traag doosje

D

D-SQUAD

hi ff een vraagje:
heb sinds kort ook een droomdoos d500
is werkende via CS werkt perfect
tot vanavond .. ik was wat aan het zappen en hij reageerde erg traag op de afstandsbediening,
lampje op box knipperd wel meteen maar reageerd met zappen eerst pas 10 seconden later tot zelfs een reactie na 2 minuten.
zelf de knop op de box zelf reageerde nagenoeg niet.
ben via de pc de box in gegaan en via daar geprobeerd om hem op een ander kanaal te zetten ... dat werkte wel traag maar sneller dan via afstandsbediening.
heb via de optie config een restart gedaan , dat werkte meteen .. hij herstarte goed .. maar kreeg alleen nog maar de free 2 air kanalen door
uiteindelijk andere cam geselecteerd (MGCamd) en nu weer alles in kleur
voorheen stond hij op Camd3.880c daar blijft hij nu zwart op geven.
nu ook weer via afstandsbediening snelle reactie op het zappen.
zou graag willen weten of dit vaker voorkomt en wat er eventueel aan te doen is.
ps ben qua de dreambox echt nog een groentje heb hem pas sinds kort.

@D-SQUAD, mijn ervaring met een 500 is beperkt, kennis is er voor een 7000, maar in principe komt het op hetzelfde neer...

Ik denk dat je geheugen (var) aan het vol geraken is, kijk eens even naar de grootte van jou image, en verwijder desnoods eens 1 van de emu's.

Want een dreambox wil nogal eens gaan miepen als de var te vol zit. ;)

oke thnx freggel1
zal vanavond eens gaan kijken.
ik heb hele beperekte kennis betreft die dreambox 500 :)
kom redelijk goed door qua linux dus daar kan ik me wel in redden.
denk dat ik anders er nog een boxje bijkoop en daar een mee gaan spelen
ze zijn gelukkig niet al te duur.
alleen hoor ik veel verhalen over een clone uit china die van de 500 in omloop is en dat die nog geen 75 euri waard zou mogen zijn.
hoe herken ik die ?

Ik weet niet hoe je ze precies herkent, maar bij het forum van Black Tiger ( satellitefunboard) is daar al een heel draadje over te lezen. ;)

Ik zou wel met 1 ding rekening houden wat die chinese server betreft, zodra men decoders genoeg verkocht heeft gaat wellicht de stekker uit de server.

Die chinese server is voor de Visionet 8000 freggel niet voor de namaak dreambox.

De namaak dreambox heeft een afwijkende AB en intern is er nogal wat afwijkend.
Deze 500 connect niet naar die chinese server die is alleen voor die visionet ontvanger.

Op s4all staan wel foto's van die 500 cloon.

Dat klopt, maar voor zover ik het begrepen heb connectie wel naar een andere verweggistan server, dus dat komt op hetzelfde neer in dat geval.

Kan gewoon Dream firmware in die doosjes, evenals de vele hobby projecten.

Heeft dus niets met ingebouwde server te maken.

freggel1 zei:
@D-SQUAD, mijn ervaring met een 500 is beperkt, kennis is er voor een 7000, maar in principe komt het op hetzelfde neer...

Ik denk dat je geheugen (var) aan het vol geraken is, kijk eens even naar de grootte van jou image, en verwijder desnoods eens 1 van de emu's.

Want een dreambox wil nogal eens gaan miepen als de var te vol zit. ;)

heb even gekeken
de map var zelf is 1,64MB
heb er na de reboot ook geen last meer van gehad
hij is nu weer vrij snel met schakelen.
wat ik wel merk bij deze box is dat als ik schakel naar een gecodeerd kanaal dan haperd hij de eerste seconde even bij de FTA kanalen doet hij dat niet
is opzich niet lastig hoor maar heb daar op de pioneer geen last van.

over die sites in china of verweggistan, wel eens van IP Spoofing gehoord?
Spoofing is het maskeren van je echte identiteit door headers aan te passen en zo het id te geven dat je heel ver weg zit.

Als zo,n server werkelijk in china staat is de response tijd zo hoog dat er freezes ontstaan [de box verwacht een update die hij te laat krijgt] en de controle op westerse activiteiten in china is zo groot dat de server een uptime van ongeveer zal hebben.

maw je mag er vanuit gaan dat de server ergens in west europa staat en het IP adress gespooft is.

Groet Roberto

In europa hou je dat ook niet zo lang vol, en het is van de boxen met servers in China ook bekend dat ze regelmatig freezes en uitval hebben, dus het kan best wel kloppen.
Overheden hier kunnen toch niks doen omtrent wat in China gebeurt, dat zie je wel aan al die namaakspullen die er te koop zijn en spammers etc.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan