn persoonlijke mening over het board en de baas ervan en niet over de mods die daar rondlopen.

Verder zeg ik er niets meer over, want gebeurd is gebeurd.

Grtz Bullet

 
Heb met aandacht alle reacties gelezen en ben het vooral eens met PauK dat er gewoon een zo’n neutraal persoon moet komen om te bekijken of beide boards gewoon naast elkaar kunnen voortbestaan.

Maar moet hier nog wel enkele kanttekeningen plaatsen zoals:

Je kan natuurlijk niet dwingen om iemand persoonlijk te willen ontmoeten dit is een duidelijk recht van een ieder om zijn werkelijke gezicht of naam te willen prijsgeven. Ik persoonlijk heb hier geen problemen m daar ik toch lelijk ben en dus niemand jaloers kan worden op mij :)

Maar las ik een reactie lees waar s 4 a dan alweer shit 4 all word genoemd zijn we natuurlijk weer bijna bij punt af, nietwaar?

Mocht je persoonlijk problemen met iemand hebben hoef je niet alle moderators in hetzelfde slijk te halen?

Wat SW al zegt en wij kennen elkaar ook al een beetje, is natuurlijk zijn mening en zijn eigen ervaring waar ik natuurlijk geen recht van spreken heb en dit als onwaar te betuigen.

Heel veel van deze problemen komen gewoon vanuit het druk hebben, stress en elkaar niet begrijpen. Als jullie gewoon eens een privé chat zouden opzetten en gewoon zonder verwijten gaan komen denk ik dat wij met zijn allen heen heel eind zullen komen, ook dat we deze ervaring nu eens zonder nare bijsmaak kunnen meenemen als school in de toekomst, want daar zijn we het toch allen mee eens dat we graag nog een toekomst hebben?

Denk dan ook dat we moeten ophouden rechter te spelen want dat zijn we niet en gewoon met zijn allen moeten bijdragen aan een wederzijds begrip.

 
Sorry UU is je posting was hetzelfde als die vorige maar als je zegt dat je een domeinnaam als satfun.nl zou registreren en dat zou je doen door drukte stress of elkaar niet begrijpen dat gaat er bij mij niet in. Zeker niet als dan later ook nog wordt gezegd dat het is gebeurd door twee personen om stok bij de hand te hebben als het nodig is. Dan doe je zoiets onder voorbedachte rade.

 
Ik denk dat we inderdaad met een klein clubje van de Funbord/satnerds mods/admins samen met Toxic/teebee om de tafel moeten gaan zitten.

En als verstandige mensen de zaken uitpraten en dat we dan gelijk afspreken elkaars persoonlijke gegevens NIMMER naar buiten te brengen.

Dit lijkt mij een gedegen basis om als uitgangspunt tot een gesprek te dienen.

Het argument van Toxic hij de grote onbekende wil blijven snijdt dan ook geen hout meer.

Zijn huidige opstelling geeft alleen nog maar meer voeding aan de bij velen algemeen heersende opvatting dat de beide t's gewoon één en dezelfde persoon zijn.

Ook de s*****l-mods geven aan deze opvatting voeding, want waarom zijn zij zo uitgeproken fel, Tox voorop, als er een foto van een stel opgeschoten oudere jongeren voor een huis staan, schijnbaar teebee's huis,

terwijl teebee net als vele anderen maar een gewone user van s 4 a is.

Dus om aan deze beeldvorming een einde te brengen roep ik beide heren op tot een dialoog.

 
Bullet is geen moderator van ons, maar het toont wel aan hoe de gevoelens liggen. Aangezien de naam s 4 a hier gebanned is en alles wat ermee te maken heeft kan ik me voorstellen dat men naar gevoelsvariaties gaat zoeken die niet door sterretjes vervangen worden.

Normaal gebeurt dat niet omdat dus normaal hier niet over s 4 a gesproken mag worden.

Dit is een tijd terug gebeurt, en misschien kun je je dat nog wel herinneren, als eenzijdige actie onzerzijds na de laatste ruzie (een week na Oosterhout gepost doch de uitlokking ontstond al een week ervoor).

Vanaf dat moment hebben we s 4 a dus compleet genegeerd.

Ik heb niets tegen de s 4 a moderators en zal zeker ook niet de hele club over 1 kam scheren, maar ik heb wel altijd gezegd, dat ik geen enkele s 4 a moderator kan en wil vertrouwen zolang de leiding of manier van werken daar niet verandert is en er rust komt.

Vergelijk: 5 man maken een foto en posten die en gelijk worden alle Satnerds en Satfun moderators en admins beschuldigt. Hadden we het over 1 kam scheren?

Dit geldt helaas dus ook voor jou, een goede dialoog opzetten om tot vertrouwen te komen, is echter wel mogelijk, dat zie je aan Satwatcher in zijn ex-s4 all tijd, en dat zie je nu ook aan de dialoog met jou.

De hele naam van de site heeft helaas door toedoen van de leiding nu en de leiding van het verleden (TB en TQ dus) gewoon een te nare smaak in de mond gegeven bij velen om dat nu nog met plezier te noemen. Ik hoop dat daar begrip voor is.

Een tussenpersoon zie ik niet zitten, misschien wel als gespreksleiding om de zaak in goede banen te houden, maar gezien de ervaringen en "afspraken en beloftes" in het verleden, vertrouwen wij niet meer op afspraken die via mail of irc gemaakt worden. Nu is het tijd om elkaar recht in de ogen te kijken, en so what als men iemands gezicht ziet, dan weet men toch nog altijd zijn adres en telefoonnummer niet, of wel?

Verder is Toxicq niet meer zo anoniem als hij wil, want zijn naam en adres zijn reeds bij ons bekend, dus wat kletst ie nu?

Er is heel erg veel gebeurd, en het zal zeker zo zijn dat er aan beide kanten pijn is c.q. bloed onder de nagels is uit gehaald.

Jij doet een idee omtrent een tussenpersoon, nogmaals, wij zijn in voor elke dialoog, met of zonder tussenpersoon, misschien met een begin op irc om even aan elkaar te voelen, maar bij de uiteindelijke afspraken wil ik de mensen in de ogen kunnen kijken zodat ik zelf kan zien in hoeverre zij het menen, en omgedraait natuurlijk ook.

Indien TB en TQ geen gesprek wensen, bestaat er bij ons in elk geval geen behoefte aan een begin tot dialoog op irc zolang de .nl domeinen nog gelinked worden.

De foto in dameskleren zal ons worst zijn, daar hebben we eens hartelijk om moeten lachen en we zagen de lol er wel van in (in tegenstelling tot degene die ze aangekleed heeft).:)

Dus begrip is er. Bereidheid is er, ik ben nu toch van mening dat we moeten afwachten en zien in hoeverre TB en TQ bereidheid en begrip tonen.

Ondertussen zal ik mijn onderzoek naar de mogelijkheid tot een rechtszaak dan ook niet stopzetten want daar moet dan eerst een reden voor zijn.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bullit mag ik je ff herinneren de tijd dat ik als groentje kwam binnenrollen bij s 4 a? Toen bvb SW nog de admin was?

Ook toen ben ik eens uitgevallen naar iemand en toen TERRECHT toegang geweigerd, terecht pleeg ik te zeggen dat soms discussie overbodig is en vaak er een weg terug is via een mail of een PM. Dit is in mijn geval ook zo gegaan en toevallig was toen SW nog een oude collega vanuit de Radio piraterij periode, zo zie je wat vaak lijkt op een (klote) streek kan best uitlopen naar een vriendschap. Dit ligt vaak open en om nu je hele leven te wachten totdat er iemand de eerste stap maakt om de verzoening uit te spreken of gewoon sorry te zeggen zelf als je in je achterhoofd denkt dat je gelijk hebt, dan is het vaak het beste om dit nu eens te doen! Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. En ja als je met woorden als shit begint te gooien gooi je die ook naar mij, en ik heb je dacht ik nooit wat aangedaan behalve dan dat ik met een hobby bezig ben.

En Black Tiger natuurlijk lees ik dat Bullit zoals ik geen moderator is maar een special member, maar ik zou het op mijn board nooit toelaten om iemand als geheel shit uit te maken, want dit vind ik een beetje zwak van je, want wel degelijk zijn wij met z’n allen verantwoordelijk voor nare uitspraken.

Zo heb ik ook verzocht aan TB om dit nu te stoppen ook al vond ik de foto zoals jij ook best leuk, maar persoonlijk houd ik van mooie vrouwen, en nog wat al ben ik van geboorte AJAX fan heb ik toch hier in Macedonië 2 maal burengerucht gemaakt met het scoren van de Rotterdamse goals! Voor al die fans PROFICIAT! GEWELDIG!

 
Ik wil er nog een ding op zeggen. Ik ben niet tegen jou Unetwork en ook niet tegen de andere mods bij s*a (ik hou 't netjes nu) begrijp dat goed. Ik ben gewoon van mening dat een moderator zijn forums onderhoudt en dingen verandert indien nodig. Maar als er dan dingen worden verandert en eigen postings worden weggehaald, dan hoef je ook geen moderator meer te zijn. Als ik daarna zelf opstap en bij de eerste de beste posting (ging nota bene over de#satlounge) gelijk wordt gebanned dan is de term die ik in voorgaande postings gebruikt heb gerechtvaardigd. Ik vind het prima dat toxic een board runt, maar ik ga zeker niet naar zijn pijpen dansen. Dan runt hij het board maar alleen. En als iemand een mening heeft die niet strookt met toxic zijn gedachten, dan wordt dat weggehaald en indien nodig de poster gebanned.

Nou snap ik ook wel dat er postings bij zijn die niet kunnen, en die daarna gelijk verwijdert worden, maar dat er ook postings verwijdert worden die de discussie met toxic aangaan vind ik een beetje slap. Op zo'n manier wakker je het stront gooien naar elkaar toe aan.

Op dit board wordt weinig tot niets verwijdert en je ziet het: zelfs de s*a mods mengen zich in deze discussie. Hier wordt zelfs aangestuurd op een dialoog. Als dit soort discussies ook op s*a te voeren waren, konden dingen worden uitgepraat!!

Dit was mijn laatste reactie voorlopig hierop. Ik hoop dat het je duidelijk is Unetwork.

Grtz Bullet

 
Nog 1 dingetje (ik kan mn posting niet editten)

De #satlounge is in de ogen van toxic een broeinest van anti s*a ideeën. Daarom werd die posting van mij verwijdert en ik gebanned toen ik daar een reactie op gaf.

Grtz Bullet

 
O.k Bulit no problem

Maar er zijn nog wat misverstanden dingen die niet helemaal juist zijn dat is:

1 Als je mening verschil met Toxic(Q) hebt heb je dat niet met de andere mods en dien je deze optelossen met de man in kwestie en dus niet het hele board te verbannen naar een niet mooie naam.

2 Dezelfde discussie is synchroon aan de gang bij s 4 a zonder postings te verwijderen of te verplaatsen. En zoals je dit hier ziet zijn er mensen die gauw schreeuwen heb je dit ook bij ons in het leden bestand zitten.

Ik denk dat de enige die hier echt lacht Freekie is?

 
Unetwork, ik heb je al uitgelegt waarom de hele naam van s 4 a een slechte smaak in de mond geeft.

Er zijn teveel modwisselingen geweest en te veel ellende om daar nu uitzonderingen voor te gaan maken.

Wij zeggen van onze kant vaak genoeg en openlijk dat wij niets tegen de *** mods hebben maar tegen de leiding.

En als je daar tegenin wil gaan, dan zou ik zeggen verbeter de wereld begin bij jezelf. Niet bij jouwzelf persoonlijk maar dan doel ik op de leiding van jullie eigen board.

Je zegt TB al aangesproken te hebben en dat respecteer ik enorm.

Wat betreft de discussie, dan zou ik graag vernemen waar die dan synchroon bij s 4 a aan de gang is, want ik zie hem openlijk niet staan, en discussies in het modforum acht ik niet vergelijkbaar met een discussie zoals deze hier gevoerd wordt op dit moment.

Schreeuwers heb je overal, da's duidelijk. Maar ook dat is regelbaar.

Als je denkt dat Freek hier de lachende derde is kan ik je zeggen dat ik het wel en niet met je eens ben.

Ja gezien het feit dat hier de satscene eigenlijk een slechte naam krijgt door dit soort fratsen, en nee vanwege het feit dat er echt niet gestopt wordt met het hacken van C+ dus in die zin zal ie nog steeds een lang gezicht moeten trekken. :biggrin:

 
Denk dat er gewoon weinig tot geen animo is van de hogere hand bij s 4 a een echte dialoog te beginnen. Op modsniveau heb ik het idee dat er zeker iets aan het veranderen is aan dat standpunt maar het feit dat zelfs gebruikers van s 4 a zich op het eigen board niet openlijk met deze discussie mogen bemoeien doet mij het ergste vermoeden. Een goed hobbyboard wordt door een groep mensen opgezet en andere hobbyisten van dienst te kunnen zijn. Om deze hobbyisten van dienst te kunnen zijn zal je zo nu en dan toch echt naar ze moeten luisteren en in staat zijn het zegje te laten doen. Ik mag uit het concluderen dat dat allemaal niet kan. Alles wat maar een beetje naast het uitgevleide pad van de s 4 a leiding komt wordt met de grote bezem dan wel goed dan wel kwaadschiks op het pad teruggeveegd. Daarom zie ik ondanks de goede inspanningen van Uunet de hele situatie ontzettend somber in.

 
Nu svp SW nu doe je het aankomen alsof het bij s 4 a een Stalin - achtige politiek is, misschien was dat zo in het verleden, maar zeker niet in de tijd dat ik erbij zit, dat tenminste is mijn indruk als oud genoeg die al ruim 30 jaar woont in een niet democratisch land en van dictatuur écht mijn hoofd vol heb. Maar eigenlijk is alles waar te veel voor staat natuurlijk niet goed. Ook teveel inspraak heeft vele goede zaken kappot gemaakt, in een boot zijn er een aantal officieren maar er is een kapitein en de kapitein heeft altijd gelijk zelfs als ie ongelijk heeft, vooral jij zou toch deze spreuk moeten weten SW??

Discussie is goed maar je kan natuurlijk ook te veel vergrootglazen gaan nemen, dan inderdaad vind je een hoop stof die je met je blote oog niet kan zien.

Blijft ook nog zeker de realiteit waar mensen werken worden fouten gemaakt, de een wat meer de ander wat minder, ik ben geen rechter en dat wil ik NOOIT zijn, wel wil ik graag alle redelijkheid bewaren, of deze discussie nu voor iedereen leesbaar is bij dit board hoeft niet te zeggen dat de mods onderling wel discussereen over dit probleem met Toxic maar gewoon kunnen zeggen wat wij menen op een echt hele normale volwassen manier zoals dit hier ook gaat. Dat mag je echt van mij aannemen!

Of nu iemand wel of niet persoonlijk om de tafel wil gaan zitten doet er niet aan toe of men een probleem wil ontlopen, waar denk ik een aantal mods onderling mee zitten is een nare nasmaak van een niet uitgesproken zaak, maar kan je niet zeggen wel toen ik weg ging was het zo, dan zal dit nog wel zo zijn.

Verloop is er altijd, maar om dit nu allemaal op een iemand te schuiven vind ik persoonlijk niet goed, en denk dat we dan met z’’n allen echt een rare nare bijsmaak eraan overhouden.

Ik doe een beroep op ieder zijn gezond verstand om deze zaak nu eens te laten rusten en dan na een tijdje eens met elkaar in contact te treden, dit met of zonder een neutraal persoon, ik weet dan bijna zeker dat dan achteraf gekeken het allemaal zo het beste is!

Laten we svp deze discussie stoppen en gewoon doogaanmet onze hobby, mochten jullie contact met mij kan je me natuurlijk altijd nog mailen, ik waardeer onze contacten en zal dit dan ook respecteren en waarderen!

 
Ik ben ook maar eens mens UU net als jij en anderen en ik kan het ook verkeerd hebben maar bewijzen zijn er gewoon dat wat ik hierboven gezegd heb ik daar gewoon achter kan blijven staan en IEDEREEN daarna nog recht in de ogen kan blijven kijken. Sommige mensen zouden een plezieriger kontakt hebben met leidinggevenden als anderen maar gewoon aan het moderatorstijl van vooral de grote twee leidinggevenden kom je heel dicht tegen een de waardekwalificatie aan die je hierboven stelde aan het democratische gehalte. Ook ik moet hierbij zeggen dat ik niets tegen welke mod van s 4 a dan ook heb. Alleen tegen de twee leidinggevenden van het board heb ik zo mijn bezwaren net als veel mensen hier.

Ik kan uit je laatste uitspraken proeven dat je je bemiddelingspoging ook niet op dit moment kan doorzetten. Jammer genoeg...echt gemeend als ik dat zeg. Had echt mijn hoop gezet dat je kans van slagen had gehad omdat ik nu vind dat het maar voor eens en voor altijd moet worden bijgepraat zodat deze situatie niet in elke stille tijd op de boarden weer naar voren toekomt. En dat er wat mis is dat mag duidelijk wezen. Aan onze kant maar zeker ook heel veel aan de s 4 a kant omdat het gewoonweg geen toeval kan wezen dat zoveel "grotere" mensen die al langer in de satwereld zitten allemaal problemen hebben met een van de twee leidingevenden van s 4 a.

Het idee van je om alles te even te laten rusten en daarna weer eens te kijken om te praten werkt echt NIET. Dat heeft het afgelopen jaar wel weer laten zien. Steeds weer als het even stil is, echt het valt steeds meer op, moet er van een bepaalde kant een aktie worden geconstateerd. Wij zeggen dan altijd gekscherend zal wel weer aan de daling van het aantal hitjes liggen en de daaraangekoppelde daling van bannerinkomsten. Misschien ook wel verkeerd van ons en bezijden de waarheid maar zo voelt het in ieder geval meestal wel aan.

Misschien is er een tussenoplossing de zaak even een maand te laten rusten, in die tijd afspreken geen akties van beide zijde te ondernemen, de teksten van de .nl domeinen af te halen en vervangen door lege pagina's en nu al af spreken over een maand een gesprek recht in de ogen te beleggen met een evenredig grote delegatie van beide zijde met in ieder geval de beide hoofdrolspelers van s 4 a kant er zeker bij.

Weet niet of dit tussen voorstel op een beetje steun kan rekenen bij de diverse spelers in dit spel.

 
SW Ik ga echt wel door proberen te bemiddelen, wat ik probeer te zeggen dat het op deze manier niet lukt, echt blijf echt wel doorgaan en ga bijde partijen gewoon contacten...see u

 
Mijn zegen heb je en je weet me te vinden als het nodig mocht wezen.

 
Ik wens je veel succes en hopelijk veel steun van je collega moderators Unetwork.

Je ziet in elk geval dat er wel open gesprekken mogelijk zijn met ons, we zijn geen boemannen, al komt dat op sommige sat 4 all mensen misschien wel zo over in eerste instantie, dat weet ik niet.

De zaak laten rusten werkt niet dat is al vaker geprobeerd zoals SW ook al zegt, maar ik hoop dat jullie een goed gesprek/dialoog onderling kunnen hebben met een positief resultaat.

Helaas kan er van onze kant op dit moment echter geen medewerking verwacht worden m.b.t. een rustmoment of bezinningsperiode zo lang die links op de .nl domeinen er nog zijn. En een uitleg dat TB niets meer met s 4 a te maken heeft accepteren wij niet omdat dit tevens onjuist is.

Als die links verdwijnen, zijn wij echter bereid deze complete discussie te sluiten en af te wachten (ook met de eventuele rechtszaak) wat de resultaten van jullie overleg zal zijn.

Het lijkt mij dan dat dit een alleszins redelijk en billijk voorstel is onzerzijds en hopen op een positief antwoord van jullie kant.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lijk mischien nieuw maar volg al gedurende lange tijd alles bij s*****l.

Zie daar regelmatig berichten staan die vaak naar een uur al weer zijn verwijderd als blijkt dat ze door mensen van het funboard zijn geplaatst.

Een goede eerste stap tot vrede is volgens mij dat de boards ondeling eerst eens afspreken dat ze de berichten van "Collega's"niet editen maar eens gewoon laten staan.

In je tweede fase kun je dan eens zien of je met een gesprek niets kunt oplossen.

The Gregoriaan

 
Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige postings van mensen van de udsb is gedaan, zal hier in het verleden ook wel gebeurd zijn.

Maar je kunt beter eerst een oplossing zoeken, als je op enigerlei wijze vrede kunt stichten of een wapenstilstand, dan worden postings ook niet onvriendelijk bijv. en is er geen noodzaak tot wissen of editten.

Wellicht kan er dan zelfs weer toegang worden gegeven op beide boards tot de accounts en ip's die nu wederzijds geblokkeerd staan.

Doch het wachten is nog altijd op een reactie en zoals ik uit de postings van Unetwork begrijp is men aldaar met de leiding aan het overleggen, dus we zijn benieuwd.

 
Vandaag zag ik dat de links op domeinen weggehaald zijn, er staat nu geen link, maar wel een ander domein (satellietland) genoemd.

Afspraak was echter dat de links zouden weggehaald worden en dat is mijns inziens enigszins gebeurd. Aangezien er nu niet gelinked wordt, willen wij ons ook aan de afspraak houden.

In die zin wordt momenteel het onderzoeken van een rechtszaakmogelijkheid aangehouden (=voorlopig gestopt) en deze posting gesloten.

De posting omtrent de rechtszaak zal zoals beloofd verwijdert worden naar een backup omgeving alwaar niemand er meer bij kan.

We hopen dat deze positieve ontwikkeling ook verder kan gaan.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan